5 טיפים שיעזרו לנו להפוך את הפחד לדחף. צילום: Fotolia

5 טיפים שיעזרו לנו להפוך את הפחד לדחף

כל אחד מאיתנו מפחד ממשהו, גבהים, ג'וקים חושך או אולי בכלל פרפרים. הפחד נמצא אצל כל אחד מאיתנו- לא משנה איפה ומתי, כדי להתגבר עליו, אספנו לכם 5 טיפים שיעזרו לכם לנצח את הפחד

פחד, מילה אחת עם שלוש אותיות ועדיין מצילחה להשפיע עלינו בכל רגע נתון. אין אחד שלא מתמודד עם פחד. אצל חלקנו הוא קטן, אצל חלקנו הוא גדול. אבל דבר אחד בטוח- הוא שם. כדי להתמודד מול הפחד, ואולי גם להצליח לנצח אותו, אספנו לכם חמישה טיפים שיעזרו לכם להפוך את הפחד לדחף!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© Fotolia

שכנעו את עצמכם

נסו לקבל את הפחדים שלכם, להכיר בהם, ולאחר מכן - להפריך אותם! מה זאת אומרת? אמרו לעצמכם שמה שאתם חושבים איננו נכון, שבעצם יהיה בסדר ושאין לכם כל סיבה לפחד. אל תתווכחו עם הפחד, כי התוצאה דווקא תהיה הפוכה - ככל שנתאמץ יותר, כך הוא דווקא יגביר את התעקשותו. במקום, אני ממליצים לכם להכיר בנוכחותו של הפחד ולציין לעצמכם "הו, הנה אתה שוב פחד". שימו לב למחשבותיכם והתמודדו עמם.

שאלו, שתפו והתייעצו

כדאי מאוד לנסות לבדוק את העובדות ולאשר/לשלול אותן, לפני שנבחר להגיב לאותה מחשבה, שנובעת בעיקר בשל פחד. נכון, זה לא קל, כי הדבר הראשון שאנחנו עושים ברגעים של פחד זה להגיב אינסטינקטיבית. אך אם נמתין רגע להתבהרות העניינים, לרוב נגלה שחששותינו היו לשווא.

© shutterstock

נקטו פעולה

אל תחכו שהפחד יחלוף מעצמו באורח פלא, אלא תתחילו לפעול ולנקוט צעדים על מנת להעלימו, למרות כל הדאגות והחששות, והאמינו לנו שתוך כדי פעולה - הפחד יחל להתפוגג. נסו לפעול על פי רצונכם האמיתי, על פי מה שאתם באמת רוצים עמוק בפנים, ולא כי אתם "צריכים" או "חייבים" לעשות זאת. אם הסיבה למאמץ תהיה ברורה ואמיתית יותר, כך יהיה לכם מניע מספיק חזק להתאושש מכישלון במידת הצורך, ולהתגבר עם הפחד.

קחו הכל בפרופורציות

חשוב לזכור שברוב המקרים, הפחד הוא בסך הכל מחשבה המשליכה עצמה אל העתיד, צופה את התסריט הגרוע ביותר שיכול לקרות לנו, ומתייחסת אליו כאילו היה תרחיש אמיתי. מדוע אנחנו עושים את זה? משום שזוהי צורת חשיבה שטבועה בנו ובתרבותנו כבני אדם, עד כדי כך שהיא כה טבעית ושקופה עבורנו, ולפעמים אף נראית לנו כעובדה. בעתיד של כל אחד מאיתנו קיימות אינספור אופציות, ולא רק זו שהחשיבה התקבעה עליה בעקבות הפחד שלנו. בפעם הבאה, זכרו להטיל ספק באמת של אותה האופציה הלא רצויה, שברוב המקרים נובעת בשל פחד ותו לא, וזכרו שאיננה אמיתית יותר מחלום בלהות בלילה ממנו תמיד ניתן להתעורר.

© fotolia

חשפו את הפחדים שלכם

כבני אדם, לכולנו יש לנו פחדים משותפים, אותם אנחנו מוכנים לחלוק עם אחרים מכיוון שהם נפוצים ומקובלים, כמו פחד מגבהים או ממקומות קטנים, ואפילו מחרקים וזוחלים כאלו או אחרים. אך לכל אחד מאיתנו יש גם פחדים שהוא לא חושף בפני אחרים מפני שהוא מתבייש להודות בהם, בין אם מדובר בפחד מהליכה לבד בלילה או להיכשל במבחן, ובין אם מדובר בפחד מלקבל דחייה חברתית. בתור התחלה, חשפו אחד מאותם הפחדים שלכם בפני חבריכם - דברו בכנות ובפתיחות, ודרך השיתוף תצליחו להתמודד לא רק עם הפחד עצמו, אלא גם עם הבושה ממנו.

שנו גישה

אחד מהדברים שנותנים לנו הגנה ונחמה זה הימנעות מפעולות ומעשים שמעוררים בנו תחושות של פחד וכישלון. במצבים כאלה, נשתמש במילים שליליות כדי לתרץ ולהסביר לעצמינו למה איננו יכולים/רוצים/מסוגלים לעשות דבר כזה או אחר. זו הדרך שלנו, בני האדם, להישאר ב"אזור הבטוח" שלנו ולא לנסות ולהעיז. אך ברגע שאנחנו בוחרים בדרך זו של מילים שליליות ותירוצים, אנחנו נותנים לפחד לנצח ואף לגדול יותר ויותר, מה שישפיע עלינו ועל הפעולות שננקוט בעתיד. לכן, בפעם הבאה שאתם מקבלים בקשה/הצעה שגורמת לכם באופן אוטומטי לרצות לסרב, מתוך החשש שלא תעמדו בה, אנו מאתגרים אתכם להפתיע את חבריכם, וגם את עצמכם, ולהיענות לאתגר במשפטים יותר חיוביים ומעוררי מוטיבציה כמו: "אני רוצה לנסות לעשות את זה", "אני חושב שאני יכול לעשות את זה", "אני מאמין שאצליח לעשות את זה". האמינו לנו ששינוי הגישה הקטנטן הזה יעשה יעשה שינוי מדהים בחייכם.

© Fotolia
תגיות
תגובות