כשסוער בפנים: כך תצליחו להירגע גם כשאתם במצב הכי עצבני שלכם. צילום: Fotolia

כשסוער בפנים: כך תצליחו להירגע גם כשאתם במצב הכי עצבני שלכם

סופות וברקים משתלולים בחוץ, וכך גם בפנים. קורה מידי פעם שאנחנו נהיים כועסים או עצבניים מדברים שונים, כאלה אנחנו, אנושיים. אך במצבים כאלה צריך לדעת להירגע ולהיות עם שיקול דעת נכון למצב הרגיש. אז איך נרגעים מהמצב עצבני עד מאוד?

החורף באמת חזר הפעם, מזג אוויר סוער ברחבי הארץ וגשמים בלתי פוסקים אבל לא באנו לדבר על הסערה שבחוץ אלא דווקא על הסערה שבפנים. כמובן שלא רק בחורף אנחנו כועסים ועצבניים, בכל עונות השנה מן הסתם, אבל בחורף עם תקופות המבחנים, העייפות, החוסר כוח מהקור שהם רק חלק מסיבות למצבי רוח דינאמיים שמביאים אותנו מידי פעם לכעס יתר. לכן היום הבאנו לכם את הטיפים המועילים ביותר, איך להתמודד עם מצבי רוח עצבניים שיכניסו לכם קצת פרופורציות גם כשאתם כועסים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© fotolia

כשזה עמוק, כמובן שנשימות :

מכירים את זה שאתם ממש עצבניים? ברמה כזו שאתם יכולים לשבור כל דבר שיבוא ליד? אז על זה אנחנו בדיוק מדברים. בשיאים של מצבי רוח רגישים כאלה, אנחנו ממליצים דבר ראשון פשוט לנשום. בטח נתנו לכם את העצה הזו ברגעי השיאי לא מעט פעמים וחדלתם מלהקשיב בגלל אותה סערת רגשות שעברה עליכם, אך זו עצה חשובה מאוד. הנשימות עמוקות עוזרות לנו לא רק במצבי לחץ אלא גם במצבי כעס, הן מאזנות אותנו ומסייעות לנו לחזור למוטב לאט, לאט אז קחו לכם 10 נשימות ותתאזנו בשקט ולאט.

בינג' ארוך או פלייליסט אהוב, הבחירה בידיכם:

במצבי רוח ירודים, שאנחנו שקועים בתוך הכעס של עצמנו קשה לנו מעט להתנהל בתוך השגרה שלנו, לכן צריך לעשות פשוט את הדבר הבא. קחו לכם פסק זמן כמה דקות או מספר שעות שאתם צריכים על מנת להירגע, שימו לכם פרק או כמה פרקים של סדרה, שעושה לכם טוב ומנחמת אותכם תמיד במצבים לא פשוטים שתסיח את דעתכם מן המצב רוח הרע או שימו אוזניות ושמעו את הפלייליסט של זמר או להקה, הרכב כל דבר שאתם אוהבים לשמוע שמרגיע אותכם, כאשר אתם צריכים רגע להתנתק ממה שקורה בחוץ.

חלום מוזיקה אוזניות חולמת חלומות עתיד יושבת ישיבה
© fotolia

יש דברים יפים לראות ולעשות:

יש לנו חסרונות כאנשים למשל כמו להתעצבן ולכעוס ממגוון דברים שמכניסים אותנו למצב רוח רע, אך חשוב לא לשכוח את היתרונות שבנו, שדווקא הם יכולים לעזור לנו לשנות את הגישה שלנו כשאנחנו עצבניים. לכל אחד מאיתנו יש משהו שהוא אוהב לעשות נכון? אז זו בדיוק הנקודה, תשתמשו ביכולות ובכישרונות שלכם על מנת לעודד את עצמכם. בין אם אתם אוהבים לבשל או לצייר אפילו סתם לרקוד בשביל הכיף כי זה מוציא מכם אנרגיות טובות, תעשו את זה, תזכירו לעצמכם שיש בכם דברים טובים, תעודדו את עצמכם בעזרת מה שעושה לכם טוב ונעים. ככה אתם מזכירים לעצמכם על הדרך שיש דברים טובים לעשות ודברים יפים לראות בעצמכם.

שיקול דעת נכון:

לעיתים קרובות שאנחנו כועסים אין בנו שיקול דעת והגיון לפעמים, אנחנו לא חושבים מספיק על המעשים שלנו בעת הכעס והתוצאות מחמירות את המצב בו אנחנו נמצאים. לכן כדי ואף רצוי כשאתם במצב רוח רע, לא לנקוט במעשים או מילים שישפיעו על אותה סיטואציה לרעה, אלא לקחת את הזמן לחשוב, להבין ולעשות סדר עם עצמכם. לאחר שנרגעתם מהסיטואציה וחשבתם על הדברים, אתם יכולים להתפנות למקרה שלכם במצב יותר שקול ורגוע ממה שהייתם לפני ולפתור אותו בדרכי נועם.

b2f334d097a77
b2f334d097a77 © צילום: FOTOLIA

 

ט

תגובות