גם בחורף: כך תשמרו על הכושר הגופני. צילום: Fotolia

גם בחורף: כך תשמרו על הכושר הגופני

כולנו יודעים שברגע שהחורף מגיע, כך החשק לצאת מהשמיכה החמה לאימון נעלם. אז נכון שהחורף מקשה עלינו לשמור על שגרה של פעילות גופנית, אך יש לא מעט דרכים להמשיך לשמור על כושר למרות מזג האוויר

החורף הגיע ויחד איתו הגיעו הגשמים, הרוחות, הברקים, הרעמים ומזג האוויר הקר והאפרורי שעושה חשק להישאר מתחת לפוך עם כוס שוקו חם במשך כל היום. אז כדי שלא תהפכו ל"בטטות כורסא" במהלך החורף הבא עלינו לטובה - ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הכושר הגופני גם בחורף!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

כושר
 © Fotolia

מוטיבציה

הציבו לעצמכם מטרות ויעדים (הגיוניים, כמובן!) שידרבנו אתכם לקום מהמיטה ולהתאמן, גם אם זה הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות במזג אוויר הקר, הגשום והאפרורי הזה. ברגע שתדעו למה אתם רוצים לעשות את זה, כך גם תהיה לכם מוטיבציה לעשות את זה.

התלבשו ח(כ)ם

כשאתם עושים פעילות גופנית בחורף, אנחנו ממליצים לכם לדבוק ב"שיטת הבצל"!
מה זה אומר? לבשו שכבות של בגדים שתוכלו לפשוט מעליהם במהלך האימון, כשגופכם יתחמם וכבר לא יהיה לכם קר. כשאתם יוצאים מהבית, הקפידו שהשכבה החיצונית של הבגדים תהיה כזו המותאמת לעוצמת הקור - קפוצ'ון, מעיל, כפפות, צעיף וכובע צמר. מתחת לכל השכבות שמעליכם, לבשו גם בגד ספורט קליל יותר, כמו גופיית ספורט, כדי שתוכלו לפשוט מעליכם את שאר השכבות כשתתחממו במהלך האימון.

 

חורף
חורף © fotolia

אין כמו אימון ביתי

כשבחוץ גשום וסוער, ואין שום מצב לצאת לריצה או לרכיבה על האופניים, הברירה היחידה שנותרה היא להתאמן בבית - וזו ממש לא האופציה הפחות טובה, להיפך! היא יכולה להיות מאוד אפקטיבית ויעילה, ואפילו לחסוך לכם כסף ברכישת מנוי לחדר כושר. אין צורך לבזבז הרבה כסף ולצאת למסע קניות מטורף כדי להשקיע בציוד ספורט יקר! לגמרי אפשר להסתפק במשקולות פשוטות וזולות שיסייעו לכם לבצע אימון כוח פשוט וקל. אם אין לכם מושג מה לעשות ובמה להתחיל, אנו ממליצים לכם להיכנס לאינטרנט - כי איך אומרים? ד"ר גוגל יודע הכל! הרשת מלאה בקטעי וידאו ופודקאסטים חינמיים שסייעו לכם להיכנס לכושר!

שמרו על גיוון

הסוד להנאה מפעילות גופנית טמון בגיוון. כמו שכבר אמרנו- בחורף לא תמיד ניתן לצאת לריצה או לרכיבה על אופניים, ולכן האימון יתבצע במקום סגור - בין אם בחדר כושר ובין אם בביתכם הפרטי. לכן, חשוב מאוד לשמור על גיוון! אם תבצעו ותחזרו כל הזמן על אותם תרגילים באימונים שלכם - רוב הסיכויים שמהר מאוד תמצאו את עצמיכם משועממים, ובסופו של דבר סביר להניח שגם תפסיקו להתאמן. לעומת זאת, אם תגוונו את סוגי התרגילים שתעשו בכל אימון, כך גם לא תשתעממו, גם תאתגרו את עצמיכם, ומי יודע? אולי גם תהנו (ובינינו? זה הכי חשוב!).

 

ספורט
ספורט © צילום: fotolia

טוב יותר ביחד

יש כאלו שאוהבים להתאמן לבד, רק הם והאוזניות הטחובות עמוק באוזניהם ומנגנות מוזיקה בקולי קולות. אך יש גם כאלה שיותר קל להם להתאמן (ולהתמיד בכך!) עם חברים או משפחה. טיפ מאיתנו הוא לנסות למצוא לכם פרטנרים קבועים שיתאמנו יחד איתכם! האימון עם אדם נוסף יעודד אתכם להמשיך גם כשאתם ממש לא רוצים ומתפתים לוותר ולחזור לרבוץ מתחת לפוך, וכמובן שחברה טובה גם תהפוך את האימון לפעולה נעימה יותר עבורכם.

חברות,חיבוק,תמיכה,נערות,
 © fotolia
תגובות