"רבע לטבע": סדרת הרשת של רשות הטבע והגנים. חברת התוכן Peach

"רבע לטבע": סדרת הרשת של רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים ביחד עם יפתח חוצב ועידן ברקאי בסדרת רשת קומית על הטבע הישראלי. "אני חושב שאנשים צריכים לצאת לטייל ולראות מקומות חדשים להתפעל כל פעם מחדש"

רשות הטבע והגנים, השיקה סדרת רשת חדשה בשם "רבע לטבע", שחושפת באופן קליל והומוריסטי את מגוון הפעילויות שהרשות עושה למען שמירה על הטבע והמורשת בישראל.  הסדרה כוללת כ-15 פרקים כל אחד במשך כ-4 דקות, שצולמו בחודשים האחרונים ברחבי הארץ, והיא תשודר בערוץ היוטיוב של רשות הטבע והגנים וערוצי דיגיטל במהלך השנה הקרובה. את הסדרה עבור רשות הטבע והגנים יצרו צמד היוצרים והשחקנים יפתח חוצב ועידן ברקאי באמצעות חברת התוכן "Peach" ובמרכזה הם מגלמים עובדים ב"צוות התוכן" של הרשות, שמצטרפים למגוון הפעילויות המרתקות של שמירת הטבע והמורשת שהרשות מובילה. כל פרק בסדרה מקבל תפניות משעשעות כאשר עם כל הרצון הטוב שלהם לסייע ולעזור משהו תמיד משתבש להם בדרך.

לכבוד הסדרה המדוברת, ערכנו ראיון עם עידן ברקאי ויפתח חוצב היוצרים והשחקנים הראשיים בסדרה ואורן גביש מנהל אגף הדיגיטל של הרשות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

איך נבנתה הסדרה?

אורן גביש: "אנחנו באנו מרשות הטבע, כשיש לנו ערוץ יוטיוב, דף בפייסבוק ועמוד באינסטגרם ברמה, אנחנו בעצם מבינים שעל מנת לתקשר עם הציבור אחנו צריכים  ערוצי דיגיטל. חשבנו לעשות סדרת רשת, שעוד לא עשו ובעצם להצליח לפרסם ומתג את כל הנושא של הטבע ושמירה על הסביבה, לא בדרך של רסומותשחוזרות על עצמן או פוסטים אלא בצורה שבאמת תעניין את הקהל ועוד לא נעשה. הגענו לעידן ויפתח, שאהבנו מאוד את התוכן אתו הם יוצרים ובעצם הם בנו לנו את הקונספט". אל דבריו של אורן מצטרף יפתח חוצב: "Peach, משרד התוכן יזמו את המהלך. רשות הטבע והגנים ביקשו מהם רעיונות לסדרת רשת והם הציעו להם אותי ואת עידן. גיבשנו יחד רעיון, צילמנו פיילוט בדיונות ובחורשה מסביב לתל אביב ושלחנו להם. הרשות אהבה את זה מאוד ונתנה לנו 'אור ירוק' להתחיל את הסדרה".

© חברת התוכן Peach

מה הקונספט מאחורי הסדרה?

עידן ברקאי: "הבסיס הוא החיבור מאחורי הקלעים של עידן ויפתח שהולכים לעשות תכנית רגילה על טבע. אתם תראו שני אנשים שהם לא באמת נורמטיבים ולא בטוח שהייתם שולחים אותם לעשות סדרת טבע. בעצם החיכוך בין הרצון לעשות סדרת טבע נורמטיבית לבין הצחוקים והטמטום שלנו שחיברנו יחד יצר את הסדרה הזאת. כל פרק ניסינו ללכת לז'אנר אחר. יש פרק על מסע בזמן, אחד אחר של אקשן ואחד בכלל שלוקח את הצופים לעולם המוזיקה. שילבנו קטעים רומנטיים, צחוקים ורמת ציניות מאוד גבוהה, וזה היה האתגר האמיתי. הטבע הוא מאוד חשוב ומקבל המון כבוד ומקום בסדרה אבל היה לנו חשוב להביא גם את עצמנו לידי ביטוי. אנחנו כותבים, מביימים ומשחקים את זה. כל פעם יצאנו עם צוות צילום מאוד קטן ויעיל בשביל להעביר את זה ואני גם ערכתי את הסדרה".

יפתח חוצב: "הרעיון המרכזי הוא לעשות סדרה קומית בשבע הנפלא של ישראל ולהראות לכולם כמה רשות הטבע והגנים עושים ומשקיעים פה בטבע, בדרכים שאף אחד לא חשב עליהם אפילו. אני ועידן מרוויחים לעבוד אחד עם השני, להצחיק אחד את השני ולעשות משהו שאנחנו גאים בו, ובניגוד לרוב עבודות הרסום הפעם 'המוצר' אשכרה עוזר לעולם והוא לא איזה טלפון או משקה מוגז".

© חברת התוכן Peach

 

המון אנשים בישראל אומרים שעדיף לצאת לחו''ל מאשר לטייל בארץ, מה דעתכם על האמירה הזאת?

בשלב זה של הראיון, אורן שאל אותי מה דעתי בנושא, בתור מנויית כרטיס מטמון ( כרטיס המאפשר כניסה לאתרי ברשות בכל הארץ). עניתי שבעיני יש לנו ארץ מדהימה, מלאה בצבעים, חיות ויופי. יש כל כך הרבה אתרים בישראל שלא מביישים אף אתר בחו"ל. בתור נערה אני נהנית לטיל בארץ שלי ואני מתגאה בכל חלק וחלק ממנה ובעיקר בטבע שלנו. בתגובה לתשובתי אורן המשיך ואמר כי "המדינה הזאת היא סוג של נס, יש פה דברים מופלאים ואין לי עוד מה להוסיף על מה שאמרת, קלעת בול!

עידן ברקאי: "יש כאן כל כך הרבה דברים מדהימים והסדרה שלנו באמת משקפת את זה. אין הרבה להוסיף ל מה שאמרת אבל אני חייב לומר שהייתי אסיר תודה על ההזדמנות לראות כל כך הרבה מהטבע. אני חושב שאנשים צריכים לצאת לטייל ולראות מקומות חדשים להתפעל כל פעם מחדש. הטבע הישראלי הוא מתנה ואני חושב שכאשר אנשים יצפו בסדרה ככה גם יגיעו יותר לטייל באתרים ברחבי הארץ.

יפתח חוצב: "אני חושב שזה צריך לבוא יחד. יש דברים מדהימים בחו"ל שאין בארץ. אבל ישראל יפה ושווה לטייל בה. הכול קרוב יותר כמובן, רק צריך את האומץ לארוז את הדברים והמשפחה ואולי איזה אוהל ולצאת".

© חברת התוכן Peach

איך אתם משלבים תוכן של טבע עם תוכן שלכם?

עידו ברקאי: "בפרק הראשון, שזהו פרק על יעלים מסתבר שלדמות שלי יש איזושהי אקסית מיתולוגית שוקוראים לה יעל והוא לא מסוגל לשמוע את השם יעל. בעיקרון זה פרק שעידן (הדמות) משתגע, הוא נשבר נפשית, הוא בוכה, נכנס להזיות. עוברים עליו שם הרבה דברים, דרך אגב, מעולם לא נוצרה סדרה עם כזאת כמות של כיפים!"

אורן גביש:"זה היה הפרק הראשון שצילמנו לדעתי, הגענו בבוקר והפקח המדהים שקראו לו עמרם צברי שהוא פקח מדהים ואוהב טבע- איש מדהים! כשעידן ויפתח התחילו את הצילומים הוא לא קלט ואז ביקשנו ממנו לא להגיד את השם בגלל שעידן מאוד רגיש לשם הזה וקשה לו איתו. הוא היה מאוד המום מזהו בכל זאת תמך בזה. עידן מצטרף ואומר: "זה היה מה שמדהים בזה. הפקחים אף פעם לא ידעו מה הולך להיות. אני טוב בזה. אני טוב בלקחת אנשים שלא יודעים בכלל שהם חלק מסצנה ולעשות את תפקיד חייהם. זה היה ניצחון דול, הפכנו את הפקחים לחלק מהדויות וזה מחמם לי את הלב".

 

מעבר למטרה של לשמור על הסביבה, יש עוד מטרות לפרוייקט?

אורן גביש: "פעם היו מדברים בעולם של לחנך בדור שלנו היו אומרים 'אנחנו צריכים לחנך את האנשים'. אצלכם זה לא עובד וגם לא צריך. אתם ערכיים ובעלי מעורבות. אנחנו רוצים שאנשים יהיו מעורבים במה שנעשה מסביבם וזאת גם הסיבה שחשוב לנו שזה יהיה בפלטפורמה שנגישה גם לכם ובגלל שאנחנו מאמינים שהדור שלכם מלחתחילה רוצה להיות מעורב.

יפתח חוצב: "שאנשים יצחקו כמובן, ילמדו את מה שרצינו ללמד ועל הדרך יאהבו אותנו".

© חברת התוכן Peach

צבי פלוטניצקי, סמנכ"ל לקוחות בחברת התוכן Peach - Contect we like: "אנו גאים לקחת חלק בבחירה של רשות הטבע והגנים לספר את פועלה בדרך ייחודית ונועזת. הבחירה של גוף לאומי ליצור תוכן קומי, שנוגע בכל הגילאים וכל קהלי היעד אינו מובן מאליו. באמצעות התוכן הייחודי בפרויקט שנעשה בשיתוף אנשי התוכן יעדן ברקאי ויפתח חוצב, נספר את סיפורה של רשות הטבע והגנים לאורך השנה, בפעילות אסטרטגית ומתמשכת. שמחנו לשתף פעולה עם גוף שאינו חושש לצאת מהקופסה ולצאת ליצירה משותפת, ואנו צופים הצלחה רבה לפרויקט המיוחד "רבע לטבע".

 



 

 

 

 

 

תגובות