הכן חייתך לחורף: כך תשמרו על חיית המחמד שלכם מהקור. צילום: adobestock

הכן חייתך לחורף: כך תשמרו על חיית המחמד שלכם מהקור

בין אם מדובר בכלב, חתול, אוגר או אפילו תוכי - גם חיות המחמד שלנו, בדיוק כמונו, זקוקות להכנה מוקדמת והשקעה נוספת בעונת הגשמים, הרוחות והברקים הפוקדת אותנו כמדי שנה. אז כדי שתוכלו לדאוג גם לחיות המחמד שלכם כמו שצריך ולשמור עליהן גם בעונת החורף הקרה, ריכזנו עבורכם הסברים מפורטים עבור כל חיה וחיה

אנחנו נמצאים בעיצומה של עונת החורף הקרה והגשומה, וכולנו כבר יודעים כיצד לנהוג ולהתנהל במזג האוויר החורפי השורר בחוץ: אין מצב שנצא מהבית בלי מטריה, צעיף, כובע צמר וכפפות, בגדים ארוכים ומעיל, ובסוף היום תמיד נדאג לפנק את עצמנו בחימום הבית ובתזונה מתאימה, כמו ספל תה או מרק חם. אך חשוב לזכור שלא רק אנחנו צריכים להתאים את גופנו לחורף, אלא גם חיות המחמד שלנו. אז איך נדאג ונשמור על חיות המחמד האהובות שלנו גם בעונה הקרה? 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:


כלבים

אם הכלב שלכם חי בגינה מחוץ לבית, דאגו לו למלונה אטומה ומבודדת. וודאו שהמלונה חסינה לגשם ולרוחות, ומצוידת בשמיכות וכריות יבשות וחמימות, כדי לשמור על חום גופו. אם הדבר אפשרי - בררו אם ההורים אם ניתן אפילו להרכיב גוף חימום במלונה, אך חשוב לעשות זאת לאחר התייעצות עם איש מקצוע, כדי למנוע מצב של התחשמלות או שריפה.

חשוב לזכור גם שכלבים קטנים מתקשים לשמור על חום גופם, ולכן מומלץ לעטוף אותם בבגד חם המותאם לגופם, שניתן לקנות או להזמין מחנויות המותאמות לבעלי חיים. הבגד יעזור לעורר בהם ביטחון ויסייע להם לשמור על חום גופם. הקפידו לרכוש בגד התואם את גודלו ומבנה גופו של כלביכם, כדי שלא יקשה עליהם ללכת ולהתרוצץ ממקום למקום.

בנוסף, ידוע שכלבים עלולים לחשוש מפני רעשים חזקים, הנובעים כתוצאה מברקים ורעמים. לכן, בין אם כלביכם חי בתוך הבית ובין אם מחוץ, שימו לב לתגובותיו בזמן הסופות. אם הרעשים החזקים והאור הפתאומי מבהילים אותו - לטפו אותו, עזרו לו לצבור ביטחון ונסו לשמור עליו  קרוב אליכם.

© adobestock

חתולים

חתולים מתקשים לשמור על חום גופם בחורף ולכן חשוב למנוע מהם לצאת מהבית בימים הקרים. יש לשמור עליהם בתוך מבנה חם ובטמפרטורה קבועה. בנוסף, ידוע שחתולים נמשכים מאוד למקומות נעימים הפולטים חום, ולכן תנורי חימום, גז או ספירלה מהווים סכנה חמורה מאוד עבורם. הם ינסו להיצמד אליהם כמה שיותר ובכך יסכנו את עצמם בכוויה. לכן, יש להקפיד להרחיק אותם ממוקדים המסוכנים להם.

© fotolia

מכרסמים

אם אתם מגדלים אוגרים, שרקנים, צ'ינצ'ילות או מכרסמים כאלה ואחרים מחוץ לבית - הקפידו שהכלוב יהיה מוגן מפני רוחות וגשם, ובעל טמפרטורה קבועה. אם הדבר מתאפשר - השתדלו מאוד להכניס אותם הביתה בעונת החורף ולא להשאיר אותם בחוץ בגינה. חשוב לזכור שהם זקוקים לטמפרטורה קבועה, ולכן לא מומלץ להשאיר את הכלוב בחדר מחומם או להעביר אותו לחדר קריר. יש להקפיד עד כמה שניתן על טמפרטורה קבועה לאורך כל שעות היום. בנוסף, מכרסמים זקוקים למצע יבש וחמים שניתן להתחפר בו ולכן הקפידו להשגיח ולהחליף את מצע הגידול שלהם אם הופך לרוחב ולח בשל מזג האוויר.

© adobestock

תוכים

אם אתם מגדלים תוכי כחיית מחמד, חשוב לזכור שמדובר בחיה הדורשת יציבות. על כן, המיקום של הכלוב צריך להיות קבוע, ולא מומלץ להעביר אותו מחדר לחדר. אם התוכי שוכן בחדר שאינו מחומם כראוי, העדיפו לחמם את החדר ולא להזיז את הכלוב למקום אחר. בנוסף, התוכי זקוק לסביבה חמה ומוגנת מפני רוחות. על כן וודאו שהכלוב ממוקם לא בסמוך לחלון או לפתחים. אם בכל זאת מיקמתם את הכלוב בגינה, רצוי מאוד להכניס אותו למקום חמים וחסין לקור בעונת החורף. אם הדבר לא מתאפשר, הקפידו לכסות את הכלוב ביריעות מבודדות ושקופות.

© adobestock
תגובות