טור אישי: "ברגעי המשבר אני נעזרת במורה שלי". צילום פרטי

טור אישי: "ברגעי המשבר אני נעזרת במורה שלי"

"אף אחד מהתלמידים לא מצליח לעמוד בכריזמה ובידע העצום שלה. הדרך שבה היא מעבירה את השיעורים, האמונה בכל תלמיד ותלמיד ושילוב חוש הומור ברגעים הכי טובים - אלו דברים שרק מורה כמוה יודעת לעשות" טור אישי

מכירים את ההרגשה שאתם יושבים בשיעור, מביטים בשעון וכבר לא יכולים לחכות שהשיעור יסתיים? טוב, אני מאמינה שרובכם, תלמידי ישראל, בוודאי מכירים את ההרגשה כמוני. אך יש שיעורים שאליהם אני דווקא מחכה, מתכוננת היטב ומגיעה בשיא הריכוז, והם של המורה שלי, המחנכת שלי והדוגמא שלי, אסתר אחיטוב.  

לכל אחד יש הגדרה למורה המוצלח שלו.. חברותי, יצירתי, רגיש, רציני, בעל ניסיון, קשוב, מאמין בתלמידיו  ובעיקר מהווה דוגמא אישית, ותאמינו או לא,  עוד בתחילת דרכי כתלמידת תיכון,  הכרתי את המורה שלה יש את כל התכונות האלו, ולמזלי הטוב ביותר - המורה הזו היא גם המחנכת שלי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קוראים לי רעות, אני בת 17 ואני לומדת בכיתה י"א בתיכון דתי מעורב מכיתות. אפשר לומר שבמשך שנותיי בחטיבת הביניים, הרגשתי אישית חוסר השקעה מטעם מורים מסויימים והיה לי קשה, הגעתי לתיכון בתחושת בטן רעה. היה בי חשש שהתנהלות כזו תמשיך גם בלימודים רציניים כמו בתיכון. מנהל בית הספר הודיע שלקראת התיכון תלמד אותנו מחנכת חדשה, שלא לימדה אף אחת מאיתנו כלל, דבר שהגביר את החשש שלי עוד יותר -כיצד מורה שאפילו לא הכירה אותנו תצליח להתמודד עם בעיית המשמעת שנוצרה מהחטיבה? אך כיום אותה מורה חדשה, שזכיתי לספר עליה היא גם בין החברות הטובות שלי.

"יש שיעורים שאליהם אני דווקא מחכה", אילוסטרציה© adobestock

פגשתי את אחיטוב לראשונה, כשהייתי בכיתה י'. היא זיהתה אצלי את החשש עוד מההתחלה ומיד זימנה אותי לשיחה בחדרה, שעד היום משמש אותי כחדר לברוח אליו כשקשה לי או סתם לשבת עם המורה לכוס תה. כבר מההתחלה היא גרמה לי להרגיש רגועה ושאני יכולה לספר לה הכל. אני הגעתי עמוסה רגשית ומיד התלוננתי על ההתנהלות וההתנהגות של המורים בעבר שהייתי נורא מאוכזבת ממנה, ושאלתי אותה, מה כבר את, בתור מורה חדשה, יכולה לעשות שיתקן את המצב? ומאותו הרגע יצא לי להכיר מורה מקצועית ומשכילה שעשתה מעל ומעבר, ובהחלט תיקנה את המצב. כשהתבקשתי לכתוב על מיהו המורה של המדינה בעבורי, מיד ידעתי שזו המורה לספר עליה.

אסתר היא מורה להיסטוריה, תנ''ך ותושב''ע.  בעלת מספר תארים שרק מעידים על הניסיון והידע הרב שלה. היא הגיעה אלינו לאחר מספר שנים שהייתה מנהלת בבית ספר אחר. אציין שבהתחלה הייתי פסימית לגביה, אך כל פעם מחדש היא הוכיחה לי כמה מורה מוצלחת היא, שאפילו לתלמידים שהכי מתקשים, היא גורמת להיות מהופנטים בשיעור שלה. אפשר לומר שאף אחד מהתלמידים לא מצליח לעמוד בכריזמה ובידע העצום שלה. הדרך שבה היא מעבירה את השיעורים, צורת הדיבור המדויקת והקרובה לליבם של התלמידים, האמונה בכל תלמיד ותלמיד ושילוב חוש הומור ברגעים הכי טובים - אלו דברים שרק מורה כמוה יודעת לעשות.

"כל פעם מחדש היא הוכיחה לי כמה מורה מוצלחת היא"© צילום פרטי

כמו לכל תלמיד תיכון ממוצע, גם לי היו רגעי משבר, שלא בהכרח קשורים ללימודים. ומשום מה, דווקא ברגעי המשבר שלי לקחתי דוגמא מהמורה אסתר, שכמו חברה גם סיפרה לנו על רגעי המשבר שלה, והראתה לנו את הדרך הנכונה כיצד להתמודד. אני חושבת שזה נדיר למצוא מורה שתוך 45 דקות גם מעביר לך את החומר הנדרש באופן מדויק וגם נותן לך עצות מעולות לחיים. 

אסתר הולכת להיות המחנכת שלי ושל הכיתה שלי עד כיתה י"ב, ורק דבר אחד אני יכולה לומר - לא יכולתי לבקש מחנכת טובה יותר, אחראית יותר ודואגת יותר כמוה. אאחל למערכת החינוך ולבתי הספר שירבו מורות כמו אסתר, כמו שאומרים,  משכמן ומעלה. תלמיד הניגש לבגרויות, לא צריך רק את העזרה הלימודית אלא בעיקר גם את העזרה הנפשית, התמודדות עם לחץ, עם משבר, עם חוסר אונים שלפעמים מרגישים בשנים משמעותיות כאלה. 

דבר אחד אני יודעת, בזכות המורה אסתר לא התייאשתי, וגם ברגעים שהיא קצת קשוחה, אהיה קיטשית ואגיד כמו שכל המורים אומרים, אני מבינה שזה לטובתי.

לסיפורים נוספים היכנסו למתחם המורה של המדינה

 

תגובות