צריכים עוד שעות ביממה? כל הטיפים לניהול הזמן בצורה יעילה. צילום מסך מאינסטגרם

צריכים עוד שעות ביממה? כל הטיפים לניהול הזמן בצורה יעילה

לוח המבחנים מפוצץ, ואין לכם זמן לשלב את כל התחביבים שלכם או יציאות עם חברים לשגרה היום-יומית? הכתבה הזו בדיוק בשבילכם!

 
המבחנים בשיאם והבגרויות לא נגמרות? אנחנו דאגנו לאסוף לכם את כל הטיפים והעקרונות שחשוב ליישם כדי לנהל את הזמן בצורה יעילה!
 
עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תתכנו קדימה על פי המטרות 

העקרון הראשון והחשוב ביותר הוא לתכנן קדימה ובצורה יעילה על פי המטרות שהצבתם לעצמכם. תמיד לשים מול עינכם את היעדים החשובים לכם שאליהם אתם שואפים להגיע. 
 
© Fotolia

ניצול הטכנולוגיה

הטכנולוגיה שלנו כל כך מתקדמת כיום, שישנם עשרות דברים שיכולים לעזור לכם. החל מהדברים הבסיסיים שעימם אתם יכולים להשתמש - כמו יומן, לוח שנה או שעון, ועד אפליקציה חדשנית לבני נוער בשם "תיכוניסטים מצייצים", שמאגדת לוח מבחנים, בגרויות, סיכומים, לוח שעות, וכל מה שתלמיד זקוק לו. 
 
© צילום: fotolia

שעות השיא

ככל הנראה, על הטיפ הבא לא חשבתם והוא הולך לעזור לכם הרבה. אנחנו ממליצים שעל מנת לעשות את הכל בצורה הכי טובה שאתם יכולים - תתאימו את סוג העבודה לזמן העבודה. מה זאת אומרת אתם שואלים? את הדברים שקשים לכם יותר תבצעו בשעות השיא ואת הדברים שאתם יכולים לעשות ביותר קלילות - תעשו בשעות המאוחרות יותר. אותו דבר גם להפך: אם אתם אנשים של לילה ולא 100 אחוז על הבוקר - תתחילו את היום במשימות הקטנות והקלות, ותסיימו את היום כשאתם בשעות השיא שלכם - בלילה. הטיפ הזה הוא מאוד אינדיבידואלי, לכן תבדקו מתי שעות השיא שלכם, תיישמו את הטיפ, ותודו לנו אחר כך! 
 
© adobestock

סדר עדיפויות

עוד טיפ חשוב והכרחי מאוד הוא לקבוע סדר עדיפויות ברור, וללכת על פיו. אם המתכונת בלשון יותר חשובה לכם מהמבחן בביולוגיה - תקדישו ללשון יותר זמן. או אם הספורט יותר חשוב לכם מלהיפגש עם חברים - אז תקבעו אימון! הכל עניין של בחירה בחיים, ואתם קובעים לעצמכם מה קודם ומה חיוני יותר. בנוסף, סדרו את המשימות על פי הדחיפות שלהן. זאת אומרת שאם המבחן הוא מחר, זה בסדר לגמרי לדחות את סידור החדר למחרת או את הפגישה עם החברים ליום אחר.
 
© צילום: FOTOLIA

שלבים 

אם אתם פרפקטציוניסטים - לטיפ הבא אתם בטוח תתחברו. אנחנו ממליצים לכם, וגם לאלו שלא פרפקטיוניסטים לפרק את המטלות והמשימות שלכם לשלבים. כך תדעו כמה זמן תצטרכו להקדיש לכל דבר, ומה כל מטלה כוללת. אם כבר התעסקנו במבחנים, אז נמשיך ונדגים עליהם שוב: יש לכם 10 נושאים ללמוד למבחן? תחלקו כל נושא לתתי נושאים, וכל יום, תעברו על נושא אחר. 
 
© Fotolia

לא! 

נסיים את רשימת הטיפים שלנו בטיפ האחרון, והחשוב לא פחות לדעת להגיד לא לדברים שלא מתאימים לתכנון הזמן שקבעתם ולדברים שעלולים לשבש לכם את היום. נכון שזה קשה, אך אל תשכחו שאתם מוגבלים במספר השעות ביממה, ואתם גם צריכים לישון מתישהו! בעולם של היום ישנם המון דברים שמסיחים את דעתנו, מפני כך כדאי לצמצם ולהמעיט בדברים שמבזבזים לנו זמן, כמו הטלפון למשל.
 
© פוטוליה

 

תגובות