משנה חיים: הגישור השפיע על חייה של הצעירה ומשפחתה. צילום: adobestock

משנה חיים: הגישור השפיע על חייה של הצעירה ומשפחתה

"גיליתי שבחיים שלנו אנו נתקלים ביותר מעשרות קונפליקטים ביום כי קונפליקטים זה לא רק מה שאנו זוכרים אלא הרבה יותר מזה. הבנתי שנמאס לי להסתכסך עם אנשים והגיע הזמן לעשות שינוי" • טור אישי של מגשרת צעירה

אני אתחיל מזה שאני בת 17 וזה בדיוק הגיל כשנתקלים בהמון סכסוכים ובמיוחד בבית ספר ובמשפחה. הגעתי לעולם הגישור במקרה ולא מתחרטת לדקה. הכל התחיל בספטמבר, זו הייתה תחילת שנה, הסתיימה פגישת מועצת תלמידים וחברה שלי הציעה לי לבוא לקורס גישור שיהיה בערב. אני זוכרת שאמרתי לה 'מה גישור? אני לא מאמינה בגישור וזה סתם שטויות לקטנים'. באמת חשבתי ככה, הייתי מאוד סקפטית בנושא ולא האמנתי ברעיון הזה, היא אמרה לי שבכל מקרה אין לי מה להפסיד ואם אני לא אוהב אני תמיד יכולה לפרוש. שוכנעתי ובאתי באותו הערב למפגש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הכרנו את אופיר המנחה והוא התחיל את הקורס בצורה דיי מעניינת, לאחר סבב שמות הוא שאל שאלה מוזרה אבל בעלת הרבה משמעות. הוא ביקש שנגיד לו איזה מאכל אנחנו לא מסוגלים לסבול. מצד אחד זו הייתה שאלה דיי פשוטה, אבל מצד שני הייתה הרגשה שבאמת מתעניינים ברגשות שלנו וכולם הקשיבו, גם אם לא כולם הסכימו זה עם זה. אז, הוא התחיל לדבר על קונפליקטים וגיליתי שבחיים שלנו אנו נתקלים ביותר מעשרות קונפליקטים ביום כי קונפליקטים זה לא רק מה שאנו זוכרים אלא הרבה יותר מזה.

© adobestock

הבנתי שנמאס לי להסתכסך עם אנשים והגיע הזמן לעשות שינוי... מאז לא פספסתי אף מפגש ועניין הקונפליקטים נפתח לי כמו מדע חדש. לאחר סיום הקורס שמתי לב שהרבה דברים השתנו, אחותי הקטנה בת 10 עברה קורס גישור שנה קודם ורק עכשיו התחלתי להבין אותה. כי את הסכסוכים שלנו היא ניסתה לפתור כמו שלימדו בקורס ואני לא הבנתי אותה והייתה הרגשה שאנחנו מדברות בשפות שונות.

הגישור במשפחה שלנו הגיע עוד יותר רחוק כאשר אימא ראתה את השינוי שנעשה ביחסים שלנו, כל הזמן סיפרנו לה בשיא ההתלהבות על גישור ועד כמה שזה באמת פותר סכסוכים שלא מצפים לפתור. כל סכסוך קטן שהיה עצרתי והסברתי איך פותרים אותו כך שכולם בסוף יוצאים מרוצים מהפתרון.

מרוב שגישור באמת מאוד עוזר להבין את עצמך ואת מי שמסביבך, היא ממש אהבה את הרעיון והחליטה שגם היא רוצה להכיר את עולם גישור. קישרתי בינה לבין רכזת הגישור העירונית והיא הוזמנה להשתתף בסדנא ולהתנדב במרכז הגישור. היא הסכימה בלי לחשוב פעמיים.

אני מאוד שמחה שהחברה שלי הציעה לי לבוא למפגש הזה כי אחרת לא הייתי עוברת שינויים משמעותיים בחיי. כרגע אני בקבוצת הנוער המגשר בתיכון אורט ערד, אני ועוד כמה חבר'ה בגילי מתכוונים להיות המגשרים של שכבה ז' כי זה הגיל כשהסכסוכים מתחילים להגיע לחיים קבוצת הנוער המגשר בתיכון אורט ערד. תמיד ידעתי שאני רוצה לעזור לאנשים והקורס נתן לי עוד כלים, קבעתי לעצמי סופית מה אני רוצה לעשות בחיים בחרתי ללכת לכיוון יעוץ חינוכי והכל בזכות הגישור.

רוצים לקבל עוד מידע על גישור? כנסו לאתר דיבור חדש

 



תגובות