שלוש, ארבע לעבודה: כל הטיפים לניקיון וסדר. צילום: fotolia

שלוש, ארבע לעבודה: כל הטיפים לניקיון וסדר

פסח מתקרב בצעדי ענק ואם עוד לא ניצלתם את השהות הממושכת בבית כדי לנקות, הגיע הזמן. אספנו עבורכם את כל הטיפים שיעזרו לכם להכניס קצת סדר לניקיון

ערב פסח מתקרב אלינו בצעדי ענק ואם עוד לא התחלתם בסידור וניקיון החדר - זה הזמן בדיוק להתחיל. במיוחד בימים אלו, שאנחנו כל היום בבית, חשוב שנהייה בסביבה נעימה ונקייה , עם אווירה טובה. סדר וניקיון לא חשובים רק בפסח, אלא כל השנה. אבל חג ה"מעיפים את החמץ מהבית", הוא הזדמנות מעולה לנקות גם במקומות שאנחו לא מתיד מגיעים אליהם ועוד יותר - להעיף ולזרוק מהבית דברים שאינם נחוצים לנו יותר. אז איך עושים זאת? הנה כל הטיפים:

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

עובדים מסודר

לפעמים סדר וניקיון יכולים לגרום להמון בלאגן. כי אנחנו מוציאים מלא דברים ומזיזים חפצים ממקום אחד לשני ואז נוצרת ערימת בגדים על המיטה, ערימת ספרים על הרצפה והמון שקיות זבל מפוזרות ברחבי החדר. הדרך היעילה והמסודרת ביותר לנקות ולסדר היא פשוט לעשות גם סדר בלוח הזמנים. חלקו את החדר או האזורים שאתם רוצים לנקות בבית לפי קטגוריות או חלקים וכל פעם תעבדו על חלק אחר. רק כשסיימתם תוכלו לעבור לחלק הבא, כך תישמרו על קצב ועל סדר, יעילות ושיטתיות ותימנעו מעבודה כפולה שיוצר חוסר הסדר.

תבחינו בין ניקיון לסדר

נצלו את פסח ואת העובדה שגם ככה אתם בבית כדי לעשות גם סדר ולא רק כדי לנקות. נכון שזה סופר חשוב לנקות אבק מכל המקומות, לנקות את הארון ואת שולחן הכתיבה או השידה - אבל מה קורה בתוך הארון? מה קורה בתוך המגירות? תעשו סדר גם בתכולת החדר - זרקו או תרמו כל מה שאין לכם בו יותר שימוש כמו בגדים ישנים, ספרים, משחקים וחפצים נוספים. תארגנו את הארונות שלכם בצורה מסודרת ונוחה כך שתמיד תוכלו לראות את כל התכולה (אנחנו מציעים להשתמש בקופסאות אחסון שקופות לנוחיות מירבית), אל תדחפו דברים סתם למיגרות - חבל שבעוד שבוע הכל יתבלגן שוב...

 

לא רק לנקות אבל, גם לסדר את הבלאגן
לא רק לנקות אבל, גם לסדר את הבלאגן © AdobeStock

לזרוק, לזרוק, לזרוק

ואם כבר דיברנו על ניקיון וסדר אז נדגיש שוב שכל מה שאין בו שימוש - כדאי להעביר הלאה - לאחים הקטנים, לחברים או בני משפחה רחוקים או לתרומה (כמובן שהתאם להנחיות משרד הבריאות). יש לנו נטייה לאגור ספרים, בגדים, נעליים, תיקים ועוד כל מיני חפצים שאנחו לא עושים בהם שימוש מכל מיני סיבות. ה הזמן לעבור על כל תכולת החדר שלכם ולבדוק באמת מה אתם צריכים ובמה אתם עושים שימוש ובמה פשוט לא. לדוגמא - פריט לבוש שלא לבשנו כל העונה - יעבור לשקית התרומות. כך גם תעשו סדר, גם תפנו מקום לדברים חדשים וגם תתרמו לקהילה.

סדר דיגיטלי

לא רק חפצים מוחשיים מיותרים מכבידים על חיינו, אלא גם אלו הדיגיטליים. זה הזמן למחוק ולנקות את הסארטפונים והמחשבים מכל התמונות המיותרות (כן, גם אלו שנשלחו בקבוצת הווטסאפ המשפחתית של דודה נחמה בתיאנלד), הקבצים שכבר אין לנו בהם צורך (תאמינו לנו שאים צורך לשמור את העבודה על השבר הסורי אפריקאי מכיתה ו') והסרטים והשירים שכבר ראינו והאזנו להם. 

 

נקו תמונות וקבצים גם מהסמארטפון© fotolia

הכל עיניין של ריח

מכירים את הרגע הזה שהבית נקי, מבריק ומצוחצח אבל לא מרגיש ככה? זה הכל בגלל הריח. ריח נעים ורענן נותן תחושה נקייה בבית ובחדר. נסו להשרות אווירה נעימה וריחנית בעזרת מפיצי ריח, מטהרי אוויר, סבוני נוי ריחניים ואפילו טבליות ריח לארון הבגדים.

תגובות