מתקשים לישון? השיטות הנפוצות להרגעה והרפייה. AdobeStock

מתקשים לישון? השיטות הנפוצות להרגעה והרפייה

מתקשים לישון? מוצאים את עצמכם מסתובבים במיטה ומנסים להירדם ללא הצלחה? הכתבה הזאת היא בדיוק בשבילכם

היום (א') חזרו תלמידי ישראל לשגרה - לבית הספר, לחטיבות ולתיכונים. וכעת אנחנו צריכים לסדר שוב את היום שלנו ושעות השינה. אחרי שהתרגלנו ללכת לישון מאוחר מאוד ולקום בצהריים, כעת צריך לקום מוקדם בבוקר לבית הספר ולכן גם לישון מוקדם. אבל לא כולם מצליחים להירדם בקלות ויש כאלו שאפילו חווים קשייםץ בדיוק בשביל זה אספנו עבורכם כמה שיטות מרגיעות שיעזרו לכם להתנתק מהיום שעבר עליכם, להירגע ולהירדם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

גוף האדם זקוק לשינה. השינה מחזקת את המערכת החיסונית, מייצבת את הגוף, מאפשרת למוח להתנהל ולתפקד כראוי ומשפרת את הזיכרון. אבל לפעמים חלקנו מתקשים לישון מכל מיני סיבות כמו צפייה במרתון של סדרה אהובה, מחשבות, משחקי מחשב או לחץ נפשי.על מנת להיפטר מההרגלים הרעים הללו, אנחנו מציעים שתנסו את אחד מן הטיפים הבאים שיעזרו לכם להירגע...

משהו מרגיע לפני השינה 

מומלץ לעשות משהו שירגיע אתכם לפני השינה, על מנת שרמת הלחץ והמתח יופגו מעט. אפשר להוסיך לריטואל הערב שלכם, אחרי המקלחת טקס קטן שירגיע אתכם ויעזור לכם להרפות. זה יכול להיות כמעט כל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו - החל ממריחת קרם פנים, שיחת נפש עם עצמכם מול המראה, קריאת ספר או אפילו האזנה למוזיקה נעימה ורגועה. בעזרת הפעילות המרגיעה, יהיו מקומות למחשבות חיוביים ושמחים, וכך תוכלו להיכנס למיטה רגועים ושלווים יותר - מה שיקל עליכם במהלך ההירדמות. 

מדיטציה

שיטה מרגיעה לפני השינה ודי נפוצה. המדיטציה היא שיטה המעניקה שלווה ובטחון עצמי על ידי הרפיית חושים. שיטה זו מעודדת ריענון של תחושות האדם.  למדיטציה יש יתרונות בריאותיים ונפשיים שיעזרו לכם הירדם וגם להפחית לחץ בחיי היומיום. המדיטציה מפחיתה מתח ולחץ, משפרת את יכולת הריכוז והיכולת לעבוד תחת לחץ, משפרת תהליך של עיבוד מידע ועוד. המדיטציה מכריחה אותנו לברוח מכל המחשבות, להתרכז ברגע הנוכחי, בעצמנו ובנשימות. אתם יכולים לתרגל לבד, בעזרת ספר, אפליקציה או סרטון ביוטיוב. 

© fotolia

''שיטת הספירה''

זוהי כנראה השיטה נפוצה ביותר להירגע לפני השינה, שיטה זו נקראת ''שיטת הספירה''. הדבר שצריך לעשות בשיטת הספירת הוא לשכב על המיטה לקראת שינה, לעצום עיניים ולספור כל מה שתרצו (הנפוצה ביותר היא ספירת כבשים).  שיטה זו מפחיתה לחץ ומרגיעה את המחשבות לזמן השינה. אנחנו מציעים" לספור צפרדעים!

הימנעו מהסמארטפון לפני השינה

ובכלל לא רק מהנייד: כמעט כל מסך יכול להזיק לכם ולתהליך השינה שלכם אם תצפו בו הרבה לפני השינה, בגלל האור הכחול שהוא מקרין החוצה. על מנת שנוכל לישון רגועים יש להימנע מהסמארטפון לפני השינה. המסכים גורמים להפרעות שינה, היכולים לגרום לנו להיות עצבניים ועייפים ביום שלמחרת. מוטב להימנע משימוש בסמארטפון כמה דקות לפני שנכנסים למיטה, לדאוג שהוא יטען במקום רחוק מכם ולהניחו במצב שקט על מנת שלא יגרום לכם לקום אליו.

תניחו אותו בצד לפני השינה
תניחו אותו בצד לפני השינה © shutterstock

תעשו את הדבר הנכון 

לפעמים הדברים שאנחנו עושים ביומיום, מקשים על השינה שלנו. בין אם זה בחירות משמעותיות בחיים ובין אם זה מטרות שטרם מומשו. על מנת לישון רגועים ורפויים, תעשו את הדבר שנראה לכם לנכון. תוכלו להתייעץ על מחשבותיכם עם חברים או משפחה על מנת להקל על הבחירה. בחירת הדבר הנכון גורמת לנו להיות בטוחים ורגועים עם עצמנו. נפש רגועה תקל על תהליך ההירדמות והשינה שלכם. 

 

 

תגובות