אמ;לק: מזג אוויר קיצוני וממשלה חדשה. gettyimages.IL

אמ;לק: מזג אוויר קיצוני וממשלה חדשה

שבוע עמוס ומורכב עבר על כוחותינו: מזג אוויר קיצוני בכל הארץ, מנכ"ל משרד הבריאות מתפטר ונתניהו מודיע: "עלה בידי להרכיב ממשלה" • סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים בלהכין ציוד לבית הספר לקראת החזרה לשגרה? עמוסים בעבודות הלמידה מרחוק ולא הספקתם להתעדכן? או שסתם פספסתם את האירועים החשובים של השבוע? אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע כדי שתשארו הכי מעודכנים שיש!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 10.5.2020

ימינה באופוזיציה:

מפלגתו של בנט, "ימינה", הודיעה כי לא תיקח חלק בממשלת האחדות של נתניהו וגנץ ותיקח חלק מהאופוזיציה בקדנציה הקרובה. בהודעה מטעם המפלגה נכתב: "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזיציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי".

 

הפעם באופוזיציה
הפעם באופוזיציה © יוסי איפרגן

 

מפתיע

תושב מבטחים הנמצא במועצה האזורית אשכול עסק במסחר, אריזה ושינוע סחורות לרצועת עזה. ביום ראשון האחרון הורשע  בביצוע עבירות רבות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש טרור, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות של הלבנת הון והונאת נושים אך למרות זאת זוכה  מסעיפים חמורים ובהם סיוע לאויב במלחמה.

יום שני, 11.5.2020

כוחות צה"ל הרסו את בית המחבל - בקבוקי תבערה הושלכו

כמעט שנה מאז שנרצחה הנערה רינה שנרב ז"ל, כוחות צה"ל הרסו את ביתו של קסאם ברגותי, מחבל מהחוליה. עשרות פלסטינים התפרעו במקום בזמן הריסת הבית שבכפר כובר, ובקבוקי תבערה רבים נזרקו לעבר כוחות צה"ל ביציאה מן הכפר.

חוזרים לנדנדה:

הצעדים בחזרה לשגרה ממשיכים והפעם, הממשלה אישרה את פתיחת הפארקים הציבוריים, זאת למרות התנגדותו של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. בנוסף, בנוסף אישרו השרים כי החובה לבידוד במלון לשבים מחו"ל תבוטל, והם יוכלו לשהות בבידוד ביתי.

 

© צילום: Shutterstock

 

השווה והתפטר:

לפי דיווחים מעבר לים, שגריר מלטה בפינלנד התפטר מתפקידו אחרי שהשווה בין קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לאדולף היטלר, בפוסט אשר פרסם בפייסבוק שלו, וכעבור זמן מה מחק. לדבריו: "לפני 75 שנה עצרנו את היטלר. מי יעצור את אנגלה מרקל? היא הגשימה את החלום של היטלר! לשלוט באירופה".

יום שלישי, 12.5.2020

לוחם צה"ל נהרג מפגיעת אבן במהלך פעילות מבצעית:

סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, לוחם סיירת גולני נהרג ביום שלישי האחרון כתוצאה מאבן שהושלכה על ראשו בפעילות מבצעית למעצר ארבעה חשודים בכפר יעבד שבצפון-מערב השומרון. לאחר התקרית החלו כוחות בסריקות בשכונה שבה מתגורר המחבל שיידה את האבן ומצוד מתקיים אחריו.

 

© פייסבוק

 

אחרי ליצמן, גם מנכ"ל משרד הבריאות פורש:

לאחר ניהול ארוך של משבר הקורונה מנ"כל משרד הביראות משה בר סימן טוב פורש מתפקידו במכתב לראש הממשלה ושר הבריאות. "אני גאה בשנותיי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני אשאר את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת".

יום רביעי, 13.5.2020

עימותים בשומרון לאחר מות החייל:

נמשך המצוד אחר המחבל שהשליך אבן על עמית בן יגאל ז"ל, שנהרג במהלך פעילות מבצעית. מחבלים זרקו סלעים, בקבוקי תבערה ומטענים לעבר לוחמי דובדבן שעצרו מבוקש שתכנן פיגוע במחנה הפליטים אל-פוואר. אחד הלוחמים נפצע קל ונער פלסטיני בן 14 נהרג במהלך העימותים.

נתניהו מודיע שהצליח להרכיב ממשלה:

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מכתב רשמי ליו"ר הכנסת בני גנץ ולנשיא המדינה ראובן ריבלין והודיע להם כי הצליח להרכיב ממשלה. השבעת הממשלה הייתה אמורה להיערך למחרת ביום חמישי אך נדחתה ליום ראשון הקרוב.

© צילום מסך מיוטיוב

יום חמישי, 14.5.2020

ברוך הבא הביתה: ישראלים חולצו ממרוקו

30 ישראלים חולצו ממרוקו בלילה שבין רביעי לחמישי, לאחר שנתקעו שם עקב השבתת נמלי התעופה. הישראלים הובאו ארצה בסודיות דרך פריז ומשם טיסה לישראל במטוס פרטי. אחד מהישראלים סיפר כי לרגע לא חש עוינות: "נשארתי 52 יום על החוף, המרוקאים חיבקו אותנו".

ארצות הברית מזהירה את ישראל מפני שיתוף פעולה עם סין

בכירים במחלקת המדינה אמרו אחרי הביקור של מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, שמטרת הביקור בישראל לא הייתה לגבי הסיפוח. ארצות הברית לוחצת על ישראל לצמצם את המורעבות של סין במכרזי התשתית. עוד טענו: "אם אתה משתמש בוואווי, ה-DNA שלך הופך לרכוש המפלגה הקומוניסטית בסין".

הוחלט סופית: חוזרים ללימודים בראשון הקרוב

לפי החלטת הממשלה, מערכת החינוך תיפתח ביום הראשון, ללא "קפסולות" והגבלות נוספות. מקומות שבהם יש שיעורי תחלואה גבוהים, לא ישובו ללימודים בשלב הראשון. החזרה לשגרה מתוכננת להיות הדרגתית, כל רשות בהתאם למוכנותה. במתווה נקבע שהרכבת לא תחזור בשלב הראשון אלא רק בסוף החודש וחופי הרחצה ייפתחו רשמית ביום רביעי הקרוב.

© צילום: adobestock

יום שישי, 15.5.2020

השרה מירי רגב פיטרה מנכ"לית שבחופשת לידה

מירי רגב מונתה לאחרונה לשרת התחבורה אחרי תפקידה כשרת התרבות והספורט. מיד לאחר מינויה, הודיעה למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר אייל, בשיחת טלפון על פיטוריה. טרנר אייל נמצאת בחופשת לידה, חודש אחרי לידת ילדה השלישי. השרה רגב הודיעה שביום ראשון הקרוב יחליף אותה מנכ"ל חדש מטעמה.

ארצות הברית יוצאת להגנת ישראל

מחלקת המדינה הבהירה בשישי האחרון שארצות הברית מתנגדת לפתיחת חקירה נגד ישראל בגין פשעי מלחמה נגד הפלסטינים ביהודה ושומרון בבית הדין הפלילי הבינאלומי בהאג. בנוסף, מאיימת שבית הדין יישא בהשלכות, נאמר שבוושינגטון רואים בהחלטה זו כמהלך פוליטי שמנסה לכפות את סמכות בית הדין על ישראל.

שרי החוץ של האיחוד האירופי דנים בתגובה לסיפוח

משרד החוץ הישראלי הנחה את השגרירים באירופה לפעול כנגד היוזמה לפרסם הצהרה בשם 27 מדינות האיחוד שכוללת איום במקרה שממשלת ישראל תחליט לספח שטחים ביהודה ושומרון. יחד עם זאת, בישראל מעריכים שעקב הנחיצות של הסכמה כללית מכל מדינות האיחוד, לא יוחלטו על צעדי ענישה. 

יום שבת, 16.5.2020

לקראת השבעת הממשלה מחר: ישנו אי-שוויון מגדרי

מחר (יום א') תושבע הממשלה הגדולה ביותר בתולדות המדינה, לאחר משא ומתן ארוך בין הליכוד וכחול-לבן. למרות גודלה הרב (הממשלה מכילה 36 שרים), מבין כל השרים בממשלה, ישנו ייצוג נשי נמוך. נכון להיום (יום שבת) 6 נשים הבטיחו את מקומן בממשלה ושתיים נוספות עדיין לא שובצו סופית. השרה לשעבר דליה איציק אמרה: "עצוב שב-2020 צריך לדבר על המובן מאליו".

השלכות מזג האוויר הקיצוני

ברוב הארץ הורגש שרב כבד, אך באזור אילת ירד גשם ונשבו רוחות חזקות שגרמו לתחנת אוטובוס להיעקר ממקומה ולעץ גדול להתמוטט. בצפון הנגב נחסמו כבישים למשך שעות בודדות בעקבות שריפות קוצים גדולות פרצו ביהודה ושומרון. גם במרכז הארץ פרצה שריפה, בעיר בית שמש אך היא נבלמה בדרך למושב סמוך. לפי התחזיות, מחר (יום א') עומדת לחול עלייה בטמפרטורות שתימשך לכל השבוע הקרוב.

 

תגיות
תגובות