מעבר חלק: חמישה טיפים שיקלו על המעבר לתיכון. adobestock

מעבר חלק: חמישה טיפים שיקלו על המעבר לתיכון

כבר יותר מחצי החופש הגדול כבר עבר, שנת הלימודים נראית כבר באופק ואיתה תלמידים רבים שפותחים תקופה חדשה בחייהם - תקופת התיכון. לכן, לכבוד המעבר לתיכון, ריכזנו לכם חמישה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם המעבר בקלות!

תקופות חדשות יכולות להיות מאתגרות, וכך גם תקופת התיכון שעומדת בפתח לרבים מתלמידי ישראל, תקופה חדשה עם אתגרים חברתיים ולימודיים. אז החל מארגון לוח זמנים ועד ליצירת סדר עדיפויות, אלו הטיפים שיעזרו לכם לעבור את השנה הקרובה בקלילות וברוגע.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תשקיעו!

התיכון היא תקופה אינטנסיבית יותר מהחטיבה מבחינת כמות החומר הנלמד, שיעורי הבית ורמת החומר. לכן, רצוי שתתייחסו לכך ברצינות. כלומר, להקשיב למורים בשיעורים ולהשקיע בשיעורי הבית. כך תבינו את החומר בצורה טובה יותר ויהיה לכם קל יותר להצליח במקצוע הנלמד.

תעשו שיעורי בית ותקשיבו בשיעורים © adobestock

לוח זמנים

כמו בכל דבר בחיים, חשוב לארגן את הזמן בצורה נכונה. מכיוון שתקופת התיכון עמוסה, כדאי לכם ליצור לעצמכם לוח זמנים שבו תכניסו את כל הפעילויות שאתם רוצים לעשות במידה נכונה - לצפות בסדרת הטלוויזיה האהובה, לעשות שיעורי בית וללכת לחוגים. כך תוכלו לשלב את כל הדברים שאתם רוצים להספיק הכל ולא להרגיש שאתם מוותרים על הדברים שאתם אוהבים לעשות.


סדר עדיפויות

זה לא סוד שיש מקצועות רבים בתיכון ש"דחוסים" לתקופת לימודים קצרה שלאחר מכן נבחנים בהם בפרק זמן של חודש-חודשיים בבגרויות. לכן, כדאי לכם ליצור סדר עדיפויות - להשקיע יותר במקצועות שחשובים לכם או שאתם פחות מצליחים בהם. ובעיקר כדאי לכם להשקיע יותר במקצועות שיעזרו לכם למה שאתם רוצים להיות בעתיד, כי לא תמיד יש מספיק זמן להתכונן באופן יסודי למבחנים בכל אחד מהמקצועות.

© adobestock

תהיו מי שאתם

כשעוברים לתיכון, לרוב מגיעים לכיתה חדשה בה לא מכירים אף אחד או מכירים מספר מועט של תלמידים. כדי שתוכלו להצליח מבחינה חברתית, כדאי לכם להכיר אנשים חדשים ולא להיות מקובעים לחברים שהיו לכם עד התיכון. זה לא אומר שצריך לנתק איתם קשר, להפך! חשוב לשמור על קשר עם החברים מהחטיבה ומהשכבה אבל כדאי לבוא פתוחים לתיכון, לנסות לרכוש חברים חדשים, חברים שאיתכם במגמה, בכיתה או בשכבה. וכשאתם מדברים עם אנשים חדשים אל תנסו להרשים אותם אלא תהיו עצמכם, מי שירצה להיות חבר שלכם יבחר בכם בזכות מי שאתם.


לא רק לימודים, תיפגשו גם עם חברים

למרות כל העומס הלימודי בתקופת התיכון זוהי גם תקופה שלא תחזור על עצמה, תקופה רגע לפני הצבא. לכן, רצוי שתאספו חוויות, אל תתרכזו רק בלימודים אלא גם תיפגשו עם חברים. המפגשים האלו הם גם מעין אתנחתא מהמרוץ הלימודי וגם הדבר המרכזי שתזכרו אחרי שתסיימו את התקופה הזו ולא כדאי לוותר עליהם!

© adobestock
תגובות