עשו היסטוריה: חמש ספורטאיות פורצות גבולות. gettyimages.IL\Buda Mendes

עשו היסטוריה: חמש ספורטאיות פורצות גבולות

מי לא היה רוצה להיכנס לספרי ההיסטוריה? הבנות האלו הצליחו! הן מצטיינות, הן מרגשות, לכל אחת מהן יש סיפור נוגע ללב והן בהחלט ספורטאיות שהביאו כבוד רב למדינת ישראל

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

  1. יעל ארד

מי לא שמע את יעל ארד? יעל ארד נחשבת כג'ודאית ישראלית בין הטובות ביותר בכל הזמנים. ארד זכתה בתארים רבים ובניהם סגנית אלופת העולם, אלופת אירופה ואלופת ישראל. יעל הייתה הישראלית הראשונה שזכתה במדליה אולימפית והיא זכתה להדליק משואה בשנת 2004 בהר הרצל. בימים אלו, ארד נשארה פרשנית ספורט והיא מופיעה מעט בטלוויזיה, היא מתעסקת עם ילדים ומתנדבת איתם בתחומי הספורט. כיום, כשהיא בת 53, היא אשת עסקים ומנכ"לית.  יעל הותירה אחריה שם גדול, היא עוררה תקווה בהיסטוריה הישראלית וגרמה גאווה עצומה למדינה.

© מתוך כדברא, TEENNICK ב-yes

אסתר רוט - שחמורוב

אסתר היא אתלטית ישראלית המתמחה בריצה שזכתה בתואר "כלת פרס ישראל לספורט ולתרבות הנפש" ואף גם הייתה הישראלית הראשונה שהשתתפה בגמר אולימפי וזכתה בשמונה מדליות אישיות, מתוכן חמש מדליות זהב במשחקי אסיה ועוד שתי מדליות זהב באליפות אסיה באתלטיקה. אסתר הותירה חותם בספורט הישראלי ונתנה תקווה והשראה לישראליות רבות. היא הוכיחה את הכוח הנשי ופיזרה את קסמה האישי ואת כישרונה בתארים רבים ובתחרויות בינלאומיות. כיום, אסתר בת 68, מעבירה הרצאות ברחבי הארץ ונותנת השראה רבה לאנשים וספורטאים ברחבי הארץ. לאסתר שמור מקום כבוד בספרי ההיסטוריה!

  1. ירדן ג'רבי

בעקבות יעל, הולכת ירדן ג'רבי שחוץ מכוכבת "הישרדות" היא ספורטאית אלופה אשר שמה הולך לפניה. ירדן זכתה בתואר סגנית אלופת אירופה בשנת 2014 ובאותה שנה גם בתואר סגנית אלופת עולם. בשנת 2013 נבחרה על ידי איגוד הג'ודו העולמי לג'ודוקא הטובה ביותר בעולם לשנת 2013 וזכתה כאלופה עולם. ב- 2016 דורגה רביעית בעולם. בהחלט כבוד גדול! ירדן מחזיקה בשש מדליות אישיות, בניהן מדליית זהב אחת, שתי מדליות כסף ושלוש מדליות ארד. בשנת 2017, הודיעה ג'רבי על פרישה מתחום הג'ודו. אך המשיכה להעביר הרצאות וסמינרים. ירדן כיום בת 31, היא אדריכלית ולומדת באוניברסיטה מנהל עסקים. ירדן השאירה אחריה קרירה מפוארת בתור ג'ודוקא. היא בהחלט ספורטאית מעוררת השראה שידברו עליה עוד רבות.

© gettyimages.IL\Buda Mendes

קרן ליבוביץ'

 

הסיפור של קרן הוא סיפור מאד מיוחד. קרן היא שחיינית ישראלית ואלופת פאראלימפית. מגיל קטן היא התאהבה בשחייה, אך החיים התגלגלו למקום אחר ובמהלך שירותה הצבאי היא איבדה את היכולת ללכת ונותרה משותקת חלקית בשתי רגליה. האהבה שלה לשחייה הייתה גדולה יותר והיא בחרה להמשיך בספורט הזה, ואף השתתפה משחקים הפאראלימפיים. היא זכתה בשבע מדליות אישיות, מתוכן ארבע מדליות זהב, שתי מדליות כסף ומדליית ארד. קרן שברה מספר פעמים את שיאי העולם בשחייה. בנוסף לשחייה, קרן דואגת להעלות את המודעות לנכים ולמתן תמיכה בהם. היא התנדבה במרכז הציבורי למען תמיכה לספורטאים בעלי מוגבלויות. חוץ ממדליות, זכתה קרן בפרס מורשת מנחם בגין וזכתה בכבוד העצום לשאת משואה ביום העצמאות בשנת 2004.

  1. נטע ריבקין

נטע הביאה כבוד גדול מאד למדינת ישראל. היא מתמחה בהתעמלות אומנותית והיא הייתה המתעלמת הישראלית הראשונה שזכתה במדליית באליפות העולם באירופה. נטע הביאה את הספורט של ההתעמלות האומנותית לפרסים בישראל. נטע סיימה במקום השביעי בגמר קרב רב, שיא של מתעמלת ישראלית וכבוד ענקי. נטע זכתה ב- 3 מדליות אישיות, מדלית כסף ושתי מדליות ארד. נטע הייתה בין המתעמלות האומנותיות הצעירות ביותר והיא פתחה את ישראל בפני הספורט של ההתעמלות האומנותית. כיום, נטע בת 27, מתגוררת בפתח תקוה. מעבירה הרצאות לפיתוח עצמי והעצמה אישית. נטע מעוררת השראה לילדות צעירות להיכנס אל תוך התחום של ההתעלמות האומנותית. נטע הביאה כבוד גדול לישראל והיא הייתה בין הספורטאיות הגדולות והבולטות ביותר בתחומה.

 

© gettyimages.IL/ Deniz Calagan

 

 

כל הספורטאיות עשו לי חשק להתכונן לאולימפיאדה... תאמיני בעצמך, כי אולי את ההבאה שתכתוב את ספרי ההיסטוריה מחדש!

 

תגובות