#יצאת_גבר: כך תתחילו עם בחורה מבלי להטריד אותה. יקיר שוקרון, מתוך הפרויקט

#יצאת_גבר: כך תתחילו עם בחורה מבלי להטריד אותה

מה שלא בא מחינוך מהבית - יבוא מהרשת: סרטון חדש שנוצר במסגרת קמפיין נגד אלימות כלפי נשים, בא להדריך את הנוער איך לגשת ולהתחיל נכון עם בחורה. מסתבר שזה הפך להכרחי • צפו

מאז מקרה אונס הנערה באילת, ברשת מתחילים לשים יותר דגש עבור הבהרת מסרים בכל הנוגע למיניות, גבולות ומה שביניהם, בעיקר בקרב בני הנוער. כי מה שלא בא מהחינוך מהבית - אולי יבוא מהרשת. קמפיין חברתי חדש של היצרת עמית עוזר, בא להדריך את בני הנוער מהי הצורה הנכונה ליזום ולגשת לנשים - מבלי להטריד אותן או לכפות עליהן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"בעקבות המקרים האחרונים על מקרי האונס והאלימות נגד נשים יצרתי את הקמפיין #יצאת_גבר! וזהו הסרטון הראשון מתוכו", מספרת לנו היוצרת עמית עוזר. "מטרת הקמפיין להציג, להסביר ולשתף בני נוער על יחסים בריאים בינו לבינה".

יוצרת: עמית עוזר | במאי וצלם: יקיר שוקרון | עריכת וידיאו וסאונד: חן גוסלר
 

כשאת היית נערה, הרגשת שמספיק דיברו על הנושא?

"הלוואי שבתור נערה היו מלמדים אותי על זה, מדברים על זה בפתיחות ושהמדיה הייתה מלאה בתכנים שמשקפים את מה שנכון לעשות. ככל שהתבגרתי למדתי את הדברים בעקבות חוויות מאתגרות שעברתי שהיו יכולות להיות יותר נעימות ופשוטות אם הייתה לנו, הנוער, הסברה נכונה ובריאה - על מערכות יחסים, מיניות בריאה, גבולות, דימוי עצמי חיובי ותקשורת מקרבת".

השינוי יכול לבוא מהרשת?

"אני מאמינה שלמדיה יש כח עצום. היא יוצרת השפעה, היא מעודדת טרנדים, היא מעוררת השראה, היא פותחת שיח והיא נוגעת ומייצרת הזדהות. לכן, חלק חשוב ביצירת הקמפיין היא לדבר על מה כן - מה כן נכון לעשות, להראות איך אפשר לעשות את זה ולהפוך את הדרך הנכונה לפופלרית ונגישה, כדי שאחר כך, בחיי היום יום, זה יהיה הטרנד, ככה נעודד אחד את השני לפעול ועל זה נייצר שיח - לפי מה שראינו בסרטון, סדרה, סרט וכדומה".

© עמית עוזר

"אני ממש רוצה להודות לצוות המדהים שהתגייס לעזור במטרה לקדם את הנושא החשוב הזה. ביום שכתבתי את התסריטים של סרטוני הקמפיין שלחתי את זה לשחקנים (עידן שקרוקה, בילי ברזילי, גיל כהן, עדי אברהמי), לבמאי (יקיר שוקרון), לעורך (חן גוסלר), שכולם אנשים מוכשרים וחברים טובים, שעזרו ותמכו ותוך מספר ימים כבר התחלנו לצלם".

תגובות