לא רק התפקיד הבא: היוזמות הסביבתיות של הכוכבים.

לא רק התפקיד הבא: היוזמות הסביבתיות של הכוכבים

מלאונרדו דיקאפריו ועד לאורנה בנאי - הכוכבים האהובים לא פועלים רק למען התפקיד הבא שלהם על המסך או על בימת התיאטרון. הם משתמשים במעמד ובפרסום שלהם כדי להעלות את המודעות לנושאים החשובים להם וחלק גדול מהם פועל למען איכות הסביבה ובעלי החיים

כיום זה כבר עובדה ברורה - כדור הארץ שלנו בסכנה, ככל שאנו מתקרבים אל נקודת האל חזור, שלפי המדענים הבכירים נגיע אליה בשנת 2030. אנו רואים יותר ויותר בצורות, שריפות ענק, סופות הוריקן והצפות שעושות נזק בכל העולם וגם אצלנו בארץ, זאת מבלי לדבר על המגוון הביולוגי המצטמצם ורשימת בעלי החיים בסכנת הכחדה שרק הולכת ומתארכת.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מספר גדול של אנשים כבר החליטו לעשות מעשה, לקחת יוזמה ולהקים חברות וארגונים שמטרתם היא לשפר את מצב הסביבה שלנו, לעודד שימוש באנרגיה ירוקה ולקדם יוזמות להגנת הסביבה בכל העולם. בין אותם האנשים יש גם מספר גדול של סלבריטאים, זמרים, שחקנים ואנשים שכולנו מכירים ואוהבים, שהעבודה שלהם למען הסביבה עשתה ועושה שינוי אמיתי בהעלאת המודעות לנושא. מוכנים להתאהב בהם אפילו יותר?

לאונרדו דיקפריו

ללא ספק אחד השמות הגדולים ביותר ברשימה שלנו, לא רק בזכות רשימת הסרטים הארוכה והמרשימה בהם השתתף, אלא גם בזכות העבודה חסרת המנוח שלו עבור המאבק בהתחממות הגלובלית. הוא נחשב לאחד הקולות הבולטים בעולם במאבק הזה וכבר בשנת 1998 הוא הקים את קרן "ליאונרדו דיקפריו" שעוסקת בשמירה על השטחים הטבעיים וצמצום ההשפעות של זיהום האוויר. על ידי מתן מענקים והעלאת קמפיינים חברתיים להעלות המודעות להשפעת ההתחממות הגלובלית ולאחריות של כל אחד מאיתנו כדי למנוע את הנזקים.

דיקפריו הפיק וכיכב בעצמו בסרט דוקומנטרי ששמו "השעה ה11", שבו, יחד עם פוליטיקאים, מדענים ופעילים, סקר את הסכנות הנשקפות לעולם שלנו כתוצאה מהתחממות הגלובלית, ובדק כיצד אפשר לשנות את המצב העגום בו אנו נמצאים. דיקפריו גם מונה כשליח מיוחד של האו"ם לענייני איכות הסביבה ומפעיל פרויקטים סביבתיים להצלת מיני בעלי חיים בסכנת הכחדה בנפאל, במקסיקו ובמגוון מקומות אחרים מסביב לעולם.

© GettyImages_IL/Thierry Chesnotc

ווילי נלסון

שם טיפה פחות מוכר בארצנו, אבל ווילי נלסון ידוע בארצות הברית בתור אחד מזמרי הקאנטרי הידועים והמפורסמים ביותר בתעשייה. נלסון כתב והופיע עם שירי קאנטרי רבים, פרסם מספר אלבומי קאנטרי מפורסמים ואף כיכב במספר סרטים, יחד עם כל העשייה הזאת, הוא גם מצא תחום מיוחד ומעניין בו הוא משקיע ומוביל עבור סביבה בטוחה יותר לכולנו- ביודיזל.

ביודיזל היא יוזמה יחסית חדשה ומעניינת שמטרתה להחליף את דלקי הרכבים הקלאסיים (המופקים מנפט ומזהמים את הסביבה) בסוג דלק חדש העשוי בעיקרו מתירס, ובכך הרבה פחות מזהם. נלסון הקים חברה חדשה ושמה "ביו- ווילי", שמעודדת נהגי משאיות להשתמש בביודיזל כחומר הדלק לנסיעותיהם הארוכות. נלסון גם חתום על מספר יוזמות למניעת התעללות בבעלי חיים, ובעיקר בסוסים ובפרות.

ג'יימס קמרון

אתם בטח יודעים שג'יימס קמרון אחראי לכמה מהסרטים הגדולים והמוצלחים ביותר אי פעם, מ"טיטאניק", דרך סדרת "שליחות קטלנית" ועד "אווטאר", אבל האם ידעתם שאחת מאהבותיו הגדולות ביותר של קמרון הוא האוקיינוס? קמרון הוא אחד משלושת האנשים היחידים בעולם שהגיע לקרקעית של שקע מריאנה, הנקודה הנמוכה ביותר בעולם וכפי שאתם יכולים לנחש, אהבתו לאוקיינוסים ולסביבה עזרה לו להפוך לפעיל מאוד עבור השמירה עליהם.

הוא מופיע באופן קבוע בכנסים של פעילים לאיכות הסביבה, תכנן בעצמו מודל חדש עבור לוחות סולאריים ואף דאג כי סרטו "אווטאר", אחד הסרטים המצליחים ביותר אי פעם, ישלח מסר עבור הגנה ודאגה לסביבה. לאחרונה הוא גם הפיק סרט לנטפליקס ששמו "כוח טבעי" סרט שבו משתתפים ספורטאים, מדענים ופעילים לשמירה על איכות הסביבה ומעודד את המעבר לתזונה טבעונית, בין היתר עבור התועלת של זה עבור הסביבה.

© gettyimages_IL/Kevin Winter

אורנה בנאי וטל פרידמן

הנציגים הישראלים שברשימה שלנו, ובין הקומיקאים הכי מצחיקים על המסך שלנו, שניהם סטנדאפיסטים, בוגרי "ארץ נהדרת" ובעלי רזומה עצום של דמויות שקורעות אותנו מצחוק כל פעם מחדש, שניהם גם פעילים בולטים למען הסביבה ופעלו בדרכים מגוונות ומעניינות כדי לעודד ולפרסם יוזמות לשמירה על הסביבה בישראל.

ב-2011 פרידמן כיכב בסדרת פרסומות של המשרד להגנת הסביבה בתור "ראש דשא" במטרה לעודד את הציבור הישראלי לעבור לאורך חיים ידידותי יותר לסביבה. הפרסומות הפכו לפופולאריות מאוד והדמות של פרידמן ללא ספק השיגה את מטרתה. גם בנאי משתתפת בקמפיינים רבים למען הסביבה ובעיקר זכויות בעלי החיים, היא אפילו כיהנה במועצת העיר תל אביב מטעם מפלגת "הירוקים" וקידמה יוזמות לשמירה על הסביבה. שני הקומיקאים גם הבהירו במספר ראיונות שהם דואגים להנחיל אורך חיים רגיש לסביבה בביתם, בכל הקשור לאורך חיים ירוק, שני האנשים המוכשרים הללו הם מקור להשראה!

דריל האנה

האנה היא בעלת רזומה מרשים ביותר כשחקנית, היא שיחקה במגוון סרטים וסדרות כמו "בלייד ראנר", "להרוג את ביל" ו"ספלאש",  אבל בשנים האחרונות היא לקחה על עצמה עוד תפקיד חשוב, האנה הפכה לאחד השמות הבולטים ביותר בהפגנות הגלובאליות שנושאות את הדרישה לקדם חקיקה לשמירה על הסביבה - ומהר.

היא אפילו נעצרה מספר פעמים בהפגנות בהן השתתפה, כולל בשנת 2011, אז נעצרה בהפגנה גדולה מול הבית הלבן שאורגנה כמחאה על כוונת ממשל אובמה להקים צינור להעברת נפט דרך מספר פארקים ואזורים פתוחים חשובים, דבר שיכול לפגוע במגוון הביולוגי באזור. יחד עם בעלה, הזמר ניל יאנג, היא גם חתמה על מספר עצומות והשתתפה בהפגנות רבות שבהן נשמעה הקריאה ליצור סדר יום פוליטי שאיכות הסביבה תהיה בראש מעייניו. בעידן שבו ההפגנות לשמירה עבור הסביבה התפשטו לכל העולם, ורבים מאיתנו, בני הנוער, מובילים אותן, יש לנו הרבה מה ללמוד מהשחקנית.

© getttyimages_IL/Mark Wilson




תגובות