מצטמצמים: כך תחסכו בהוצאות הבית . AdobeStock

מצטמצמים: כך תחסכו בהוצאות הבית

בחודשים האחרונים עובדים רבים הוצאו לחל"ת ורבים אחרים פוטרו. לאור זאת, כמעט כל משפחה אחד ההורים או שניהם הפסיקו לעבוד והמצב הכלכלי נהיה מאתגר. לכן, אספנו לכם מספר טיפים שיעזרו לכם לחסוך בהוצאות הבית!

תקופת הקורונה הפכה את החיים שלנו ושל משפחתנו, החל מלמידה מהבית וכלה בפיטורים וחל"ת של הורים רבים מהעבודה. כדי לעזור למצב הכלכלי בביתכם, אספנו לכם טיפים שיעזרו לכם לצמצם את הוצאות הבית!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מזגן

אין ספק שהמכשיר החשמלי המקרר הזה עובד שעות נוספות בקיץ החם, אך עם זאת גם חשבון החשמל עולה. כדי לחסוך בהוצאות המזגן, כדאי שבפעם הבאה שאתם פותחים אותו תעלו אותו במעלה-שתיים, אין צורך "להקפיא" את הבית ופעולה פשוטה זו תחסוך לכם הרבה חשמל. כמו כן, רצוי לסגור את החלונות והדלתות בבית כדי שהקור שהמזגן מוציא לא "יברח".

מזגן,
מזגן, © adobestock

נצלו את החום של הקיץ

תקופת הקיץ היא התקופה החמה של השנה וניתן לנצל אותה לטובת חיסכון בהוצאות הבית. איך? פשוט מאוד! במקום להפעיל את מכונת המייבש, עדיף לתלות את הכביסה על חבל – שהבגדים יתייבשו באופן טבעי. בנוסף, אין צורך להפעיל את הדוד, שכן בקיץ המים מתחממים בזכות השמש (באמצעות הלוחות הסולאריים).

חשבו פעמיים לפני שאתם קונים

לרבים מאיתנו יש נטייה לקנות המון חפצים, בגדים וגדג'טים שאיננו משתמשים בהם. לכן, פעם הבאה שאתם גולשים באתרי הקניות או הולכים לקניון, חשבו לפני – האם אתם באמת צריכים את הבגד הזה? האם באמת תשתמשו בגדג'ט הזה? אם תעשו זאת תגלו שרוב הדברים שאתם רוצים לקנות אתם לא באמת צריכים ולא תשתמשו הרבה, ואם מראש תחליטו לא לקנות אותם תוכלו לחסוך בכסף.

© משה אבוטבול

חסכו במים

כמו כל הדברים בבית גם השימוש במים עולה כסף. כדי לצמצם בשימוש המים ניתן לעשות פעולות פשוטות, כמו לסגור את הברז בעת צחצוח השיניים או להתקלח פחות זמן – אפילו דקה או שתיים יעשו הבדל. אם תאמצו את ההרגלים האלו ביומיום, תוכלו לחסוך לא מעט כסף.

הסופר

ההוצאה הגדולה ביותר בחודש בבית היא קניית האוכל בסופר, וגם אותה אפשר לצמצם ולחסוך כסף! הכוונה היא לא לחסוך באוכל אלא לקנות מוצרים שאתם צריכים שנמצאים במבצע. כמו כן, המרכול או הסופרמרקט השכונתי יקר יותר בדרך כלל מסופרים גדולים שממוקמים במרכזי ערים או באזורי תעשייה, לכן שווה לנסות אפילו פעם אחת להגיע לסופר שאמנם נמצא יותר רחוק, אך סך הקנייה בו תהיה זולה יותר.

 

תגובות