אמ;לק: טראמפ בבעיות ושריפות בצפון. צילום: GettyImages

אמ;לק: טראמפ בבעיות ושריפות בצפון

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 4.10.2020

סינדרלה גרסת הגנבים:
קרלוס ממן, בן 57 מנתניה נתפס פורץ לבית. בעל הדירה מצא את הפורץ בעת הפריצה והחל במרדף אחר הפורץ. הפורץ איבד את הנעל שלו בזמן שברח, אך בעקבות הנעל החסרה הצליחו לאתר אותו. ביום ראשון האחרון הוגש נגדו כתב אישום בגיד פריצה.

יום שני, 5.10.2020

חשד לרצח בעכו:
צעיר בן 23 נדקר בעכו בפלג גופו העליון הוא הובא לבית החולים הגליל שם נקבע מותו כאשר הצעיר חסר כל רוח חיים. החלו הליכים משפטיים למציאת החשודים.

© shutterstock

התפרעויות בבני ברק ובירושלים:
נעצרו 18 חשודים בבני ברק ובירושלים לאחר שהפרו את הנחיות הממשלה והתפערו ברחובות. תושבים רקדו מול השוטרים ואף גם אחרים השליכו שקיות שתן ואבנים לעבר אזרחים. בבני ברק התפללו מספר רב של אנשים מחוץ לבתיהם ויצרו המולה ברחובות. בעקבות עימותים עם השוטרים רכב משטרה ושני רכבים פרטים הושחטו.

יום שלישי 6.10.2020

בכירים מארחים בניגוד להנחיות?
לאחר ערב חג סוכות, דווח כי ראש השב"כ, נדב ארגמן, אירח בביתו את כרמלה מנשה ביתו ועוד אורחים נוספים שנכחו ביום שבת בביתו של ראש השב"כ. המשפחה הייתה במקום כמה שעות מבית מגוריו של ראש השב"כ. המקרה עורר סערה גדולה בקרב האזרחים המפגינים שבאו בטענה "מדוע לבכירי ממשלה מותר ולנו אסור?". בשב"כ מסרו כי הם לא מתייחסים לחיו האישיים של ראש השב"כ. מצטרפים לשורת הבכירים בממשלה שהפרו את הנחיות משרד הבריאות הם גם הרמטכ"ל. בעקבות חשיפה נודע כי הרמטכ"ל אירח את הורי אשתו בישוב בו גר, בניגוד להנחיות. מצה"ל נמסר בתגובה: "הרמטכ"ל נמנע לאורך כל התקופה מלארח ולהתארח שלא על פי ההנחיות. בערב המדובר הגיעו הורי אשתו, הגרים במרחק 3 בתים, ושהו בחצר הבית בלבד, תוך שמירת מרחק ועטיית מסכות".
בנוסף לרמטכ"ל נוספו חברי ממשל רבים אשר הפרו את ההנחיות בחג.

יום רביעי, 7.10.2020

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט:
אם חשבנו שהסוף קרוב והמצב ישתפר בקרוב, הוא לא. שיעור התחלואה בבירת בלגיה זינק והרשויות החליטו לסגור את כל הברים, בתי הקפה, המסעדות והמועדונים בעיר למשך חודש. באיטליה מצב החירום הוארך עד סוף ינואר והציבור יידרש לעטות מסכות גם בחוץ.
גם באיטליה הודיע משרד הבריאות על חובת עטיית מסכה בחוץ במטרה לבלום את התחלואה הגוברת במדינה ולמנוע את המצב שהיה בחודשי מרץ-אפריל.

© AdobeStock

מחאות אלימות כנגד הסגר:

הצתת מסכות ופחים, אלימות נגד צלמים ועיתונאים ותקיפות כלפי רכוש- אלו הם האירועים שקרו ברחובות בורו פארק שבניו יורק. מאות חרדים יצאו במחאה על המגבלות הקשות סביב נגיף הקורונה. מושל ניו-יורק וראש העיר החליטו על סגירת בתי ספר, הגבלת תפילות בבתי כנסת עד עשרה איש וסגירת עסקים לא חיוניים באזורים ״אדומים״, כמו בתכנית המתממשת בימים אלו בישראל.

יום חמישי, 8.10.2020

לחצים להחזיר את מערכת החינוך:
מומחים והורים לוחצים להשיב לסדרה את מערכת החינוך בגנים ובכיתות הנמוכות, זאת מפני שזה מקל מאוד על ההורים שלא יצטרכו להשיגח עליהם בבית וגם בגלל שההדבקה על גיל עשר כמעט ולא קיימת וכמעט אין חולים עד גיל זה. בנוסף, בסגר הקודם כשגילאים אלו חזרו ללימודים בקפסולות לא היו התפרצויות של המחלה .

© AdobeStock

מסתמן - רוטציה בבחירות הקרובות בין הליכוד לימינה:
בסקרים האחרונים שנעשו כדי לבדוק 'אם הבחירות היו כיום מה היית מצביע' נראה שלמרות שהליכוד מובילה בסקרים אחריה בהפרש קטן ביותר נמצאת ימינה בראשות בנט, מסתמן שבבחירות הקרובות (שלצערנו ממה שנראה יהיו תוך פחות מארבע שנים) נתניהו יציע רוטציה לבנט, משמע כל אחד מהם יהיה שנתיים בשלטון מתוך ארבע השנים.

יום שישי, 9.10.2020

הסכם השלום עם האמירויות הובא לאישור הכנסת:
נוסח ההסכם השלום עם האמירויות הערביות בשפה העברית הובא לאישור הכנסת, שרי הממשלה יצטרכו לעבור על ההסכם ולאשרו בשבוע הבא, כזכור הסכם השלום נערך בבית הלבן לפני זמן לא רב בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית, טראמפ.

© gettyimages_IL/Alex Wong

תוכנית המזון העולמים של האו"ם זכתה בפרס נובל לשלום:
תוכנית המזון של האומות המאוחדות אשר פועלת ב - 88 מדינות ברחבי העולם אשר סייעה וסיפקה ביטחון תזונתי ל - 97 מיליוני בני אדם הסובלים מרעב זכתה בפרס נובל לשלום. ראש וועדת פרס הנובל הדגישה כי תוכנית זו הפכה לחשובה יותר בגלל תקופת הקורונה אשר גרמה ל"עליה משמעותית במספר קורבנות הרעב בעולם".

שריפות בגליל - אלפים פונו מהבתים:
מאז שעות הצהריים המוקדמות של יום שישי
כ-5,000 תושבי נוף הגליל, נאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות שריפת הענק שמשתוללת בעיקר באזורים הצפון-מזרחיים של העיר.
בעקבות המצב המדאיג, לפחות שבעה בתים ניזוקו וכן מאות אנשים הגיעו לכל אחת מנקודות הריכוז של מפוני השריפה בנוף הגליל. האירוע הציב בעיות שבעיר התושבים והעירייה לא התמודדו עמן קודם לכן, בינהן - מציאת פתרון לחולי הקורונה והמבודדים בעיר ומבוגרים שעזבו את הבתים במהירות ושכחו להצטייד בתרופות הנחוצות להםכמו מציאת פתרון ל-160 חולי קורונה ולמאות מבודדים שנאלצו להתפנות מבתיהם, וכן קשישים שעזבו את הבית במהירות ללא התרופות הקבועות שלהם.

יום שבת 10.10.2020

טראמפ מאבד את הצבעות המבוגרים בארה"ב, והמצב לא לטובתו:
כזכור, אי שם בשנת 2016 בבחירות הקודמות לנשיאות ארה"ב, חלק נכבד מקולותיו של הנשיא דולנאלד טראמפ הגיעו מהאוכלוסייה המבוגרת. השנה לעומת זאת, ככל הנראה בצל מגיפת הקורונה וההתמודדות איתה מודיעים אמריקנים מבוגרים רבים, כי הפעם לא טראמפ לא יזכה בקולם.
איבוד התמיכה בקרב קהל המצביעים המבוגרים הוא סימן אזהרה נוסף עבור הנשיא, שנמצא כבר שבועות רבים אחרי ביידן בסקרים ובמיוחד כשאנחנו נמצאים 24 ימים לפני יום הבחירות הגדול.

© צילום: GettyImages
תגובות