הל ולבנדר: השמנים שיעזרו לכן להירגע ולהתרכז. adobestock

הל ולבנדר: השמנים שיעזרו לכן להירגע ולהתרכז

הקורונה מביאה עמה המון אתגרים - בנוסף לתחושות הלחץ, הפחד והחרדה שחלקנו חווים בעקבות המצב, רובנו גם נאלצים להתמודד עם למידה אחרת, שונה ממה שאנחנו רגילים - מה שמקשה לעיתים על הריכוז והווירה הרגועה. אחת מהדרכים להתמודד עם כל אלו היא באמצעות שמנים אתריים שיכולים לסייע לריכוז וליצירת אווירה רגועה

הפרעת קשב בילדים ובני נוער היא תופעה נפוצה בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים. המציאות המורכבת שיצרה הקורונה, הלימודים בזום, מצבי הלחץ וחוסר הוודאות - מצריכים לעיתים שימוש בכלים נוספים ליצירת ריכוז וגם רגיעה באופן כללי, גם אצל מי שלא מאובחנים עם הפרעת קשב או היפראקטיביות. שוחחנו עם זיוה שאתי ארומתרפיסטית וקוסמטיקאית הוליסטית מ"טבע ירוק" על שמנים, מבערים, מנורות מלח ואיך כל אלו יכולים לעזור לנו...

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אחת מהדרכים הטבעיות שעוזרות גם להרגעה וגם לריכוז היא שימוש בשמנים אתרים. לדברי שאתי: "הטיפול המומלץ ביותר בתקופה הזו הוא שילוב של שמנים אתרים איכותיים בקרבת מקום הדורש את ההשפעה – הגישה הארומתרפיסטית מבוססת על ההבנה כי לריח ולמולקולות של צמחים ורכיבים מן הטבע יש השפעות על גוף האדם ונפש האדם גם כאשר הן מגיעות אליו באמצעות קולטני הריח. לצמחים ותבלינים מסוימים יש יכולת השפעה באמצעות הריח שלהם".

שאתי מסבירה לנו שבאופן כללי מומלץ לבצע אבחון אישי לכל מטופל לפני השימוש בשמנים, אבל יש כמה כאלו שידועים בהשפעה שלהם להגברת הריכוז וניתן להשתמש בהם כמו הל, מנטה ולימון.

© adobestock

להתמודדות עם הפרעת קשב מסוג ADHD (היפראקטיבית) כדאי להשתמש בשמנים של הל, מיורן מתוק וברגמוט. ניתן לשלב גם שמנים נוספים עם השפעה מרגיעה כמו וניל ולבנדר ובעיקר בשעות הערב.

איך משתמשים בשמנים אתרים?

הדרך המומלצת ביותר לשימוש בשמנים אתריים היא באמצעות מבער - כלי שבו ניתן להניח נר ולמלא בקערית הקיבול שלו מים ובהם לטפטף מספר טיפות של השמנים בהתאם לגודל החדר-(5-7 טיפות בחדר קטן ו-12 טיפות בסלון או בחלל גדול יותר). יש גם מבערים חשמליים, דיפיוזרים, שלא מצריכים שימוש בנרות והחימום נעשה על ידי החיבור לחשמל.

שאתי: "ניתן להמשיך את הפעילות של המבער לאורך כל שעות היום ללא חשש (רק יש לשים לב לנרות אם מדובר במבער) אך גם כדאי אחת לכמה שעות לאוורר את החדר באוויר נקי או לצאת לאוויר הפתוח ולא להיות סגורים בחדר כל היום".

© adobestock

דרך נוספת לשימוש בשמנים היא על ידי עיסוי ולא על ידי הרחה. כל מה שצריך לעשות זה לערבב בבקבוק ריק שמן בסיס עם השמנים האתרים ולמרוח על מפרקי הידיים. העיסוי גם מחדיר לגוף את החומרים וגם נשאר ואפשרי להרחה – זה מומלץ בנוסף למבער לא במקום.

עוד דרך ליצירת אווירה רגועה ונעימה היא שימוש במנורת מלח הימלאיה. החום שיוצא מהמנורה, גורם להפצת המלח, שמייצרת שחרור של יונים שליליים באוויר שעוזרים להפחית רדיקלים חופשיים וליצור בחלל אוויר נקי יותר. אם תשתמשו במבער עם השמנים, ובמקביל שימוש במנורת מלח במקביל יסייע למולקולות הנדיפות של השמנים האתרים להיספג בגוף בצורה טובה יותר ונקיה יותר.

© adobestock
תגובות