עשרת הצעדים הראשונים לבניית ביטחון עצמי. fotolia

עשרת הצעדים הראשונים לבניית ביטחון עצמי

לקחת החלטות, ללמוד גם מהצלחות, לחלום ולשאוף - לכבוד שבוע הנערה הישראלית, ששם במרכז את הנערות, החלומות, השאיפות והאתגרים שלהן בישראל של שנת 2020, אנו מביאים לכם את עשרת הצעדים הראשונים לבניית ביטחון עצמי, כך שכל אחת תוכל להאמים בעצמה ולשאוף גבוה

השבוע מציינים ברחבי הארץ בפעם הראשונה את "שבוע הנערה הישראלית". שבוע הנערה הישראלית שם במרכז את כל נערות ישראל במטרה לעורר מודעות להזדמנויות ולאתגרים של הנערות בישראל בשנת 2020. השבוע מקדם שיח ציבורי נרחב ומעמיק בנושא עם מנהיגות, מנהלות בכירות בארגונים מגוונים וכמובן עם נערות ישראל עצמן. את השבוע יזמה עמותת "שוות", שמקיימת תכניות מנהיגות לנערות ברחבי הארץ במטרה לחזק את תחושת הערך העצמי של נערות, וחשוב מכך לתת כלים, שיעזרו להן להגשים את שאיפותיהן. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לכבוד השבוע המרגש, רוני פוסטן קורן, מקימת עמותת "שוות" ושי אלוק, מנכ"לית העמותה, מסבירות במיוחד לפרוגי על עשרת צעדים ראשונים לבניית ביטחון עצמי לנערות:

  1. התמקדי בחוזקות שלך ולא בחולשות

  2. לכל אחת מאיתנו יש תחומים בהם אנחנו טובות יותר או פחות. כדי להגשים את החלומות שלך, התמקדי במה שאת כן יכולה לעשות ולא במה שאת לא. יש יותר מדרך אחת להגיע לאן שאת רוצה, מצאי את זו שנכונה לך. 

  3. תתמקדיו
    תתמקדי במה שאת כן יכולה לעשות © adobestock
  1. כישלון הופך אותך לגדולה יותר

    כולנו נכשלנו בעבר וניכשל עוד לא מעט פעמים בעתיד. כישלון הוא חלק מהחיים וכמעט תמיד גם חלק מהדרך להצלחה גדולה. מצליחה היא לא מי שלא נכשלה מעולם, אלא מי שלמדה לחבק את הכישלונות שלה וללמוד מהם.

  2. ללמוד גם מהצלחות

    יש לנו נטייה להקטין את ההצלחות שלנו. אם הצלחת- זה לא במקרה, זה לא בפוקס, זה לא כי היה לך מזל. קודם כל הצלחת כי את אלופה. אחר כך, גם הצלחה היא הזדמנות ללמוד, למשב את עצמך ולנסות להבין למה הצלחת. זה יעזור לך להבין מה עשית נכון ומדויק, כדי שתוכלי לעשות זאת גם בפעם הבאה.

  3. לחלום ולשאוף

    זאת אמנם קלישאה, אבל אין נכונה ממנה: כווני לירח, מקסימום "תיפלי" בין הכוכבים.
    תאמיני בעצמך, שאת יכולה להגיע הכי גבוה שרק תרצי, תחלמי בגדול. ומשם תצאי לדרך.

  4. © adobestock
  5. להיעזר באנשים שמסביבך

    משפחה, חברות, צוות בית הספר. יש הרבה אנשים סביבך שרוצים בטובתך, שמאמינים בך, אולי אפילו יותר משאת מאמינה בעצמך. תשמרי עליהם קרוב ואל תפחדי להיעזר בהם. הם שם בשבילך, בשביל לעזור לך לפרוס כנפיים ולא כדי לקצץ אותן.

  6. חתירה למטרה

    כשאליס מחפשת את דרכה בארץ הפלאות היא שואלת את החתול צ'שייר 'באיזו דרך עלי ללכת?' והוא עונה לה 'תלוי לאן את רוצה להגיע'. אליס לא יודעת לאן היא רוצה להגיע, וצ'שייר מסביר לה שאם כך, זה לא משנה באיזו דרך תבחר. כדי להגיע לאן שאת רוצה, את צריכה קודם כל לשאול את עצמך מה היעד. תכנני קדימה, הציבי לעצמך מטרות והגשימי אותן.

  7. קחי בעצמך החלטות

    קחי את המושכות לידיים שלך ותובילי. אלה החיים שלך. בטח בהחלטות שנוגעות אליך באופן ישיר, אבל לא רק, בחני את השיקולים, התלבטי, התייעצי, וקבלי החלטה שתהיה הכי נכונה ומדויקת לך.

  8. © adobestock
  9. זקפי לזכותך הצלחות

    נכון שמגיע לאנשים אחרים תודה, אבל כשהצלחה היא שלך - היא שלך. אל תפחדי לטפוח לעצמך על השכם. אל תפחדי לקבל מחמאות. את לא צריכה להקטין את עצמך כדי להיות צנועה. 

  10. הכירי מודלים לחיקוי

לראות מישהי אחרת שכבר עשתה את זה קודם יכול לעזור לך להאמין שגם את יכולה. יש לך חלום שאת לא יודעת איך להגשים? תיפגשי עם מישהי שהגשימה חלום דומה. תשמעי ממנה על המסלול שהיא עשתה, זה יאפשר לך לראות פתאום את החלום בצורה יותר מציאותית.

  1. אל תפחדי להיות הראשונה

    את יכולה. גם אם אף אחת לא עשתה את זה לפניך. וכמו שאמרה לנו סגנית נשיא ארצות הברית ממש לאחרונה- אם את הראשונה, תוודאי שאת לא האחרונה.

 

תגובות