לא תאמינו: הפוביות הכי מוזרות שיש. Fotolia

לא תאמינו: הפוביות הכי מוזרות שיש

פחד ממילים ארוכות, פחד מללכת לבית הספר ואפילו פחד מהצבע סגול. למרות שרבים מאיתנו מפחדים מהרבה דברים, יש גם כמה פחדים שאפילו אנחנו לא כל כך הבנו מה מפחיד בהם, אך תאמינו או לא\ ישנם אנשים שכן.... קבלו את מצעד הפוביות הכי מוזרות!

יש אנשים בעולם שנאלצים להתמודד לפעמים באופן יומיומי עם פוביות מסוימות. פוביה למי מכם שלא יודע היא פחד לא רציונלי מדבר כלשהו, חלק מהפוביות הן די נפוצות ומובנות כמו פחד גבהים או פחד ממקומות סגורים אך חלק מהן כמעט קשה להאמין שהן קיימות, אספנו בשבילכם חלק מפוביות היותר הזויות שמצאנו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

פחד מהצבע סגול

במחשבה ראשונה שום צבע לא נראה מאיים במיוחד ורבים מאיתנו מעולם לא חזו בצבע מסוים והתכווצו בפחד, אך למרבה הפלא ישנם אנשים שזה כן קורה להם, במקרה הפחד הוא מפני הצבע הסגול, הוא נקרא פורפירופוביה.  

© adobestock

פחד מללכת לבית הספר

בפעם הבאה שתתעצלו לקום מהמיטה בבוקר, תוכלו להגיד שאתם סובלים מדבר הנקרא דידסקלאינופוביה. מי שסובל מהפוביה הזאת, מפחד ללכת לבית הספר. אם הוריכם יפקפקו בכך או אם אתם מפקפקים - אנחנו יכולים להגיד לכם שפוביה זו אכן קיימת והיא מקרה מדעי אמיתי.

פחד שאיפשהו בעולם יש ברווז שצופה בך

אנו מודים שזו אכן נשמעת פוביה הזויה במיוחד אך תאמינו או לא היא אמיתית והיא נקראת "אנטידאפוביה". אנשים הסובלים ממנה פוחדים כמעט בכל רגע בחייהם שברווז צופה בהם מאיזשהו מקום בעולם וכמובן שגם קיים הפחד להיתקל באחד כזה. 

© AdobeStock

פחד מפוביות

אכן כן ישנם אנשים אשר הפחד שלהם הוא פשוט לפתח פוביה. די אירוני בהתחשב בעובדה שבסוף הפחד הזה הוא הדבר שאחראי לפוביה שלהם. בשפה רשמית פחד זה נקרא פובופוביה. בדרך כלל לאנשים הסובלים מפחד זה ישנן פוביות נוספות, הפובופוביה באה לידי ביטוי בכך שבחייהם הסובלים מנסים להימנע מהפחדים שלהם כמה שיותר.

פחד ממילים ארוכות

זה נשמע די מוזר שאדם יפחד ממילים ארוכות והדבר העוד יותר מוזר בקשר לפוביה הזו הוא השם שלה: היפופוטומונסטרוססקוויאפדאליאופוביה, זה בהחלט אירוני לדעתנו שאדם הסובל מהפוביה לא ממש יכול להגיד ממה הוא סובל. אבל האמת שרק השם עצמו גורם אפילו לנו להתחיל לפתח את הפוביה הנ"ל...

תגובות