רוטשילד, תיזהר: עשרת האנשים העשירים בהיסטוריה. AdobeStock

רוטשילד, תיזהר: עשרת האנשים העשירים בהיסטוריה

משחר ההיסטוריה היו אנשים עשירים, עם הון עצום, בתים מפוארים ושלל רב. אבל מי הם עשרת האנשים הכי עשירים בכל ההיסטוריה? כדי לדעת תצטרכו להמשיך לקרוא...

מכירים את השיר "לו הייתי רוטשליד"? אז תנו לספר לכם שהוא לא האיש הכי עשיר בעולם. לאורך ההיסטוריה תעשיינים, אנשי עסקים, מלכים ושליטי אימרפריה החזיקו בהון כל כך רב, שאפילו אי אפשר לדמיין. אספנו לכם את עשרת האנשים הכי עשירים לאורכה של כל הההיסטוריה...

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מקום 10: וייליאם הכובש, מלך אנגליה 

וויליאם הכובש נולד בשנת  1028. ואיך הוא השיג כזה הון? התשובה נמצאת בכינוי של המלך - וויליאם שדד כמעט את כל מי שכבש. במהלך כהונתו העשירה הוא בנה 500 טירות בכל הממלכה,לבש בגדים שנשזרו בהם יהלומים והוא היה בעל האדמות הגדול ביותר שהיה אי פעם בבריטניה. 

© getttyimages_IL/Hulton Archive

מקום 9: עוסמאן עלי ח'אן

עלי ח'אן, לשעבר מלך הנסיכות היידראבאד שבהודו, דורג על ידי מגזין טיים בשנת 1937 כאיש העשיר בכל הזמנים. מומחים מודרניים העריכו את הונו ב-236 מיליארד דולר, למרות שספר השיאים של גינס דירג אותו עם 700 מיליארד דולר. עלי ח'אן חי חיים שאף אחד מאתנו לא יכול לדמיין - למשל היה לו את היהלום החמישי הגדול בעולם והיה לו אוסף תכשיטים  ששווים היום 2 מיליארד דולר.

מקום 8: הצאר ניקולאי רומנוב

משפחת המלוכה הרוסית הייתה ידועה בעושרה, לצערה, כי זאת אחת הסיבות שרומנוב היה הצאר האחרון של רוסיה. רק להשוואה, המשכורת השנתית שלו הייתה 200,000 רובל - פי 40 ממשכורת ממוצעת באותה תקופה ברוסיה. כמובן שהיה גם תקציב שנתי לביגוד שעמד על 20,000 רובל. רק בהכתרה הבזבזנית שלו הוצאו 24 טון כלי כסף וזהב ונכחו בה 1200 איש.

מקום 7: אנדרו קורנג'י 

קורנג'י, אמריקאי ממוצא סוקטי , הוא תעשיין המתמחה בייצור פלדה. הוא חי בין 1835 ל-1919. משפחתו היגרה לארצות הברית והוא החל בהקמת מפעלי פלדה, אותם מכר בסופו של דבר תמורת 303,450,000 דולר. כיום מעריכים את הונו ב-309 מיליארד דולר שאת רובו הוא תרם לספריות, אוניברסיטאות ואולמות קונצרטים.

© getttyimages_IL/Ernest H. Mills

מקום 6: ג'ייקוב פוגר או "ג'ייקוב העשיר"

ג'ייקוב פוגר היה סוחר גרמני שחיי בין 1459-1525. הוריו עסקו בסחר טקסטיל עם איטליה וכשגדל החל לעסוק בכריית נחושת וכסף. הוא אחד מהתורמים הגדולים של כנסיית הוותיקן ויש לו בית מפואר בבוואריה שבגרמניה. הוא נחשב לאחד התורמים הגדולים של תקופתו.  

מקום 5: ג'ון ד. רוקפלר 

רוקפלר (1839-1937) הוא איל נפט שהשיג את הונו מהחברה "סטנדרט אויל". את החברה הוא ייסד בשנת 1870 והיא זינקה במכירות עד ששלטה על 90% מייצור הנפט בארה"ב. רוקפלר הוא המיליארדר הראשון שחי על כדור הארץ והונו מוערך ב-400 מיליארד דולר כיום. אחוזתו הרשמית נמצאת בפרברי ניו יורק והיא כוללת 75 בתים ו-70 כבישים. כתוצאה מכך הוא העביר את 40 השנים האחרונות בחייו כפי שכל מיליארדר המכבד את עצמו שואף לעשות - הוא פרש מעסקים והתמקד בהקמת עמותות צדקה במגוון תחומים החל מרפואה ומדע ועד חינוך. 

© getttyimages_IL/ General Photographic Agency

מקום 4: אכבר 

אכבר היה שליט האימפריה המוגלית והונו מוערך ב-500 מיליארד דולר כיום, ויש הטוענים שאפילו יותר. האימפריה שלו התפרסה לאורך הודו, פקיסטן וצפון אפגניסטן. אכבר היה ידוע בסבלנות הדתית שלו בניגוד לאותה תקופה. הונו נבע מכך שהאימפריה שלו שלטה על 25 אחוז מהיצור העולמי.

מקום 3 אוגוסטוס קיסר 

אוגוסטוס היה שליט האימפריה הרומית והחזיק בחמישית מכלל העושר של האימפריה הרומית, ששלטה על 30 אחוזים מהיצור העולמי. מומחים מעריכים שהוא שווה כמה טריליוני דולרים ובנוסף לכך הוא ירש 75 אחוז מהונו של יוליוס קיסר. אוגוסטוס חי בארמון מפואר שנקרא בית אוגסטוס שכולל קומות פסיפס.

מקום 2: שן-זונג, מלך סין 

הקיסר שון זונג הוא המסתורי ביותר ברשימה שלנו. בתקופתו חקלאים יכלו להחזיק באדמות פרטיות וזה גרם ליצוא האורז לזנק, בנוסף להמצאת המצפן ואבק השרפה הסיניות. הוא שלט ב-30 אחוזים מהיצור העולמי. מומחים מתקשים להעריך את הונו כאשר חלק מאמינים שהוא שווה כמה טריליוני דולרים במושגים של היום.

מקום 1: מנסא מוסא מלך מאלי 

מוסא היה מלך מאלי והאימפריה שלו התפרסה על פני גאנה, טימבוקטו ומאלי שבמערב אפריקה. הונו העצום נבע בחלקו מהפקת משאבים חיוניים, בראשם מלח וזהב. אולם, מעט לאחר סיום כהונתו, האימפריה נחרבה בעקבות מלחמות אזרחים ופלישות לשטח האימפריה. מוסא נפטר בשנת 1337. הונו לא יודע בוודאות, אבל מעריכים כי הוא עומד על לפחות חצי טריליון דולר.

 

תגובות