מועדון ה-800: האנשים שניצחו את הפסיכומטרי. צילום: fotolia

מועדון ה-800: האנשים שניצחו את הפסיכומטרי

קבלו הצצה למועדון היוקרתי של האנשים שניצחנו את אחת הבחינות הקשות ביותר בארץ, הפסיכומטרי ותופתעו לגלות מי שם - החל מכוכבים שאנו רואים מדי יום על המסך ועד לפוליטיקאים הגדולים

אתם אולי עוד מתעסקים בבחינות השנתיות ובלמידה למבחני הבגרות, אבל רובנו נאלץ בעתיד להתמודד באיזשהו שלב בחיים עם המבחן הפסיכומטרי. ברוב המקרים הוא נדרש כדי להתקבל ללימודים באוניברסיטאות השונות. למעשה, מדובר במבחן ענק הנמשך כארבע שעות והוא מכיל שאלות הבוחנות את יכולת האנגלית, המתמטיקה והכתיבה שלכם. אבל לא רק כאן - כמובן שישראל היא לא היחידה שמבצעת מבחנים שכאלו, למשל בארצות הברית המבחן המקביל הוא S.A.T  ובסין הוא נקרא "גאוקאו".  

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בניגוד למבחנים אליהם אתם רגילים, המבחן הגבוה בפסיכומטרי הוא לא 100 אלא 800. המשמעות של ציון מושלם במבחן הזה הוא שהנבחן לא טעה אפילו בשאלה אחת לכל אורך פרקי הבחינה. חשוב לזכור כי בפועל, גם למסלולי הלימוד המבוקשים והיוקרתיים ביותר, אין צורך בציון 800 עגול כדי להתקבל. מצד שני, זה ללא ספק הישג שנעים לספר עליו לחבר'ה.

אל מועדון ה-800 היוקרתי, נכנס כל מי שהצליח להוציא בבחינת הפסיכומטרי ציון של למעלה מ-750 נקודות. אבל, תתפלאו לגלות חברי המועדון לא בוחרים תמיד ללמוד רפואה (מקצוע המייחסים אליו אנשים בעלי ציון גבוה בפסיכומטרי). כך למשל, נבחן שקיבל ציון 784 בחר ללמוד משחק, וצעיר נוסף שהשיג בבחינה ציון של 790 בחר ללמוד בלשנות.

מי האישים המוכרים אשר קיבלו ציון גבוה במיוחד בפסיכומטרי? קבלו את הרשימה הנוצצת!

קורין גדעון

מגישת הטלוויזיה המצליחה, קורין גדעון, יכולה להיות גאה בעצמה. הכוכבת האהובה מתהדרת בציון של 740 בפסיכומטרי - הישג מעולה ומכובד במיוחד, כך שבקלות היא יכולה למצוא לעצמה מקצוע חלופי באם ימאס לה מעולם הבידור.

נפתלי בנט

חבר הכנסת המוכר שהכריז לאחרונה על כוונתו להתמודד על ראשות הממשלה הבאה, קיבל ציון מעולה של 776, לא מפתיע ביחס לאיש ההייטק שהיה לפני הצטרפותו לעולם הפוליטי הקשוח.

© מוטי קמחי

אילנית לוי

השחקנית, דוגמנית ומגישה אומנם החלה את דרכה בעולם הבידור כמלכת יופי, אך היא מאותם האנשים שמנפצים סטיגמות לא נכונות. הכוכבת המצליחה לא סתם חייכנית, נינוחה ורהוטה על המסך, מדובר בחיוך של 713 בפסיכומטרי!

© ענת מוסברג

אורן חזן

מה לא נאמר על חבר הכנסת לשעבר אורן חזן? עם כל העניין והסלפיז שהביא איתו לכנסת, אי אפשר לקחת ממנו את הציון הגבוה במבחן הקשה. כמה גבוה? 713, מכובד!

ראש הממשלה בנימין נתניהו

ראש הממשלה המכהן ידוע כאיש נבון ומפולפל ואת זה אי אפשר לקחת ממנו. אבל אולי כדאי לכם גם לדעת שגם בגזרת מבחן הפסיכומטרי הוא לגמרי הוכיח את העניין עם ציון של 740.

© gettyimages.IL/Amir Levy

יונית לוי

מגישה החדשות היא לגמרי אייקון של עוצמה וכוח נשי, יונית תמיד רהוטה, עניינית ומביעה בקיאות בלתי נגמרת בשלל נושאים וזה לא סתם! העיתונאית המוכרת היא גם מבין אותם האנשים שזכו (בזכות עצמם, כן?) לקבל את ציון ה-800 הנחשק. שאפו!

© ענת מוסברג

 

תגובות