יחי הקיסר: חוגגים את יום הפינגווין הבינלאומי. AdobeStock

יחי הקיסר: חוגגים את יום הפינגווין הבינלאומי

הפינגווינים הם בין החיות החמודות ביותר בטבע והמסקרנות ביותר ואין זה מפתיע שהם קיבלנו יום בינלאומי משלהם. לכבוד כך אספנו לכם את כל העובדות ה מעניינות והחמודות על החיה עם הכי הרבה סטייל בטבע

מידי שנה, ב-20 בינואר מציינים ברחבי העולם את יום הפינגווין הבינלאומי. ישנם 17 מינים של פינגווינים ולכבוד היום החגיגי והחמוד הזה, בחרנו להתמקד בפינגווין הקיסרי ולהכיר אותו קצת יותר טוב, בכל זאת - קיסר!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הזכר דוגר על הביצה

לאחר שהפינגווינים מזדווגים והנקבה מטילה את הביצה, היא מעבירה אותה נקבה אל הזכר שדוגר עליה ברצף במשך כחודשיים. במהלך התקופה הזו הנקבות חוזרות לים לאכול ובזמן הדגירה הזכרים מחממים את הביצים, כך שלא יקפאו בחורף האנטרקטי. 

© AdobeStock

אוכל, קדימה אוכל

לאוכלוסיית הפינגווינים הקיסריים יש תזונה ייחודית משלה. הם ניזונים מדגים, סרטנים וסילוניות. מקור המזון העיקר לפינגווין הקיסרי הוא דגים. בזמן שהפינגווין צד את המזון שממנו הוא ניזון, הוא יכול לצלול עד לעומק של כ-530 מטרים, ולהחזיק את נשימתו מתחת למים במשך כ-18 דקות!

קור פינגווינים

כידוע באנטרקטיקה מזג האוויר קפוא ומתחת לאפס מעלות במרבית השנה ואף לפעמים הטמפרטורות מגיעות למינוס 50 מעלות צלסיוס(!). אך עדיין ישנם בעלי חיים רבים, וביניהם הפינגווינים שחיים באזור הקריר לכל אורך השנה. הפינגווינים הם היחידים שנשארים לחיות באנטרקטיקה גם בחורף הקפוא. אז איך הם מצליחים לחיות שם? באמצעות שיטת ההתגודדות המשותפת – הם נצמדים זה לזה ובכך מקטינים את שטח המגע של גופם עם הקור, כך למרות הקור מצליחים הפינגווינים הקיסריים לשמור על חום גופם סביב 37 מעלות צלזיוס.

© AdobeStock

Fly Little Bird

הפינגווינים הם ממשפחת העופות ויש להם כנפיים אך האם הם יכולים לעוף?
אז לא, הפינגווינים אינם יכולים לעוף. גופם של הפינגווינים מותאמים לשחייה: כנפיו קשיחות ושטוחות ומבנה גופו הידרו-דינמי. הכנפיים משמשות אותם לתנועה בים ולמעשה הכנפיים משמשות לפינגווין כסנפיר.



תגובות