"לא סופרים אותנו": בני הנוער על הפוליטיקאים בישראל. מתוך ערוץ היוטיוב של חבר הכנסת נפתלי בנט

"לא סופרים אותנו": בני הנוער על הפוליטיקאים בישראל

גם בני הנוער רוצים לדעת שהם נחשבים ושיהיה מי שיטפל בבעיות שלהם בממשלה הבאה. בסרטון חדש שעלה בערוץ היוטיוב של יו״ר ימינה והמועמד לראשות הממשלה, נפתלי בנט, שיתפו בני הנוער בתחושת התסכול ובבעיות שלהם בשנה האחרונה וכי הם רוצים שיהיה מי שידאג להם ו'יספור אותם' אחרי הבחירות. "מה שישקיעו בנו - זה מה שיקבלו מאיתנו", אמרה אחת הנערות

בשיתוף עם מפלגת ימינה

הגיע הזמן לשמוע גם את קולם של בני הנוער בפוליטיקה והגיע הזמן שגם הפוליטיקאים ידברו אליהם בחזרה. לא מעט מתבגרים חוו, כמו כולם, שנה לא פשוטה בכלל וגם הם מרגישים צורך בשינוי, שמישהו ידאג גם להם, ישמיע את קולם ויכריז שהוא כאן גם עבורם. לקראת הבחירות שייערכו בחודש הבא, גם הם רוצים להרגיש שייכים ושהממשלה הבאה תדאג לצורכיהם ולצורכי הוריהם. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בסרטון חדש שעלה בסוף השבוע האחרון בערוץ היוטיוב של המועמד לראשות הממשלה וחבר הכנסת נפתלי בנט, התראיינו מספר בני נוער וצעירים ששיתפו בתחושתם הקשה בשנה האחרונה ואת התסכול שהם חווים מהפוליטיקאים ש'לא סופרים אותם'. ממצוקה לימודית וחברתית ועד התסכול הכלכלי שהם רואים על הוריהם. 

"אני חושבת שהמצב של בני הנוער בישראל מורכב כרגע גם מבחינה נפשית וגם מבחינת פיתוח עצמי ומבחינה חברתית", שיתפה שיר שמטרלינג בת ה-20. "יש לי הרבה חברים שקורסים", משתף עמית שמיל בן ה-18, תלמיד כיתה י"ב ומוסיף: "רצינו לצאת יום אחד וחבר אחד פשוט 'דפק' לי: 'לא נעים לי לבקש כסף בגלל הקורונה'... הוא אמר לי שאבא שלו ואמא שלו עצמאיים והם פשוט בבית ולא עובדים".

"רוב ההשכלה של בני הנוער שלומדים עכשיו בבתי הספר ירדה בגלל שאי אפשר באמת ללמוד דרך הזום, זה דבר ממש קשה", מתוודה זיו גולן בן ה-18. "יש את כל ההפרעות של הבית, מלא גירויים", מוסיפה איל וייס בת ה-15. "אני לא רואה אף אחד שבאמת מסתכל ומבין כמה זה חשוב גם לשימור המצב הנפשי של התלמידים, המצב החברתי, המצב הלימודי", מוסיף אלמוג מזרחי בן ה-17. 

 

באשר לעולם הפוליטיקה, כאמור, גם בני הנוער רוצים להרגיש שהם על הפרק ומקבלים התייחסות במצעי הבחירות והבטחות לממשלה הבאה, אך עד כה הם די נדחקו הצידה כי לא כולם הם קהל בוחרים פוטנציאלי, שהרי הם עדיין לא בגיל ההצבעה. "אני מרגיש שהפוליטיקאים לא מדברים כל כך לגיל הצעיר", מכריז זיו ומפרט: "לפי דעתי זה בגלל שרוב בני הנוער עדיין לא בני 18, אין להם את היכולת להצביע ולתמוך".

עמית הוסיף כי לפוליטיקאים חייב להיות אכפת מהדור הצעיר, גם בגזרת הבחירות וגם בגזרת הטיפול במערכת החינוך שכן "זה העתיד, אנחנו הדור הצעיר של כל המדינה, אנחנו אלו שנמשיך להקים את כל המדינה פה". שיר מסכימה והוסיפה לדברי עמית כי "בסופו של דבר אנחנו המנהיגים של העתיד, מה שישקיעו בנו - זה מה שיקבלו מאיתנו". "אפשר להגיד על הנוער בארץ שהוא מאוד רוצה להשפיע, מאוד רוצה לעזור, מאוד רוצה ללמוד", מסכם אלמוג.

בעודם מחפשים מי שידבר אליהם וישמע אותם, הכריז נפתלי בנט לא פעם במצע הבחירות הנוכחי שלו כמועמד לראשות הממשלה הבאה כי אכפת לו מהנוער, אכפת לו מהצעירים וכי הכח לשנות נמצא בידיים שלהם. כך למשל אמר בראיון שהעניק לפרוגי בשבועות האחרונים: "בכל השנים בני הנוער היו משמעותיים... היום המשימה הסופר חשובה של בני הנוער זה לתקן את ישראל. חלק מהתיקון זה להחליף הנהגה. זה באמת חשוב למדינה שיהיה מנהיג שרואה אתכם בעיניים, אוהב כל בן אדם ושמוכן לתת הכל כדי להוציא את ישראל מהמצב המזעזע הזה. אפשר אחרת. אני סומך עליכם, יש לכם כח לשנות".

לייב אינסטגרם עם ח״כ נפתלי בנט
 

ובהתאמה, בני הנוער האלו אכן מרגישים כי הוא המועמד היחיד שבא לקראתם ורואים בו כמישהו שידאג להם ולקרוביהם בממשלה. "הפוליטיקאי שהכי מדבר לדור הצעיר זה בנט", מכריזה חן שייאן בת ה-18. "הוא היחיד שאשכרה מדבר אליי בגובה העיניים ולא מעליי", מספר אלמוג והוסיף: "מבין כל הפוליטיקאים שראיתי בשנה האחרונה, הוא היחיד שהביא תוכניות לדברים שעשו אותם ויצאו יעילים וטובים". "לעומת שאר הפוליטיקאים שהיו בממשלה האחרונה הוא ישב באופוזיציה ועשה לטובת האזרחים", הוסיפה שיר.

© ראובן קפוצ׳ינסקי
לראיון המלא
בנט לגולשי פרוגי: "זה הזמן של הנוער לשנות, הכח בידיים שלכם"
משה אבוטבול
אירחנו את חבר הכנסת נפתלי בנט ללייב שאלות-תשובות מיוחד באינסטגרם ובו סיפר לנו על השינויים שהיה עושה לו היה שר החינוך כיום ("מבין את המצוקה, הייתי משנה הכל"), על חשיבות מעורבותם של הנוער בפוליטיקה ("יש לו תפקיד מאוד משמעותי") וגם: למה רק עכשיו הוא החליט להתמודד על ראשות הממשלה?

"כשהפוליטקאים מקבלים החלטות, וכשהם יושבים בדיונים ומחליטים מה יקרה במדינה שלנו אז שידמיינו את הפרצופים שלנו. יש בסוף בני אדם שעומדים מאחורי ההחלטות האלה… הם פה כדי לשרת אותנו ואנחנו אלה שבוחרים בהם", מסכמת שיר.






תגובות