בנט לגולשי פרוגי: "זה הזמן של הנוער לשנות, הכח בידיים שלכם". ראובן קפוצ׳ינסקי

בנט לגולשי פרוגי: "זה הזמן של הנוער לשנות, הכח בידיים שלכם"

בסוף השבוע אירחנו את חבר הכנסת נפתלי בנט ללייב שאלות-תשובות מיוחד באינסטגרם ובו סיפר לנו על השינויים שהיה עושה לו היה שר החינוך כיום ("מבין את המצוקה, הייתי משנה הכל"), על חשיבות מעורבותם של הנוער בפוליטיקה ("יש לו תפקיד מאוד משמעותי") וגם: למה רק עכשיו הוא החליט להתמודד על ראשות הממשלה?

בשיתוף עם מפלגת ימינה

אחרי שכיהן כשר הביטחון, שר החינוך, שר הכלכלה, שר ירושלים והתפוצות והשר לשירותי דת, לראשונה בקריירה הפוליטית שלו, חבר הכנסת נפתלי בנט (מפלגת "ימינה"), מתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הקרובות. בראיון מיוחד שהעניק לנו בחמישי בחשבון האינסטגרם של פרוגי, ענה בנט על שאלותיהם של בני נוער רבים שהיו סקרנים במיוחד לקראת הסבב הרביעי של הבחירות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"ביקשתי לדבר עם בני הנוער כי אנחנו בתקופה מאוד מיוחדת וקשה", סיפר לנו בנט. "תקופת הקורונה מציבה את בני הנוער, ואת כל המדינה במצב לא פשוט. בין בתחלואה, מקומות העבודה וכמובן העובדה שאתם בבית ולא הולכים לבית הספר, אלא לומדים ב'זום'". 

חבר הכנסת מבין את המצב הקשה, אך גם רואה הזדמנות בה הצעירים יכולים להקל על ההורים ועל עצמם, במיוחד עכשיו. "המטרה שלי היא להגיד לנוער שיש להם תפקיד מאוד משמעותי. לא רק להגיד להורים שרע להם, אלא לעזור להורים, לעזור למשפחה. זה נכון שמצד אחד הלימודים לא מוצלחים, אבל זו הזדמנות לפתח את עצמכם. מה שצריך באמת בחיים זה לא את הציון באותו המקצוע, אלא תכונות של עבודת צוות אחד עם השני, יוזמה ונחישות. אתם יכולים למשל לקחת פרויקטים בשכונה, בבית, דברים מועילים וזו משימתכם", הסביר. 

לייב אינסטגרם עם ח״כ נפתלי בנט

כאמור, הפעם ולראשונה, בנט יתמודד על ראשות הממשלה ויש לו הסבר לבחירה לעשות צעד שכשזה דווקא בבחירות הנוכחיות. "עוד כמה שבועות נצא לבחירות, ואני מתמודד לראשות הממשלה מסיבה אחת פשוטה - כל המצב הרע שאתם רואים במדינה נובע מזה שלמעלה המנהיגות נכשלת, לא אכפת לה מהעם, היא לא רצינית, הם רבים כל היום אחד עם השני". 

מה בנוגע לפתרון? בנט מסביר כיצד הוא רואה את הממשלה הבאה שתקום, כשהוא שואף לעמוד בראשה. "הדרך היחידה שנוכל לצאת מהמצב הזה היא להחליף את המנהיגות ולאחד את העם. צריך להפסיק כל היום עם המריבות. נלחם בקורונה, נשקם את הכלכלה ופשוט נעבוד בשביל העם. לכן, אני מבקש מכל אחד מכם לשכנע את ההורים שחייבים משהו אחר, משהו חדש, מנהיגות חדשה ולא עוד פוליטיקאים ממוחזרים. צריך להגיד תודה רבה לנתניהו על תרומתו. אנחנו לא שונאים אותו חלילה, אבל זה לא עובד. הגיע הזמן למשהו חדש, ואני מתכוון לבוא, לסדר את העניינים ולדאוג לעם הזה".

"אם הייתי שר החינוך כיום, הייתי משנה הכל", ענה בנט לשאלתה של עדי באינסטגרם של פרוגי. "מתחילת המגיפה הייתי אומר שאם אי אפשר לשבת בתוך המבנים, אז הייתי מוציא החוצה, עושה כמות של טיולים ברחבי הארץ, מעודד התנדבויות, ספורט, להכיר את העיר. לא הייתי תוקע את הילדים בבית, אלא יוצא לאוויר הפתוח. כבר אז ידענו שכשיושבים בחדרים נדבקים. זו הייתה יכולה להיות שנה מופלאה עבור בני הנוער לו הייתי שר החינוך. המון יוזמות, המון אתגרים וטיולים. פחות לימודים עיוניים כמו בשנה רגילה, היינו הופכים את הלימון הזה ללימונדה".

גולש בשם עמית שאל: "אני בן להורים עצמאיים, שניהם בבית כבר תקופה, מה התוכניות שלך לגביהם?"

"אני מבין כמה זה קשה. אני מבין שאמא ואבא מאוד דואגים, הם בחרדה. איך הם יפרנסו? איך הם ידאגו לכם? כאדם שהקים וניהל עסק, אני יודע כמה זה קשה כשאתה עצמאי ואין מי שדואג לך. המשימה שלי זה לדאוג לסיוע כרגע, שאמא ואבא יקבלו סיוע מהמדינה. הם כל כך הרבה שנים שילמו כסף, עכשיו הגיע הזמן שיקבלו קצת. כשנצא מהקורונה המשימה שלי היא לעזור להורים שלך ולעוד מלא בעלי עסקים להתרומם מחדש, לפתוח מחדש. הולך להיות להם קשה, אז צריך לתת להם את הרוח הגבית ולא להפריע להם".

גולשת בשם שי ביקשה מחבר הכנסת שייבחר רגע מיוחד מהשנה האחרונה. בנט החליט לבחור ברגע בו הבחין בכמה אפשר שיהיה כאן אחרת.

"כשהקורנה פרצה עוד הייתי שר הביטחון. פעם אחת באתי עם חיילי הצנחנים והקומנדו לבני ברק והסתובבתי איתם שם. היום יש כזו שנאה בין קבוצות ומגזרים באוכולוסיה, ושם הייתה אהבה גדולה! היה כל כך מרגש לראות חיילים מגיעים לבני ברק ולראות את תושבי בני ברק מוחאים להם כפיים, אוהבים אותם ומודים להם. זה מה שאני רוצה, עם מאוחד, להפסיק את המריבות האלה כל היום. יש לנו עם טוב. צריך להפסיק את זה ופשוט לאהוב את כולם".

לא מעט בני נוער ביקשו מראש מפלגת "ימינה" להתייחס גם למסר שלו עבור הנוער הגאה בישראל. כך ענה בנט לשאלתו של רון בנושא: "אני אוהב אתכם ומכבד אתכם. במדינת ישראל צריך לכבד כל ילד וכל אדם, לא משנה מהי נטייתו המינית, לא משנה מה צבע עורו או מהי הדת שלו.

"למה ואיך הצטרפת לפוליטיקה?", שאלה גולשת בשם לירז.

"אחרי שפיקדתי במלחמת לבנון השנייה על צוות מחסלי משגרי רקטות, הרגשתי שלאנשים למעלה לא אכפת להם מאיתנו, שהם לא מבינים אותנו ולא יודעים לנהל. בגלל זה נהרגו לי חברים. אמרתי שאני לא מוכן יותר שאזרחי ישראלי יסבלו בגלל מנהיגים כושלים, וגם היום אני מרגיש ככה", ענה והסביר: "בגלל שהממשלה הזאת, שהיא כל כך גרועה וכל הזמן מתעסקת בדברים לא חשובים של וויכוחים ואגו, אנחנו אלו שמשלמים את המחיר. לכן, לראשונה מאז שאני בפוליטיקה, החלטתי להתמודד כדי להחליף את נתניהו כראש ממשלה. להגיד לו תודה רבה ושעכשיו הזמן למנהיגות צעירה, יוזמת, נמרצת, שיודעת מה היא רוצה ועובדת רק בשביל העם שלי". על הקושי בכניסה לחיים הפוליטיים מלכתחילה שיתף: "כשאתה בצבא לוחם וזוחל על קוצים - זה קשה, אבל אתה עושה את זה בשביל המדינה. בני הנוער צריכים להסתכל ולא לשאול רק מה אנחנו יכולים לקבל, אלא איך תורמים למדינה, למשפחה, לקהילה. אותו הדבר כאן. אני בפוליטיקה כדי לתרום ולתת כדי שיהיה פה טוב".

בין שלל השאלות, התייחס בנט גם אל תקופת כהונתו כשר ביטחון והסביר שבגלל השירות הצבאי שלו, הוא הבין את צרכי החיילים ואת חשיבות ביטחון המדינה. 

"הייתה לי זכות משמעותית להיות גם שר הביטחון. אם וכאשר אני אהיה ראש הממשלה, ביטחון הוא נושא מרכזי מבחינתי. צריך לדאוג שצה"ל יהיה חזק, תמיד ינצח את האוייב וידע לתת ביטחון לאזרחי ישראל".

המסר העיקרי של בנט אל בני הנוער, אותו הוא הדגיש גם לאורך הלייב, הוא שהכוח לשנות ולתקן נמצא בידיים של כל אחד ואחת, כי גם קולם של הנוער נשמע ומשמעותי יותר מתמיד. כעת הוא קורא להם להצטרף אליהם למשימתו - לתקן את ישראל.

"בכל השנים בני הנוער היו משמעותיים", ציין ופירט: "לפני קום המדינה היו כל מיני מחתרות. אם זה הפלמ"ח, הלח"י והאצ"ל, ואפילו בני נוער התנדבו ועזרו להקים את מדינת ישראל. היום, המשימה הסופר חשובה של בני הנוער זה לתקן את ישראל. חלק מהתיקון זה להחליף הנהגה. לכן, אני מבקש מבני הנוער לדאוג להצביע בשבילי ולשכנע אנשים. זה באמת חשוב למדינה שיהיה מנהיג שרואה אתכם בעיניים, אוהב כל בן אדם ושמוכן לתת הכל כדי להוציא את ישראל מהמצב המזעזע הזה. אפשר אחרת. אני סומך עליכם, יש לכם כח לשנות".

תגובות