יום התודה: בני הנוער מודים לבעלי המקצועות . adobestock

יום התודה: בני הנוער מודים לבעלי המקצועות

"בכל שנה ב-15 בפברואר, מציין נוער לתת את יום התודה, בו כל נערי ונערות 'נוער לתת' מכל רחבי הארץ, מכל המגזרים, יוצאים ומוקירים תודה לכל נותני השירות במרחב הציבורי, אלו שלרוב לא זוכים להכרת תודה. הפעם בחרנו לתת דגש מיוחד לבעלי התפקידים, אשר במשך השנה האחרונה נלחמים בקורונה יומם וליל ודואגים שכולנו נשאר בחיים, נהיה בטוחים ונצליח להתגבר על המשבר הזה ביחד" • נויה יחיאב אני בת ה-14 בטור אישי על התנדבות, תודה ועזרה לזולת

כאשר נחשפתי לראשונה לארגון "נוער לתת" הבנתי כי מטרת העל של הארגון היא לחנך את בני הנוער לסולידריות חברתית ולהביא אותם להתנדב ולתרום על ידי כך שיבינו את ערך הערבות ההדדית והנתינה. בכל שבוע אנו נפגשים בקביעות, חושבים יחד על הדרך בה אנו יכולים לתרום ולהעניק לאחר וכל זאת על מנת ליצור חברה צודקת וטובה שבה כל בני הנוער מרגישים שנתנו מעצמם למען הסביבה בה הם חיים. תרומה זו לחברה מפתחת את האדם לראות את האחר ואת הסביבה בא הוא חי ,ליזום  ולהתנסות בדברים שיובילו אותו למקומות טובים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בכל שנה ב-15 בפברואר, מציין נוער לתת את "יום התודה". זהו יום בו אנחנו כל נערי ונערות "נוער לתת" מכל רחבי הארץ, מכל המגזרים אשר מרכיבים את החברה הישראלית, יוצאים ומוקירים תודה לכל נותני השירות במרחב הציבורי, אלו שלרוב לא זוכים להכרת תודה כמו מנקים, מאבטחים, צוותי הרפואה, נהגי אוטובוס, מורות ונותני השירותים נוספים בהם אנו נתקלים יומיום.

הפעם בחרנו לתת דגש מיוחד לבעלי התפקידים, אשר במשך השנה האחרונה נלחמים בקורונה יומם וליל ודואגים שכולנו נשאר בחיים, נהיה בטוחים ונצליח להתגבר על המשבר הזה ביחד. אנו נגיע לאנשי צוותי הרפואה והמשטרה, רופאות ורופאים, אחיות ואחים, עוזרים, מנקים, שוטרים ופקחים ונביע בפניהם את הערכתנו הרבה מכל הלב.  

גד
מודים לרופאים ולרופאות © adobestock

השנה היא שנה מאתגרת ושונה מכל הבחינות, או איך שקוראים לה בחדשות - "שנת הקורונה", שנה אשר הגיעה בהפתעה, וללא התרעה מוקדמת, שנה שהביאה איתה אתגרים רבים לחברה הישראלית, שנה שלא השאירה אף אחד אדיש ולא פסחה ולא קיפחה אף אחד ובעקבות כך רבים נפגעו כלכלית והיו כאלה שאף הדרדרו לעוני בעקבות ההשלכות שלה.

גם לבני נוער זו שנה מאתגרת במיוחד, עברנו ללמוד בזום, איבדנו את החיים החברתיים בגדול, אבל השתדלנו לא להכביד על ההורים שגם כך עמוסים בכל כך הרבה צרות ובעיות השנה. אנו מרגישים צורך עז, יותר מתמיד, לצאת החוצה (עכשיו שסופסוף מותר), להגיד תודה לאנשים שלא זוכים לקבל אותה בדרך כלל, לראות ולחשוב על החברה שבה אנו חיים, לכבוד ולהיות אכפתיים לכל אדם שנמצא סביבנו. 

אני מרגישה וגם רואה רצון רב של בני נוער לתרום לזולת, ולכן הם יוצאים להתנדבויות ומעוניינים לתת מעצמם לכל מי שזקוק.

לשמחתי, זכיתי לגדול ולהתחנך על ערכים אלו, התואמים את ערכי "נוער לתת", לכן יותר מתמיד אני מרגישה שמוטלת עלי החובה לראות את החברה ואת האדם שבתקופה מאתגרת זו נקלעו לקושי, ומרגישה מחוייבות אישית להתנדב ולתת מעצמי אפילו יותר לטובת האחר.

יחד עם חבריי לקבוצת "נוער לתת" בהובלת המדריכות שמלוות אותנו, אנו נותנים מכל הלב במטרה לעלות חיוך ולתמוך באחר.

נויה
נויה © צילום פרטי, באדיבות נוער לתת

יום לתת תודה בשנה זו יהיה יותר משמעותי מתמיד, מכיוון שזאת שנה שונה ואחרת לכולנו  ועלינו לזכור כי חשוב לשים לב ולתת תודה .

כולנו זקוקים לתשומת לב ולאהבה. במילה אחת שהיא: "תודה", יש כל כך הרבה ועלינו רק לזכור להשתמש בה יותר, לומר אותה ולדעת כמה חום ואהבה היא מביאה.

אני, ויתר חניכי נוער לתת מזמינים אתכם להגיד תודה ביום התודה, ולא רק לשים לב לכל האנשים הנפלאים שנמצאים סביבכם, תודה אחת שלכם תעלה חיוך על פניהם ותגרום להם להמשיך לעשות את עבודתם במקצועיות ואהבה.

 

תגובות