יום המעשים הטובים: כך תעשו זאת בכל יום בשנה. Fotolia

יום המעשים הטובים: כך תעשו זאת בכל יום בשנה

מי אמר שמעשים טובים צריך לעשות רק ביום אחד בשנה? קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם לשלב מעשים טובים בכל השנה

כמדי שנה, גם הפעם מציינים את "יום המעשים הטובים" - יום שבמהלכו אנו עושים לפחות משהו אחד טוב עבור אחרים - בין אם מדובר באדם אחר או אפילו בסביבה. יום שכולו באווירה חיובית וטובה לכולם. אבל האם אפשר לעשות זאת בכל ימות השנה? בוודאי! קבלו כמה טיפים קלילים ומיוחדים שיסייעו לכם בזה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

זה יכול להיות כל דבר

כשאומרים "מעשה טוב" זה בדרך כלל נשמע כמו איזו משימה גדולה וארוכה שעשויה לקחת פרק זמן גדול משגרת היום שלכם ולכן אתם לא תמיד יכולים לשלב מעשה טוב ביומיום - אז זהו, שלגמרי אפשר! מעשה טוב הוא לא בהכרח לצאת בכל יום ולעזור לאסוף מזון, תרומות או אשפה מהים - זה יכול להיות כל דבר. מצאו מעשה, ולו הקטן ביותר, כדי לשדרג את היום למישהו אחר ולעצמכם!

© adobestock (אילוסטרציה)

לא חייב לתעד לסטורי - אבל כן לעודד

בעידן של היום נורא קורץ לתעד כל דבר לסטורי, גם את המעשים הטובים ובעיקר ביום הספציפי הזה. לפעמים התחושה שאתם עושים משהו ולא מראים אותו יותר מדי החוצה גורמת לכם אי רצון לעשות משהו, אבל פה זה בדיוק להיפך! זה יגרום לכם להרגיש שעשיתם משהו שהוא באמת טוב ונקי. אבל - אם אתם כבר בקטע של תיעוד - נצלו את הסטורי כדי לעודד עוד חברים ועוקבים לעשות מעשים טובים משלהם.

© adobestock (אילוסטרציה)

קחו על עצמכם גם דברים קטנים

גם לקחת החלטות מסוימות שישפיעו על אחרים זה מעשה טוב. למשל, אם כבר עסקנו בעולמות הרשת והסושיאל - קבלו על עצמכם להגיב כראוי במקומות אחרים, בין אם זה בכתבות, בתגובות לחברים או אפילו בחשבונות של סלבס. לפעמים התחושה שמשהו ציבורי אז אפשר לכתוב עליו הכל - וזה לא נכון, מאחורי כל המסכים יש בני אדם שעשויים להיפגע. לכן, מותר וחשוב להביע דעה - אבל צריך לדעת גם איך לכתוב אותה וזה מעשה לא פחות טוב.

© צילום: Fotolia

אתם גם יכולים לקחת על עצמכם לעזור להורים במשהו אחר קבוע (או משהו משתנה), לחייך למורה ולהגיד תודה, להתקשר מדי יום לסבא ולסבתא לשאול לשלומם או לעזור לאחים בשיעורי הבית. יש לא מעט דברים קטנים שמשתלבים לנו ביומיום וממש לא דורשים מאמץ יתר על המידה.

© AdobeStock

יחד זה כיף!

כדי שתצליחו לשלב גם מעשים גדולים בשגרה, ארגנו קבוצת חברים ובכל פעם מישהו אחר יהיה אחראי על המעשה הטוב או אפילו תתחלקו במשימות של המעשה. כך גם תעבדו בקבוצה, גם תחוו את המעשה הטוב וגם תחלקו את הזמן שלכם נכון.

© adobestock
תגובות