בשם המדע: הניסויים המופרכים שנערכו אי פעם . adobestock

בשם המדע: הניסויים המופרכים שנערכו אי פעם

היתושים לא מרפים מכם בלילה? תשמיעו להם מוזיקה - את העובדה המעניינת הזאת מצאו במחקר, כן - בעזרת מחקר. לאורך השנים במדענים ערכו ניסויים מוזרים, מצחיקים ומופרכים - מה הקשר בין נשיקה לפיענוח פשע, כמה זמן לוקח ליונק לרוקן את השלפוחית שלו ומה הקשר בין תרנגולת, דינוזאור ומשקולת? הסיפורים על הניסויים המוזרים ביותר בכתבה הבאה!

אנשי המדע מנסים כל הזמן לגלות ולמצוא דרכים חדשות לעזור לאנושות, אבל לאחר אלפי שנים שבהם הכינו באבנים, ובנינו מכשירים שונים ומשונים, צריך להיות יצירתיים בכדי למצוא דברים שעדיין לא חקר האדם, דברים מוזרים...

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חרקים לא אוהבים מוזיקה קצבית

במחקר שנערך על ידי "science direct" ב-2019, התגלה כי חרקים מסוימים, בעיקר יתושים, אינם אוהבים להאזין למוזיקה של המפיק המוזיקלי "סקרילקס". המחקר הראה שחרקים שמקשיבים למוזיקה זו במשך כמות ארוכה של זמן מתרבים פחות וגם אוכלים פחות, זאת לעומת סוגים אחרים של מוסיקה. מעניין מה יש ליוצר זוכה פרס הגראמי להגיד על כך... 

 

השפעת נשיקות על פתירת פשעים

במחקר שנערך על ידי חוקרים בסלובקיה בשנת 2013, מושאי המחקר התבקשו להתנשק במשך דקות ארוכות. לאחר מכן, נבדקו שפתיהם לרמזים ושאריות של דנ"א. לאחר עשר דקות, היה ניתן לראות סימנים משמעותיים, והיה ניתן לזהות חומר גנטי עד לשעה לאחר שהתנשקו. מכאן, שייתכן שנשיקה יכולה לשמש לפענח פשעים, בהינתן שהתרחשו מיד אחריה.

הצמדת מקל למאחוריה של תרנגולת

בגלל דמיונה של התרנגולת לדינוזאורים שחיו פה לפני מיליוני שנים, ניסו מדענים להבין את ההבדל בין ההליכה של התרנגולת לדינוזאור. מסיבה זו, הצמידו לגבה ולאחוריה מספר משקולות, בכדי לנסות ולשחזר את הליכת הדינוזאורים, ובכך להבין עליהם דברים נוספים, כמו כובד ואורך זנבם ומרכז משקלם. המדענים הצליחו לשחזר את הליכת הדינוזאורים.

 

מדידת הזמן הממוצע שלוקח ליונק להתרוקן

במאי 2015, ביצע המדור המדעי PNAS מחקר בו מדד את ממוצע הזמן שלוקח ליונקים (כולל בני האדם) לרוקן את שלפוחית השתן שלהם, דרך צפייה בסרטונים של חיות מגן החיות של אטלנטה בארצות הברית. המחקר מצא ממוצע של בין 7-21 שניות, למקרה ותהיהתם.

דרך להפוך הרתחה של ביצה

בפברואר 2015, מצאו מדענים במדור המדעי ChemBioChem שניתן להפוך הרתחה של ביצה דרך חשיפתה לכימיקלים שונים, אשר מפרקים את הקשרים שבביצה והופכים אותה לרכה ואף נוזלית באופן חלקי, כפי שהייתה לפני שהורתחה. 

 

תגובות