לא סגורים על זה? הטיפים שיעזרו לכם לקבל החלטות. fotolia

לא סגורים על זה? הטיפים שיעזרו לכם לקבל החלטות

לפעמיים קבלת החלטות יכולה להיות חשובה וקשה מאוד למשל, בבחירות הקרובות שיתקיימו מחר (ג') אחוז המתלבטים הוא גבוה מאוד. מה עושים? לא מצביעים? ההפך! זה אומר שצריך לשפר את היכולת לקבלת החלטות . אם גם אתם מתקשים לקבל החלטות - הכתבה הזאת היא בשבילכם

בשנת 2017 פורסם מחקר על ידי שני חוקרים מאוניברסיטת "ווטרלו"  שבדקו את התופעה של הפחד מהחמצת הבחירה הטובה יותר. מהמחקר עולה כי בני אדם מחולקים לשני קבוצות - קבוצה אחת היא ממוקדי החלטות והקבוצה השנייה היא המצויים בהערכה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

באנו לעזרת חבר: אלפה ומוקי מחכים לכם

לפי המחקר, שתי הקבוצות פועלות להגיע להחלטה המקסימלית. עם זאת, ממוקדי החלטות לא מתקשים להתקדם הלאה לאחר ביצוע ההחלטה, מכיוון שהיה להם קריטריון דומיננטי שהוביל אותם לביצועה. לעומתם, אלו שמצויים במצב הערכה תמיד יבחנו את כל החסרונות והיתרונות של ההחלטה בסיטואציה ולכן יסבלו מספק וחרדה תמידיים מהחלטתם.

כדי לעזור לכם להיות בקבוצה הממוקדת ולא להתלבט כל הזמן, אספנו לכם ארבעה טיפים שיכולים לעזור לכם בקבלת ההחלטות בין אם זה בבחירת מגמות או שזה בכלל בבחירות חוגים או אפילו אם מדובר בבחירות לראשות הממשלה.

מתלבטים? תמשיכו לקרוא!
מתלבטים? תמשיכו לקרוא! © Fotolia

הזמן עושה את שלו

אל תמהרו להחליט, בוודאי שלא בנושאים חשובים ומשמעותיים. קחו את הזמן לחשוב, להתייעץ, לבדוק. תקופת ההמתנה הזו חשובה מאוד לקבלת ההחלטה, ובמהלכה תוכלו לאסוף מידע נוסף על השאלה שעומדת על הפרק. אך, מצד שני אל תבזבזו יותר מדי זמן על שיקולים שיכולים להיות מיותרים. תנסו למצוא את האיזון שיאפשר לכם מספיק זמן כדי לחשוב ולהתייעץ, ומצד שני ימנע התמרחות, התברברות והימנעות מקבלת החלטה.

התייעצות 

יש הרבה אנשים שמחליטים או מגבשים עמדה, ואז מנסים לתקף אותן על ידי שיחות וחיזוקים מאחרים. זו לא הדרך. כדי לקבל החלטה טובה, יש להתייעץ קודם לכן, לשמוע זוויות שונות ולקבל כמה שיותר מידע על הנושא. כאשר אנחנו שומעים דעות רבות  אנחנו מרחיבים את ההתבוננות שלנו על הסוגייה. בסוגיות מקצועיות נכון יהיה להתייעץ עם אנשים מקצועיים ובעלי ניסיון.

התייעצות יכולה לעזור לכם
התייעצות יכולה לעזור לכם © adobestock

הימנעו מקבלת החלטות אוטומטית

לעיתים מציעים לנו הצעה וכבר יש לנו תשובה, מוכנה בראש שרק מחכה לצאת החוצה. אבל, כמו שכתבנו בטיפ הראשון, הזמן עושה את שלו. מכירים את הפתגם "חמור ראשון קופץ בראש?", אל תקפצו מהר, בדקו את ההחלטה שלכם, בדקו את ההשלכות ואת כל הצדדים הנסתרים כדי לקל החלטה מושכלת.

לדעת מה אנחנו רוצים

אם אנחנו רוצים להשיג תוצאה, נצטרך להגדיר אותה בצורה מדויקת שתקל עלינו בקבלת ההחלטות. אפשר להוסיף גם רשימה של בעד ונגד החלטה מסויימת כדי לבחון האם היא באמת מקדמת אותנו אל המטרה הסופית או הרצויה אותה אנחנו רוצים לקבל. 

 

 

תגובות