בלי פאניקה: כך תסייעו לעצמכם במצבי לחץ. adobestock אילוסטרציה

בלי פאניקה: כך תסייעו לעצמכם במצבי לחץ

התקופה האחרונה קצת מקשה עליכם ואתם נכנסים ללחץ די בקלות? קבלו כמה טיפים לדברים שאפשר לעשות כדי לסייע לעצמכם

בימים קשים ומתוחים אלו, שכולנו נמצאים במצב של דאגה, לחץ, חוסר וודאות ואף עצב, חשוב גם לזכור ולדעת איך לעזור לעצמנו. על ידי פעולות פשוטות אנחנו יכולים לעזור להפרשת הורמונים מסויימים בגוף, הורמונים טובים, מעוררים ומשמחים שעוזרים במצבים כאלו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

משחק עם כלב או חתול

משחק עם חיית מחמד שמחה, נעימה ורכה, עוזר לגוף שלנו להפריש הורמון שנקרא אוקסיטוצין, זהו הורמון האהבה. כאשר הוא מופרש בגוף, הוא עוזר בהפחתת תחושת הפחד והעלאת תחושת האמון והבטחון.

© adobestock

חיבוק בן משפחה

הורמון האהבה מופרש גם בזמן חיבוק של בן משפחה, אדם הקרוב אלינו, אותו אנחנו אוהבים. מעבר לכך שהחיבוק עוזר לנחמה ולתחושת הביטחון, הוא גם יעזור לגוף שלכם ושל מי שאתם מחבקים להפריש את האוקסיטוצין.

© adobestock אילוסטרציה

מדיטציה

כבר ידוע שמדיטציה ותרגילי נשימה עוזרים להפגת מתח ולחצים. התרגול המנטלי, ההתרכזות בנשימות והניתוק מהסביבה, מרעשי הרקע והצרות, עוזרים להפחתת לחץ, מתח וחרדה. המדיטציה עוזרת לגוף להפריש את ההורמון שנקרא סרוטונין, שעוזר לייצוב ואיזון מצב הרוח שלנו.

© adobestock

תרגול צחוק

צחוק טוב לבריאות, טוב לנפש וטוב לגוף. אבל מה? הגוף שלנו לא מבדיל בין צחןק אמיתי לצחוק מזוייף. יש עולם שלם שנקרא "יוגה צחוק", בו אנשים פשוט מתרגלים צחוק, ביחד כקבוצה או לחוד. כאמור, בגלל שהגוף לא מבדיל בין צחוק אמיתי לסתם צחוק בכח, הפעולה בגוף מתרחשת בכל מקרה. בזמן צחוק מופרש ההורמון אנדרופין בגוף.שלנו שידוע כמשכך כאבים, מפיג חרדה ומתח. מעבר לכך, מכירים את המשפט "Fake it till you make it"? זה עובד גם אם צחוק, תצחקו בכח עד שיהיה לכם מצחיק ושמח בלב.

© adobestock

טיפוח עצמי או השלמת משימות

מכירים את תחושת הסיפוק הזאת אחרי שעשיתם איזו מטלה? הכיף הזה שיש לכם בגוף כשאתם מסמנים וי על משימה ברשימות שלכם? זה התחושה שנוצרת בעקבות הפרשת הורמון התגמול במוח, הדופמין. ההורמון הזה מופרש גם בפעולות טיפוח עצמי כמו מריחת לק, מסכה לפנים, מריחת קרם גוף ועוד.

© fotolia
תגובות