מתחביב להצלחה: בת ה-18 שכבשה את תחרות הצילום. אדית איתן

מתחביב להצלחה: בת ה-18 שכבשה את תחרות הצילום

הילה איתן, בת ה-18 כיכבה בתחרות נשיונל ג׳אוגרפיק ואיגודן, מבחינתה היתה זאת תמונה שצילמה כתחביב, מה שלא הפריע לה לגבור על אלפי צלמים מקצועיים וותיקים ממנה

מדי שנה עורך מגזין נשיונל גאוגרפיק הידוע תחרות צילומים עם אלפי צלמים שמשתתפים בה. התערוכה התקיימה בנושא מקור חיים: על מים וחקלאות בישראל, בשיתוף איגודן לתשתיות איכות הסביבה. הילה איתן, רק בכיתה י״ב, גברה עם התמונה שלה על אלפי צלמים, ״זה היה ממש בפוקס, קיבלתי מייל שיש את התערוכה ואפשר להגיש אליה תמונות. אמרתי טוב זה נראה מגניב, אני אנסה. פשוט שלחתי תמונה שצילמתי כמה ימים קודם. העלו לשם 2000 צילומים ונבחרו רק 20 לתערוכה״.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"הילה איתן היא דוגמא נפלאה כיצד בני ובנות גילה מחזירים אהבה לטבע״, אמר יו"ר איגודן, ארנון גלעדי, ״השתתפותה בתחרות היא דוגמא כיצד אנו עובדים עם כלל הגילאים בחברה הישראלית על מנת ליהנות מנפלאות הטבע דרך העיניים. עד כה אנו משלבים כוחות עם יותר מ-100 בתי ספר על מנת לייצר תכנית לימודים ייעודית שתלמד את בני ובנות הנוער כיצד ניתן להגביר את מודעות הציבור לנושאי איכות הסביבה בכלל ולנושאי המים והשפכים בפרט.
אנו באיגודן ומכון השפד״ן מובילים את ישראל להיות בין המדינות המובילות בעולם בהולכת מיחזור ומי השפכים. אנו מצליחים לקחת את הפסולת האנושית שאנו משליכים למערכת הביוב ולהפוך אותה טובה דייה להשקייה של שדות הנגב".

תחביב שהפך להצלחה

״אני מצלמת כבר כמה שנים, כרגע בעיקר כתחביב, אולי בעתיד אני ארצה לעסוק בזה, אומרת הילה, ״את המצלמה שלי קיבלתי ביום ההולדת שלי מאח שלי. לא השתמשתי בה המון זמן בגלל הסגרים והקורונה שלא ממש יצאנו מהבתים, ובפעם הראשונה שהלכתי איתה, הלכתי עם אמא שלי לסיבוב בפארק בזריחה. זה היה בוקר שהתחיל ממש הפוך, קמתי לא כל כך טוב, הייתי נורא עייפה וכשהגענו לפארק בהתחלה היה ממש חשוך וערפל, התבאסתי טיפה שעשינו את כל זה ובסוף לא יוצאות קרני שמש. בערך חצי שעה אחרי שהגענו פתאום עלתה השמש והיה ערפל על המים. היתה זווית מדהימה ותפסתי את התמונה״.

למה החלטת לשלוח דווקא את התמונה משם?

״הרגשתי שיש בתמונה הזאת משהו שונה, משהו יותר קסום ומסתורי והיא הרגישה לי בדיוק מתאימה לנושא של התחרות ומיוחדת יותר מסתם תמונות של ציפורים או דברים כאלה שצילמתי גם״.

© הילה איתן

מה זה צילום עבורך?

״זאת הדרך להראות את העולם מתוך נקודת המבט שלי, איך שאני רואה אותו, איך שאני מסתכלת על דברים. אני אוהבת לתפוס את הרגע ולהפוך אותו לדבר תמידי״.

איך ההרגשה לראות את התמונות שלך בתערוכה?

״זה היה ממש מרגש, הייתי הכי צעירה שם, זה הרגיש ממש טוב לראות שהתמונה שלי נבחרה במיוחד אחרי שהתלבטתי המון זמן איזה תמונה לשלוח לתחרות, והתמונה הזאת הייתה מאוד מיוחדת בשבילי. זה היה ממש כיף לראות אותה שם בגדול. כשהייתי שם קיבלתי הרבה מחמאות, זה היה מאוד נחמד לראות שיש פרגון מאנשים אחרים ובכלל לא היתה התייחסות לגיל שלי״.

© אדית איתן

מה הלאה, מה הדבר הבא שתרצי לעשות?

״אני רוצה להמשיך לצלם, גם בוידאו ולהפיק סרטים קצרים. זה החלום שלי ובזה ארצה לעסוק״.

בינתיים יש לך טיפ לצלם המתחיל?

״זה לא משנה מה הציוד שיש לך, זה תלוי איך מסתכלים על מה שמצלמים ומאיזו זווית התמונה, אלא איך תופסים את התמונה ובאיזו קומפוזיציה״.

תגובות