הוצאת רישיון נהיגה: לחץ חברתי או דבר הכרחי?. adobestock

הוצאת רישיון נהיגה: לחץ חברתי או דבר הכרחי?

רישיון, אחד מהדברים היותר מבוקשים והכרחיים בשביל רוב האנשים במאה ה-21. כולם רוצים להוציא רישיון ולנהוג ברכב חלומותינו כדי נמאס לנו באיזשהו שלב מתחבורה ציבורית. אבל לפני הוצאת הרישיון יש משהו קטן שאנחנו צריכים לעשות: ללמוד לנהוג...

כשאתם חושבים האם להתחיל ללמוד נהיגה אתם חושבים על זה בגלל שאתם רוצים, או בגלל שפשוט כל שאר החברים שלכם כבר התחילו ללמוד ואתם פשוט רוצים להשלים את הפער? מה באמת המניע שלכם כשאתם מתחילים לחשוב על ללמוד נהיגה והוצאת רישיון?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אם תשאלו לפחות מחצית מהחברים שלי הם יספרו כי הם התחילו ללמוד נהיגה רק בגלל שזה מה שנהוג. מהרגע שאתה מגיע לכיתה י"א ישנם שלושה דברים מרכזיים: בגרויות, חברים והוצאת רישיון. יש את הלחץ החברתי הברור מאוד הזה וכל מה שאני חושבת זה -  "למה? למה זה כל כך מוזר לחברות שלי ולסביבה שלי שהתחלתי ללמוד נהיגה רק לפני חודשים ולא ישר כשמלאו לי שש עשרה וחצי?" ו"למה כולם מתפלאים כאשר חברות אחרות שלי מעדיפות לא להתחיל נהיגה גם בשנתיים הקרובות?"

כשחברות אחרות שלי אומרות שהן לא מתכוונות להתחיל ללמוד נהיגה נוצר סביבן כזה עליהום גדול שהיה אפשר לחשוב שהן סיפרו שהן דרסו חתולה להנאתן. כל אותם אנשים שלא מתחילים ללמוד נהיגה מיד כאשר ניתנה להם האופציה לדעתי פשוט אומרים "זה לא מתאים לי כרגע לנהוג, כי אני פשוט לא מרגיש מוכן או שאין לי זמן". אז למה החברה ובעיקר אנחנו בני הנוער, שאמורים לעמוד אחד ליד השני שופטים את האחר כל כך בקלות ובמהירות? רק כי אותם בני נוער לא עושים דברים בדיוק לפי הנורמה החברתית המקובלת?

© adobestock

מה שמעצבן אותי עוד יותר הוא שהשפיטה הזאת נעשית על סמך זה שאנחנו לא עוצרים לחשוב רגע על אלו שלא יכולים. הרבה חברות שלי מתחלקות עם ההורים שלהן חצי חצי בתשלום על שיעורי הנהיגה שלהן כי ההורים שלהן פשוט לא יכולים להרשות לעצמם לשלם את הכול. אבל מה עם ההורים שגם לא יכולים לשלם חצי? בגלל שכלכלית זה לא מתאפשר להם במיוחד אחרי שנת הקורונה שהרבה מן האנשים היו בחל"ת, אז אותם בני נוער צריכים להבין ולהקל על ההורים שלהם במקום להוסיף הוצאות.

אני באמת מאמינה שהכוח שלנו, הוא באחדות שלנו. בני נוער יכולים לשנות את העולם וכן גם את תפיסת החיים של האנשים. פעם אנשים חשבו שזוגות חד מיניים הם דבר מוזר ולא בריא שצריך לטפל בו והיום אנחנו מבינים שלכל אחד יש את הזכות לעשות מה שהוא רוצה בלי שישפטו אותו. אז בואו פשוט ניתן לכל אחד מאיתנו את הזמן והיכולת והזכות להתחיל ללמוד לנהוג מתי ובואו לא נשפוט אוקי? כולנו יכולים להחליט מתי הם רוצים ללמוד ומתי לקחת את הזמן.

תגובות