טופ 10: הדברים שחייבים לדעת על הנשיא החדש. אלכס קולומויסקי

טופ 10: הדברים שחייבים לדעת על הנשיא החדש

אתמול, נכנס לתפקיד הנשיא, לכהונה של שבע שנים, יצחק הרצוג • לכבוד היום המרגש, אספנו עשר עובדות מעניינות במיוחד על הנשיא הנכנס!

פעם בשבע שנים, מתחלף הנשיא של מדינת ישראל, עד כה, כיהנו עשרה אנשים בתפקיד הנחשק, של הכזרח הראשון במדינה. אתמול, נכנס לכהונה יצחק הרצוג, המכונה גם בוז'י. רגע לפני שיוצאים לדרך המשותפת והארוכה באחד מהתפקידים החשובים במדינה, אספנו לכם עשרה דברים חשובים שאסור לפספס על הנשיא החדש!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

רבותיי, ההיסטוריה חוזרת 

אם שם המשפחה הרצוג, מצלצל לכם מוכר זה לא סתם. שורשי משפחת הרצוג מוטמעים בהיסטוריה הישראלית שנים אחורה ואף אביו של בוז'י, חיים הרצוג ז"ל היה לנשיא השישי של מדינת ישראל. איך אומרים? התפוח לא נופל רחוק מהעץ!

© gettyimges.IL\ J. Wilds

בוז'י?

כמו כולם, ככל הנראה שגם אתם שאלתם את עצמכם לא פעם, למה כולם קוראים לו בוז'י? אז הרשו לנו לספר לכם כי זה כינוי שהוא קיבל כבר כילד מאימא שלו. מי תיאר לעצמו שכינוי החיבה האמהי יהפוך לסמלו המסחרי של הנשיא הנבחר?

הדת כחלק מהמשפחה

ואם כבר נכנסנו קודם לכן לעץ המשפחתי, סבא של בוז'י, הרב יצחק איזייק הרצוג, שעל שמו הוא נקרא, היה הרב הראשי של יהדות אירלנד, ולאחר מכן, כשהוקמה המדינה, היה הרב הראשון של ישראל. חוץ מזה, גם הספיק להיות דוקטור לספרות, וזכה בפרס ישראל לספרות תורנית. איזו משפחה!

© מתוך ערוץ הכנסת

מה קורה, אחי?

נראה כי השורשים המשפחתיים לא עוזבים את הרשימה, הפעם הם מתייחסים אל אחיו של הנשיא, מיכאל הרצוג, תת-אלוף במילואים בצה"ל, והיום חוקר בתחום יחסי ישראל והמזרח התיכון. הוא התגייס לצה"ל ב-1970 כלוחם חי"ר, ובמהלך שירותו אפילו היה חבר בצוות שניהל מגעי שלום עם סוריה. כבר דיברנו על משפחת הרצוג המהוללת?

ניצחון מוחץ והיסטורי

כשבוז'י ניצח בבחירות לנשיאות לפני חודש, הוא זכה לתמיכה הכי גדולה אי פעם בבחירות לנשיאות. הוא זכה ב-87 קולות חברי הכנסת, ובכך ניצח את מרים פרץ שקיבלה 26 קולות בלבד.

© מתוך ערוץ הכנסת

רב כישרונות

במקצועו, בוז'י הוא עורך דין. הוא קיבל תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב וגם היה שותף בכיר במשרד עורכי הדין "הרצוג, פוקס, נאמן ושות'", שהקים אביו. המחלקה אותה הוביל במשרד, הייתה המובילה בישראל, והוא פרש מתפקידו כשנבחר לכנסת.

© יריב כץ

שר רווחה אמיתי

בין שלל תפקידיו כשר וכחבר כנסת, כיהן ארבע שנים כשר הרווחה והשירותים החברתיים, שבמהלכה, קיבל בהפתעה תעודת כבוד של עובד סוציאלי, התלויה אצלו מאז על הקיר בגאווה.

איש צבא למופת 

את שירותו הצבאי עשה הרצוג כקצין ביחידת המודיעין המובחרות, 8200, במשך ארבע שנים כולל חתימת קבע וכיום, הוא רס"ן במילואים.

תולעת ספרים

הרצוג, מגדיר את עצמו כפריק של קריאה, הוא לא מוותר לעולם על ספר לפני השינה! ויתרה מזאת, המקום החשוב ביותר בביתו, שנחשב גאוות המשפחה, הוא הספרייה המורכבת משתי כונניות הנפרשות על קיר שלם ויש בהם כמות לא מבוטלת כלל של ספרים שנכתבו על ידי בני משפחת הרצוג המורחבת. מטורף!

נשוי למיכל ואב לשלושה

את אשתו, מיכל הכיר הרצוג בעת שירותם הצבאי המשותף ביחידת 8200 של חיל המודיעין. יחד המשיכו ללימודי המשפטים ושנים לאחר מכן, כל אחד הלך לדרכו שלו בקריירה האישית שלו. לזוג שלושה ילדים - נועם, מתן ורועי ואותנו הכי מסקרן לדעת, מי יהיה ההרצוג הבא בפוליטיקה בישראלית מבינהם?

 

תגובות