מדברים דוגרי: מה זה ענייני? בעיה שלו, שיסתדר לבד . adobestock

מדברים דוגרי: מה זה ענייני? בעיה שלו, שיסתדר לבד

"אם הוא שתה יותר מדי ואז צילמו אותו והפיצו - אז זו בעיה שלו, למה אני צריך להתערב?" לפעמים חברים שלנו עושים טעויות ואנחנו רואים את כל מהצד - האם עלינו להתערב או לתת להם להתמודד לבד עם המעשים וההשלכות שלהם?

בחיי היום יום קורה לנו שאנחנו רואים מהצד מישהו טועה, מפשל, פעול בצורה לא אחראית ונפגע מזה. להרבה מאיתנו עוברות בראש מחשבות כמו "אם הוא שתה יותר מדי ואז צילמו אותו והפיצו -  אז זו בעיה שלו, למה אני צריך להתערב?" או "אם היא שלחה למישהו תמונה אינטימית והוא פרסם – אז זו אשמתה, מה איכפת לי להעביר הלאה?". הרי אנחנו לא אמורים להיות אחראים למה שאחרים עושים, נכון? אז זהו... שאפשר גם אחרת. היום במדור "דוגרי" בשיתוף מרכז מצמיחים אנחנו מדברים על חברים, טעויות ומה שבניהם

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בואו נשאל את עצמנו כמה שאלות חשובות, כי בסופו של דבר מקרים כאלו עלולים לקרות לכולנו: קרה לכם פעם שעשיתם טעות ממש טיפשית? מכירים חבר שעשה טעות טיפשית ואולי אפילו משהו מסוכן? קרה לכם שסמכת על מישהו והתאכזבתם? 

© adobestock

קל להעביר ביקורת מהצד, אבל בינינו - כולנו עושים לפעמים (ועוד נעשה) טעויות. אבל יש גם אחריות של מי שנמצא ליד, שלנו, של החברים. גם אם מישהו נקלע באשמתו למצב מסוכן, הרי אם אלה היו חבר או חברה שלנו, היינו רוצים שיעזרו להם וישמרו עליהם, ולא ינצלו את המצב או יתעלמו. תחשבו על זה - אם ידידה טובה שלכם הייתה משתכרת במסיבה, איך הייתם רוצים שיתנהגו אליה? או אם תמונה פוגענית של חבר טוב שלכם הייתה מופצת – מה הייתם מקווה שאחרים יעשו?

תחשבו על אילו חברים אתם רוצים להיות ובאילו אנשים אתם רוצים להקיף את עצמכם. כמו שהייתם רוצים חברים שתוכלו לסמוך עליהם ושהם יהיו שם בשביל להתערב ולעצור אתכם מלעשות טעויות ולא ינצלו את המצב ויפגעו בכם, כך גם אתם צריכים לפעול למעןהחברים שלכם. 

© 0adobestock

בסופו של דבר, יהיה לכולנו נעים יותר לחיות בחברה שבה כשמישהו/י טועה בשיקול הדעת, האחרים לא מנצלים את זה אלא עוזרים ומגינים עליו/ה. 

 

תגובות