תישנו על זה: מדוע אסור לכם לזלזל בשעות השינה שלכם?. adobestock

תישנו על זה: מדוע אסור לכם לזלזל בשעות השינה שלכם?

מכירים את זה שמצד אחד אתם אנשים שמאוד אוהבים לישון, אבל מצד שני כאלו שמאוד אוהבים לבלות בערבים (לעשות מרתון בובספוג לפני השינה או סתם להיות תקועים בטיקטוק עד השעות הקטנות של הלילה). אם אתם משכנעים את עצמכם שיום אחרי אתם תצליחו לתפקד כרגיל, אז אנחנו מצטערים לבשר לכם שהעייפות עלולה להשתלט לכם על כל היום ולגרום לכם להיות ישנוניים ולא מרוכזים. בנוסף, היא יכולה להשפיע על התפקוד שלכם ואפילו על מצב הרוח שלכם. אז למה חשוב לישון היטב בלילה? תמשיכו לקרוא!

מחר הולך להיות לכם יום עמוס במיוחד, אבל אתם? אתם מסרבים ללכת לישון. אתם רוצים לבלות וליהנות עד השעות הקטנות של לילה ואתם חושבים לעצמכם "נוכל אחר כך להשלים את שעות השינה (למרות שכנראה שזה לא יקרה כי אתם תמצאו תעסוקה אחרת ולא יהיה לכם את הזמן הזה להשלים את שעות השינה שלא הספקתם). אז... רגע לפני שאתם "צוללים" למיטה, גוללים בנייד ללא הרף ואחר כך מתחרטים על כך בלב - אספנו עבורכם חמש סיבות מדוע אסור לכם לזלזל בשעות השינה שלכם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:   

אכילה לא בריאה

כשאנחנו ישנים, הגוף שלנו "מתנתק" מהכול ומתרכז בשינה. אבל כשאנחנו ערים יותר שעות ממה שאנחנו רגילים ביום-יום, הגוף שלנו צריך יותר אנרגיה בגלל שהוא נמצא בעייפות יתא ואז אנחנו אוכלים יותר והארוחות שלנו די מתבלגנות. בנוסף, אנחנו ערים יותר שעות בלילה, ולכן עלול לתקוף אותנו מאנצ' לילי (כי מי לא אוהב לראות מרתון בובספוג ולאכול גלידה). 

© adobestock


עייפות יתר

קמתם בבוקר עייפים, בדיוק יש לכם בגרות חשובה לעשות ואתם לא מצליחים להתרכז בגלל שאתם חושבים על כמה שאתם עייפים? ובכן, העייפות יכולה להשפיע על מצב הרוח שלכם במהלך היום. מכירים את זה שאתם עייפים ופתאום חבר שואל אותכם למה אתם מבואסים? ואז אתם עונים לו שאתם לא עייפים מתוך סיבה מיוחדת? טוב – זו דרך שתעזור לכם להיות בטוחים בכך שאתם חייבים להשלים את שעות השינה שפספסתם. 

חוסר ריכוז

זה ידוע לכולנו שחוסר שינה הוא מצב שיכול לסכן אותנו בזמן שאנחנו מבצעים פעילויות חשובות. ברגע שאנחנו מרגישים עייפות זה משפיע על התפקוד שלנו במסגרת הפעולה שאנו מבצעים ואנו יכולים להירדם או לא להיות מפוקסים מספיק וזה עלול לסכן לנו את החיים, זה עניין של חיים ומוות. אם עייפים לא מקיימים פעילויות חשובות! 

© adobestock

רוגע נפשי

ברגע שאתם ישנים מספיק זמן היום שלכם הופך להיות אוטומטית מסודר יותר ולא לחוץ מכמה סיבות: אתם מרוכזים ומפוקסים במה שאתם צריכים לעשות, למשל: ללמוד לבגרויות או לקנות מצרכים במכולת. בנוסף, אתם מרגישים פחות לחוצים ואתם יודעים שעשיתם הכל בזמן .

להיראות טוב יותר

כשאנחנו עייפים פתאום העיניים שלנו קצת מכווצות יותר, פתאום עור הפנים שלנו פחות מבריק, יש לנו שקיות מתחת לעיניים ואנחנו לא מרגישים בשיא שלנו, ובינינו - מי לא אוהב להרגיש טוב עם עצמו? אז היזהרו. זה עלול להשפיע על היום שלכםשינה טובה ומספקת תגרום לכם לקום רעננים ויפים יותר.

 

תגובות