מרגישים לבד? מדברים דוגרי על בדידות בחופש הגדול. AdobeStock

מרגישים לבד? מדברים דוגרי על בדידות בחופש הגדול

איך עובר עליכם החופש? מבלים בלי הפסקה? נפגשות מלא עם חברות? או אולי דווקא מרגישים שקצת קשה לשמור על קשר כשלא נפגשים על בסיס יומי בבית הספר? הפעם מדור "דוגרי" עוסק בבדידות בזמן החופש הגדול

יש לא מעט ילדים ובני נוער, שהחופש מרגיש להם כמו מלכודת בדידות. זה יכול להיות ילד שגם ככה הוא לא חזק חברתית או  דווקא ילדה שיש לה שתי חברות ממש טובות, אבל הן לא פנויות בחופש ופתאום היא לא יודעת איך ליצר קשרים חדשים. לפעמים זה אפילו ילד שנחשב מקובל ותמיד יש סביבו בהפסקות ילדים, אבל מסתבר שבחופש כל הילדים סביבו מבלים כל אחד ביישוב שלו והוא נשאר לבד. היום במדור "דוגרי", בשיתוף מרכז מצמיחים, נעסוק בסוגיית הבדידות שמגיעה דווקא בחופש הגדול.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אם גם אתם מרגישים ככה, תדעו שאתם ממש לא לבד. בעיקר אחרי השנה וחצי האחרונות שבהן כולנו בילינו הרבה בבית, הרבה צעירים ובני נוער מדווחים שיותר קשה להם לייצר ולשמור על חברויות.

© AdobeStock

אם אצלכם המצב טוב - אנחנו שמחים בשבילכם! אבל בואו תשאלו את עצמכם רגע בכנות: כשאתם חושבים על ילד שיושב בחופש בבית ואין לו עם מי להיפגש - איך זה גורם לכם להרגיש? איזו מילה עולה לכם בראש? 

אם מישהו בסוף החופש יבוא ויגיד לכם: "ממש שיפרת לי את מצב הרוח בחופש". איך זה יגרום לך להרגיש? 

עכשיו בואו נדבר רגע דוגרי, על מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשנות את המצב

יש לכם בראש ילד או ילדה מהשכבה שנראה לכם שיש מצב שהם בודדים בחופש הזה? שלחו וואטסאפ, תרימו טלפון, תיזמו מדי פעם מפגש, אם זה מביך – גייסו חבר נוסף ותיצרו מפגש של כמה ילדים. או לחלופין - אם יש חבר או חברה  מהלימודים שבחופש איכשהו אתם כמעט לא מדברים איתם? תבדקו מה מצבם מדי פעם, יכול להיות שלא נעים להם להגיד שהם בעצם מרגישים בודדים.

© fotolia

לפעמים אנחנו חושבים - "מה הבעיה? אם היא לבד, שתבקש להצטרף", אבל דוגרי – ניגשת פעם לחבורה וביקשת להצטרף? צריך המון אומץ בשביל זה. הרבה יותר קל למישהו מהחבורה להזמין את מי שבחוץ להצטרף מאשר ההיפך. 

אחרים אומרים: "תכלס, זה מבאס - באתי להנות עם שני חברים שאני אוהב, למה אני צריך עכשיו להוסיף מישהו שישנה את הדינמיקה, מה אני פראייר?" 

אנחנו מבינים את זה, אבל אם אח שלך היה עכשיו מבלה בבריכה ומולו משחקים שלושה ילדים מהכיתה שלו ואחד מהם היה מזמין אותו להצטרף – מה היית חושב עליו? פראייר? או אחלה בן אדם? 

הרי אתה כנראה מבלה בחופש לא מעט עם החברים שלך, אז אפשר מדי פעם לצרף עוד מישהו ולעשות לו את היום, לא? חוץ מזה, אולי תופתע ותגלה שממש כיף איתו? 

© שאטרסטוק

הצמחת מישהו בחופש הזה? 

אז כשנשאל אתכם בסוף החופש – תגיד, הצמחת מישהו בחופש הזה? תגידי, התאמצת בשביל מישהי בחופש הזה? מה תענו? 

תמשיכו לבלות בחופש, תשמרו על עצמכם ותזכרו, שמדי פעם, בהשקעה קטנה של איכפתיות ותשומת לב, אתם יכולים להשפיע על אחרים בגדול.

 

תגובות