יסודות מצחיקים: הבניינים המיוחדים ברחבי העולם. מערכת

יסודות מצחיקים: הבניינים המיוחדים ברחבי העולם

ארכיטקטורה אינה רק בנייה של מבנים גדולים, יעילים או יציבים, אלא גם יפים ומעוררי מחשבה, ובהקשר הזה, גם מוזרים. ברשימה זו נסתכל על מספר בניינים שאינם רגילים בכלל...

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

המוזיאון הלאומי על שם זאייד

הבניין אשר ממוקם באי סאדיאט שבאיחוד האמירויות, הוא המוזיאון הראשון באי המציג את ההיסטוריה, התרבות והשינוי החברתי-כלכלי של המדינה. הוא כולל חמישה מגדלים בצורת כנף המשתרעים על תל מעוצב באופן מלאכותי ובו הגלריות. המגדלים נראים כמו ארובות. במוזיאון מספר מרחבים שונים. האודיטוריום הגדול שלו משמש להצגות וסרטים, והלובי משתלב עם מקומות נוספים כדי ליצור אווירה שמתאימה להופעות מסורתיות הכוללות שירה, מוסיקה וריקודים.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Al'Sharif Traveller (@alshariftraveller)

משרדי סייברטקטור

המשרדים של חברת "סייברטקטור" נמצאים במומבאי שבהודו. המבנה עוצב בהשראת ביצה של תרנגולת, ומשלב אותה עם טכנולוגיות בנייה מודרניות, בהשראת עופות. הוא תוכנן על ידי משרד ששוכן בהונג קונג. הבניין מהווה, לטענת בוניו, דוגמה לתכנון סביבתי, מערכות בקרה מצוינות והנדסה אבולוציונית. 

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ???? ???????????? ????/?? (@24.arch.7)

ארמון הבועות

הארמון, שידוע גם בשם פלאיס בובלס, הוא בית מגורים ענק בתאול-סור-מר, קרוב לקאן, בצרפת. הבניין תוכנן על ידי האדריכל ההונגרי אנטי לובאג ונבנה בין 1975 ל-1989. הארמון נבנה עבור תעשיין צרפתי אך נקנה על ידי מעצב אופנה בשם פייר קרדין, שהשתמש בו כבית הנופש שלו. הבית כולל אזור קדמי, טרקלין פנורמי, אמפיתיאטרון באוויר הפתוח עם 500 מושבים, 10 חדרי שינה, בריכות שחייה רבות ומפלים. 

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by SURFACE (@surfacemag)

הבית העקום

"קרזיוי דומק" (משמע בית עקום בפולנית) הוא בית שנבנה בעיר סופוט שבפולין. הבית בנוי כשני בתים עקומים שמחזיקים ביניהם בניין עקום מזכוכית, כמו גורד שחקים שנמס. הבניין נבנה בשנת 2004 ומבוסס על ציורים של שני אומנים פולנים, יאן מרין סזאנקר ופר דלברג. הבניין מהווה חלק ממרכז קניות מקומי.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by AroundThe?? (@sebaludka)

ספריית קנזס סיטי

ספריית קנזס סיטי היא הספרייה הישנה ביותר בעיר הבירה של מדינת מיזורי שבארצות הברית. הספרייה נוסדה בשנת 1873, אך שופצה לפני מספר שנים כך שליד הבניין המרכזי ישנם העתקים ענקיים של מספר ספרים, שמייצגים מדף ספרים בקנה מידה ענקי. הבניין הוא אחד מהבניינים המוכרים ביותר שנמצאים בעיר.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by 100 ????????? ??????? (@rurban.space)

 





תגובות