שוברים את השנאה והסטיגמות: "כמה כוח יש לנוער". באדיבות יחסי ציבור

שוברים את השנאה והסטיגמות: "כמה כוח יש לנוער"

רגע לפני האירוע המרכזי של האסיפה הישראלית שיערך הערב עם אירועי הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז״ל, אביגיל ענקי מ״בני עקיבא״ ולירן חן מ״הנוער העובד והלומד״ בטור מיוחד על המפגשים נגד השנאה והסטיגמות בחברה ועל כמה שהקשבה יכולה לפתור הכל

היי! אנחנו אביגיל ענקי מ״בני עקיבא״ ולירן חן מ״הנוער העובד והלומד״. שנינו עושים שנת שירות/שירות לאומי בירושלים. רצינו לספר לכם על הכוח שיש במפגש אמיתי בין אנשים, כדי לשבור את השרשרת של השנאה והסטיגמות החברתיות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נפגשנו השבוע באירוע "האסיפה הישראלית" בירושלים. זה אירוע של מעגלי שיח בכל הארץ שקורה כבר בפעם השישית, כל שנה ביום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. למה דווקא ביום הזה? כי הרצח היה תמרור אזהרה למדינת ישראל, ולסכנה שלא נצליח לחיות פה ביחד, הקבוצות השונות.

נבחרנו להדריך ביחד מעגל שיח. קראו בשמות שלנו, ומיד עוברות בראש מיליון שאלות, חששות ומצד שני יש התלהבות ותשוקה להכיר. חמש דקות אחרי, אומרים שלום, מסתכלים אחד לשנייה בעיניים ואז מתחילות לצוף השאלות ולכולן תשובות. הבנו ששנינו בני-אדם שבאים לראות אחת את השני ולא את הקבוצה אליו הוא משתייך או דעה קדומה אחרת.

אביגיל ולירן
אביגיל ולירן © באדיבות יחסי ציבור

היה נעים מאוד לשאול שאלות. שאלות שבדרך כלל לא קיבלנו אליהן תשובות אמיתיות וכנות, ומהאווירה הזאת של הסקרנות נוצרה חברות פורצת דעות קדומות. בשביל שנינו זאת הייתה שיחה רצינית ועמוקה עם מישהו שונה ובעל דעות אחרות ודרך חיים קצת שונה.

משם אספנו את כל המשתתפים והתחלנו לדבר. השנה הנושא של הדיונים היה קדושת החיים. דיברנו על הערעור של ערך החיים בשנה האחרונה, על אסון מירון, על הנשים שנרצחו, על האלימות בחברה הערבית, על אלפי האנשים שנפטרו מהקורונה, מתאונות הדרכים. המשתתפים שיתפו איפה האירועים האלה פגשו אותם, ועל הצער על כל האנשים נפטרו בשנה האחרונה.

אחרי שעה של שיח מלא כנות ושיתוף, התקבלה החלטה פה אחד - אנחנו רוצים להיפגש שוב, כולנו - ערבים, דרוזים, דתיים, חילוניים - לדבר, לשמוע, להקשיב ולהכיר. אנחנו רוצים להמשיך לדבר על הקשיים של כל אחד, כי כולנו חלק מהמדינה הזאת וכי אכפת לנו.

© באדיבות יחסי ציבור

בסוף המעגל הגיעה אליי (אביגיל) יסמין, חניכה ערביה שישבה לידי במעגל. היא חייכה אליי ואמרה לי "תודה, שמחתי להכיר אותך" וחיבקה אותי, חיבוק אמיתי. היא עם חולצה כחולה ואני עם חולצה לבנה, כל אחת מהמגזר שלה, ובחיבוק אחד אסיפה אחת ושיח כנה, התאגדנו להיות אחד.

איך מסכמים במילים את המפגש? איך מסבירים את התחושה, את האושר, את הגאווה?!
אי אפשר.

רק נגיד - כמה כוח יש לנוער, כמה כוח יש למילים, כמה כוח יש להקשבה.

כולכם מוזמנים לאירוע המרכזי של האסיפה הישראלית, ביום ראשון, ערב יום הזיכרון לרצח יצחק רבין, בכיכר רבין בת"א, בשעה 17:00.
בואו להרגיש את הקסם.

© gettyimages
תגיות
תגובות