תפור עליך: תצוגת אופנה ייחודית וחסרת הגדרות. גלעד קוולרציק

תפור עליך: תצוגת אופנה ייחודית וחסרת הגדרות

תצוגת אופנה חד פעמית וחדשה שהתקיימה בחמישי האחרון במסגרת עמותת אלווין ישראל, בה השתתפנו נערים ונערות עם וללא מוגבלויות • בין הצועדים על המסלול, ג'וני נספואה, בעל לקות למידה שלא נותן למגבלה שלו למנוע ממנו להגשים חלומות.

"תפור עליך" היא תצוגת אופנה חד פעמית וחדשה שהתקיימה בחמישי האחרון (3.2), במסגרת עמותת אלווין ישראל (המעניקה שירות וסיוע לאנשים עם מוגבלויות במספר תחומים) ובשיתוף "פרסייס" אותה הנחו נטלי דדון ואלעד זוהר. מדובר בתצוגת אופנה מיוחדת, זאת משום שמי שדיגמנו בה היו 12 נערים ונערים ודוגמניות עם וללא מוגבלויות שהשתתפו במטרה להעלות את המודעות לעמותה.

בין הדוגמניות והדוגמנים שעלו על המסלול; דוגמנית טרנסג'נדרית עם אוטיזם בתפקוד גבוה, דוגמנית ודוגמן נכים שיצעדו באמצעות כיסא גלגלים, דוגמנית נמוכת קומה, דוגמן בעל קביים, בני זוג עם אוטיזם בתפקוד גבוה, דוגמן עם לקות למידה מורכבת ועוד.

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מנכ"לית "אלווין ישראל" מרגלית פילר משתפת כי מטרת האירוע היא העלאת השיח הציבורי את המסר של קבלת השונה ואחדות בין אנשים ולהמשיך לפעול ביתר שאת קידום ושמירה על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות "אלווין ישראל פועלת למען אנשים עם מוגבלות ושואפת לקדם את התפיסה שכולנו שווים עם השונות והייחודיות של כל אחת ואחד מאיתנו. לכל אחת ואחד מאיתנו יכולות יוצאות דופן וביחד אנו יוצרים פסיפס קהילתי".

ג'וני נספואה צועד על המסלול © גלעד קוולרצ'יק

ג'וני נספואה בן ה-18 ואחד מהדוגמנים שכיכבו עלהמסלול, מתמודד עם לקות למידה אך לא מוכן לוותר על החלומות שלו והשתתפות במסלול לגמרי חיזקה לו את התחושה. בזמנו החופשי נספואה כותב ומתעסק במוזיקה ובזמן האחרון גם החל להפעיל חשבון טיקטוק "אני וחבר שלי עושים וורסים קטנים על ביט ומפרסמים את זה, אני כותב, יש לנו ביט מוכן ואנחנו עושים על זה וורס ואני שם את זה גם אצלי בטיקטוק, בדגש על מוזיקה שחורה".

- אתה משתמש בטיקטוק כדי לקדם את החלום המקצועי שלך להיות דיג'יי?

"אני מודה שאני לא מפרסם יותר מדי דברים בטיקטוק אבל אני לגמרי צריך להשקיע בזה , זה הבעיה שלי. אני יודע שאני יכול להגיע למשהו יותר גדול, אני רק צריך לעשות את זה יום יום באופן קבוע וככה הכל ישתפר. המשפחה למשל לא לא יודעים שיש לי חשבון שבו אני מקדם מוזיקה, אני לבד עושה את זה".

- איזה מסר יש לך בשביל ילדים אחרים הסובלים מלקויות למידה?

"שיהיו עצמם, שלא יתביישו, לכל אחד יש את הבעיות שלו, זה לא אומר שהוא יותר טוב ממך ואתה יותר טוב ממנו" 

שירן המעצבת שתפרה לג'וני את הבגד משתפת: ג׳וני היווה לי השראה אדירה לעיצוב הדגם שלו ושלי. בפעם הראשונה שראיתי את ג׳וני, מלבד זה שממבט ראשון ישר התחברתי אליו, ראיתי אותו במעיל ארוך מכנס ברמודה ומלא שרשראות. משהו בוויב ובסטייל החיצוני שלו שידר לי דגם ראשוני שאותו פיתחתי. כשישבנו לדבר הוא סיפר לי שהוא אוהב לגלוש, לשיר ראפ ולרקוד וחיברנו ביחד דגם שמשדר את ג׳וני כמו שהוא ואת התחביבים שלו, מצד אחד ספורטיבי מצד שני משהו מאוד אפל ואדג׳י.

תגובות