טור דעה: העתיד הוא מה שאתם יוצרים!. ליאת הוד

טור דעה: העתיד הוא מה שאתם יוצרים!

רגע אחרי שמסיימים י"ב ורגע לפני החופש הגדול בפעם האחרונה, שיראל אספאי (18) בו היא קוראת לבני הנוער לחשוב על העתיד, לחפש את העצמאות ולחתור להצלחה!

קוראים לי שיראל טספאי בת 18 מנתיבות ואני עוד מעט מסיימת יב'.

מכיתה א ועד כיתה ח, למדתי בעיר המגורים שלי בנתיבות. בהיותי בכיתה ח׳ איגוד הכדורעף בליגת נערות חיפשו שחקנים, המורה שלי לספורט המליצה בחום עלי ואז הם הגיעו, בחנו אותי ולשמחתי התקבלתי והציעו לי לשחק כשחקנית כדורעף במקום בין הטובים בארץ. המשמעות של כך היא לעבור ללמוד במקום אחר בעיר אחרת.

  עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© ליאת הוד

הבחירה בי הצריכה ממני לצאת לתהליך הכי קשה שהיה לי והוא לצאת לעצמאות. לצד השמחה שנבחרתי היו מלא חששות, מלא דאגות אם אני אצליח להיות לבד כל כך רחוק מהבית מאמא שלי, אם אני אצליח להתחבר לבית הספר החדש?

אם אני אוהב את המקום החדש, בטח שעד כה למדתי בעיר ליד הבית, בסוף החלטתי לקחת על עצמי את האתגר ואת הדברים שאני אוהבת וזה גם בין ההחלטות הכי טובות שעשיתי.

עזבתי לכן עברתי לכפר הנוער מוסינזון בהוד השרון. בכפר הנוער יש קבוצת כדור עף שמתחרה בליגת התאחדות לבתי הספר בארץ. התחלתי לשחק בקבוצה נחשבת, נהייתי עצמאית, יותר בוגרת, לקחתי לעצמי לעבור את הקושי כדי להגיע לתוצאות טובות יותר ולעשות את מה שאני הכי אוהבת לקחתי החלטות לידיים בעצמי. הצלחתי לפרוח ולמצוא אנשים שהם גם חלק גדול מחיי.  מה שעזר לי להיות מי שאני היום, בטוחה בעצמי , מכירה אנשים מכל מקום , דואגת לעצמי ומטפלת בעצמי בדרך הכי טובה שיש .

© ליאת הוד

עכשיו שאני בכיתה יב' וסיימתי את הבגרויות, לדעתי התהליך הזה עזר לי מאוד גם במבחנים. בקשיים בבגרויות ,באימונים. הצלחתי לשלב הכל, בדרך שלי. ורגע לפני שאני מסיימת אני מרגישה אחרי 12 שנות לימוד ומסגרת שאני רגילה אליה, לדעתי אני יותר ממוכנה להיות עצמאית גם בצבא. המעבר בנה אותי מחדש עשה אותי יותר בטוחה בעצמי שאוכל לעשות כל מה שרק אשאף אליו. בסף כל סוף הוא התחלה חדשה ואם אני פוחדת תמיד חושבת לעצמי מחשבות טובות, דברים שאני אוהבת ואז שוב לומדת להתאהב. להתאהב ברגע הקשה, שלפני זה חשבתי שהוא יהיה נורא, אבל שוב תמיד התחלתי מהתחלה.

לאחר 12 שנה של התמודדויות מול אתגרים רבים במהלך הלימודים, למרות שלפעמים היה כבר נמאס לנו, בסוף הצלחנו לסיים את לימודינו התיכוניים בהצלחה. עכשיו אנחנו יוצאים למסע חדש, מעניין ומאתגר לא פחות אך עם אמונה גדולה ביכולות שלנו, לא פעם יהיו מהמורות ולכן הטיפ שלי אליכם בדרככם החדשה הוא: לא להתייאש גם כשהדרך ארוכה.

בנוסף לכך, אני ממליצה לכל אחד מחברי בני גילי, לחשוב על אבני דרך משמעותיים שירצו להשיג, וככה לייצר תוכנית טובה שתשפיע על העתיד שלהם, ניתן להיעזר בבני משפחה, חברים והסביבה המורחבת. העתיד הוא מה שאתם יוצרים. אני יודעת ובטוחה שאם תרצו - תצליחו, שלכל שאלה תמצאו את התשובה. המשכו לחפש את החלומות וההצלחות שלכם לא משנה באיזו דרך תבחרו.

שיראל טספיה, משתתפת באריאלה תכנית למצוינות

תגובות