ראיון בלי הנחות: הדר מוכתר מביאה את הצעירים לכנסת או משתמשת בפופוליזם טהור?. צעירים בוערים

ראיון בלי הנחות: הדר מוכתר מביאה את הצעירים לכנסת או משתמשת בפופוליזם טהור?

הדר מוכתר, רק בת 20 וכבר החליטה להקים את מפלגת "הצעירים הבוערים" ברצון להשפיע על המדינה ומקבלי ההחלטות • עם חשבון פופולרי בטיקטוק וסיסמאות שהיא צועקת בכל סרטון, האם היא באמת חושבת שהיא יכולה להיכנס לכנסת בלי ניסיון? כמה היא מבינה בפוליטיקה? מה המטרות של המפלגה או שבעצם כל זה הוא ניסיון להתחמק מהשירות בצה״ל? כל התשובות!

שוב סאגת הבחירות לפנינו, בפעם החמישית בשנתיים. האם משהו הולך להשתנות? עוד לא ברור. מה שכן, בניגוד למערכות הבחירות הקודמות, הפעם יש מפלגה חדשה שמעוררת עניין בציבור, אבל אם נהיה מדויקים, בעיקר עניין בקרב הצעירים- מפלגת "צעירים בוערים".

מחיפוש שם המפלגה באינטרנט, תוכלו למצוא את האתר הרשמי ובו הציטוט "הפוליטיקאים שכחו את הדור שלנו. דור שלם של צעירים שנענק תחת יוקר המחיה, שלא יכול לקנות דירה, ובטח שלא לגדל משפחה. הפוליטיקאים יכולים להמשיך לנאום ולהבטיח, כמו שהם עושים נהדר כבר שנים, הפעם, אנחנו הפסקנו להאמין להם." מדובר במפלגה חדשה וצעירה שרוצה לעשות שינוי משמעותי בממשלה, אבל האם זה בכלל אפשרי ללא ניסיון?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© צעירים בוערים

הדר מוכתר, רק בת 20 והיא יושבת ראש מפלגת צעירים בוערים, יושבת ראש המפלגה הצעירה ביותר בישראל. במקביל לטייטל המרשים, היא גם עתודאית בצה״ל שסיימה תואר ראשון במדעי מחשב ואם תשאלו אותה, היא באה לנסות לעשות שינוי ולהכניס צעירים לשולחן מקבלי ההחלטות "המטרה שלי זה לשנות את הפוליטיקה, לפרק ולהרכיב מחדש". 

- אין לך ניסיון בפוליטיקה, למה את חושבת שיצביעו לך?

"אני לא נכשלתי, בניגוד לפוליטיקאים האחרים, מעולם לא הייתה מפלגה שמורכבת מצעירים. הם נמצאים 50 שנה בכנסת ולא הצליחו. הצעירים שכן נמצאים במפלגות, לא נמצאים במקומות ריאליים, לשים צעירה במקום 28 ב'ליכוד', או במקום 40 ב'יש עתיד' זה בדיחה. הם 'יס-מנים' של ראשי המפלגה. אני רואה שהטייטלים לא עוזרים, למה שאנשים בני 50-60 ידאגו לי, אני יודעת מה זה ללכת לסופר, לנסוע בתחבורה ציבורית, זה מספיק כדי לנהל מדינה".

 איך הגעת למצב שבו החלטת להקים מפלגה בגיל 20?

״אם אני לא אדאג לעצמי מי ידאג לי, בעיקר מתוך ההבנה שאף אחד לא יעשה את זה בשבילי, בסוף זה עבודה שחורה".

- "העבודה השחורה" הכוונה זה להשתחרר מהעתודה שאליה התחייבת?

"ממש לא הסיבה, קיבלתי תפקיד מעולה בצה״ל אני רוצה לעשות את התפקיד, אבל כרגע משבר הדיור הוא משהו שצריך לטפל בו קודם כול. אני אחזור לתפקיד שלי בצה"ל אחרי שנטפל בדיור".

@hadarmuchtar #תחבצ #אוטובוס #רכבת #צעיריםבוערים #הדרמוכתר #תחבורהציבורית #נתבג #דרוזים #בדואים #דלק #מחירים #חרדים #חרדיות #דתיים #מכונית #יקר #יוקרהמחיה #פקחים #מטוס #מחירים #תחנתדלק #מרבמיכאלי #פוליטיקה #משרדהתחבורה #ביבי #בנט #גנץ #לפיד #ליברמן #גדעוןסער #סמוטריץ #מרצ #העבודה #ליכוד #איתמרבןגביר #בניברק #ירושלים #תיכון #סטודנטים #חיילים #צהל #צבא #קרבי #גרמניה #חופשה #אוניברסיטה #אוניברסיטת_תלאביב #טכניון #טיסה #אוניברסיטתחיפה #כסף #שכירות #דירה #משכורת #נהגימשאיות24 #תיכוניסטים #בגרויות #טסט #טסטראשון #העבודה BORN FOR THIS - Foxxi

את מרגישה שיש לך באמת יכולת לקחת מנדטים?

"אנחנו כבר לוקחים מנדטים, במגזר החרדי חולקו פשקוולים (מודעות רחוב) נגדנו, זה סימן לזה שיש לנו כוח והעסקנים החרדים מפחדים מאיתנו".

 עם זאת, את עדיין לא מופיעה בסקרים לקראת הבחירות

"הסקרים זה עניין של כסף, צריך לעשות מכספייך סקר להגיע איתו למי שמבצע את הסקרים ורק אז את מופיעה. כאמור אין לנו מימון מפלגות ואין לנו את היכולת לממן דבר כזה כרגע".

 - את נמצאת בפרונט אבל ממה מורכבת הרשימה שלך?

"מצעירים אכפתיים, אנשים מן השורה. אני עוד לא יודעת לדבר על רשימות. בעיניי זה לא משנה.מי יהיה ברשימה לא רלוונטי, כי אני מקימה תנועה, לא רק מפלגה. יכולה להבטיח שאלו לא יהיו משפעיניות או מפורסמים".

- את מאמינה בדמוקרטיה שיתופית, האם יהיו פריימריז (בחירות) למפלגה עצמה?

״בפעם הראשונה לא, מהפעם השנייה כן. 'הליכוד', 'יש עתיד' יביאו מתפקדים אליי וישפיעו על בניית הרשימה ויהרסו לי את המפלגה".

 - אבל מה ימנע מהם לעשות את זה בפעם השנייה?

"אחרי שניכנס לכנסת אז כבר יהיה קהל של אנשים שמאמינים בנו, רק כאלו שהתפקדו למפלגה לפני יותר מחצי שנה יוכלו להצביע". 

"באתי לשנות את המערכת" © צעירים בוערים

- בואי ניקח סיטואציה שמחר את נבחרת לכנסת, מה הדבר הראשון שאת הולכת לקדם?

"חוק משאל עם, יש חוק קיים, צריך לשים בו שינויים, לא יודעת אם צריך רוב מיוחס או רוב רגיל".

-צריך רוב מיוחס (61 ח"כים)

" אוקי אז נשיג רוב מיוחס. אני לא אשב בקואליציה שלא תתמוך בחוק משאל עם. מבחינתי זה תנאי סף. גם מנחם בגין ישב 20 שנה באופזיציה עד שהיה ראש ממשלה".

- אז איך תעשי שינויים, הרי את אמרת שאת באה "כדי לפרק ולהרכיב מחדש"?

"אני מאמינה שגם דרך האופזיציה אפשר לעשות שינויים, אפשר להגיש הצעות חוק ואפשר לשבת בוועדות".

- במצע שלך מופיע שתובילי ממשלה שתמנה שמונה שרים, מה תגידי לאזרחים ששירותים מסוימים ייעלמו?

"בשווייץ יש שמונה שרים, שוויץ היא מדינה חזקה. אם בשוויץ מתנהלים עם שמונה שרים גם אנחנו יכולים".

- אי-אפשר להשוות בין שווייץ לישראל. בשווייץ אין חמאס, גם לא איראן, היא חלק מהאיחוד האירופי. המשמעות של סגירת משרד היא לא רק חיסכון לקופת המדינה, היא סגירת שירותים מסוימים לאזרחים.

"במקום משרדים נשים ועדות או תתי ועדות או אפילו סגני שרים כי זה יותר זול משכר של שר. מבחינתי נשים פקיד שומה".

- את טוענת שאת באה כדי להקל על המערכת, אז איך בירוקרטיה נוספת תפתור את זה?

"באתי לשנות את המערכת".

 - בואי נדבר פרקטית, תני לי שלושה צעדים להורדת יוקר המחיה.

"שלב ראשון הורדת הרגולציה, בעצם לבטל את תו התקן ישראלי. בשלב השני לא לממן את החקלאים הישראלים, אני בעד לייבא חקלאות מחוץ לארץ ולפתוח את התחרות".

-הרפורמה של שרת הכלכלה אורנה ברביבאי עושה את זה.

"הרפורמה של שרת הכלכלה מתה".

היא אפילו התרחבה, מה השלב השלישי?

"בשלב השלישי שוק הנדל"ן. אני מאמינה בשכירות ארוכת טווח, בהפשרת קרקעות במחיר יעד הכי נמוך ולא מי שיכניס לקופת המדינה הכי הרבה כסף, בעיניי אם יש צורך אז גם לסבסד קרקעות. פתרונות לא חסר, חסר מי שיבצע אותם".

"אם אישה לא מתקבלת לעבודה זה כי היא לא טובה מספיק, אם השכר הוא לא זהה זאת אשמתה." © צעירים בוערים

- ביקרת בכנסת עד שהוציאו אותך, האם את מבינה למה?

"ממש לא, אני משלמת להם משכורת אם כבר אני הייתי צריכה להוציא אותם. בסך הכול ניגשתי לחברי כנסת ושאלתי אותם למה הם לא הגיעו למחאת האוהלים. אסור לי להגיד שהם לוקחים את הכסף ומממנים בוטים באינסטגרם? בניגוד אליהם לי אין זמן בתקשורת כמו להם. הם משרתי ציבור וחלק מתפקידם זה לענות תשובות, לרוב הציבור נמאס מהפוליטיקה הזו, רוב הציבור תומך במאבק הזה".

- מה הניסיון שלך בכלכלה?

"אני צעירה, אני קונה בסופר, אני נוסעת בתחבורה ציבורית. אני רואה את איך שהתקציב בנוי עכשיו ומבינה שהוא לא בנוי בצורה נכונה"

- מה לגבי שכר המורים, את מתכוונת לשנות?

"לא באתי לשחק יפה, אם צריך אז נגיע עד לבית המשפט על מנת לשנות את זה".

ביום שלישי האחרון היית בוועידה של רשת 13, תמכת והפגנת יחד עם המורים שתומכים ביפה בן דויד. איך זה מסתדר?

"לא ידעתי שהם תומכים ביפה בן דוד, ממה שאני דיברתי איתם הם רוצים לשנות את שכר המורים ובזה אני לגמרי תומכת".

- האם במפלגה שלך תהיה רשימה שוויונית?

"לא מאמינה ברשימות שיוויוניות. אני אישה מאמינה ויש בחורי ישיבות שמוכנים לשבת תחתיי ברשימה. אם אישה לא נכנסת לרשימה בכנסת זה קשור לזה שהיא לא טובה מספיק, אם אישה לא מתקבלת לעבודה זה כי היא לא טובה מספיק, אם השכר הוא לא זהה - זאת אשמתה. לא מאמינה שיש הבדל בין גברים לנשים, אני עובדת בפוליטיקה ודווקא העובדה שאני אישה פתחה לי דלתות בחיים".

- במילים אחרות, נתנו לך הנחות כי את אישה?

"לא הרגשתי שנתנו לי הנחות בתור אישה, בעיקר הרגשתי שהעובדה שאני אישה לא מהווה חסם כלשהו".

@hadarmuchtar #יאירלפיד #ישעתיד #ביבי #ליכוד #ביבינתניהו #ליכודניקים #כסף #משכורת #בארשבע #אשקלון #אינטל #הייטק #יקר #יוקרהמחיה #ירושלים #תלאביב #סופר #העבודה #פוליטיקה #פוליטיקאים #חרדיות #חרדים #מחיר #גרמניה #דיור #דירה #בית #סמוטריץ #עוצמהיהודית #איתמרבןגביר #מרבמיכאלי #ליברמן #איילתשקד #ימינה #ערוץ13 #ערוץ14 #תקשורת ##ערוץ12 #סטודנטים #חיילים #שטיפתמוח #מוח #חיילים #חייל #צבא #צהל #גולני #גבעתי #פסיכומטרי #מלשב #מלשבים #שינוי #מחאה #צעירים #צעיר #צעיריםבוערים #הדרמוכתר #לפיד #ערבים #יהודים #ישיבות #ביתרעילית #קרייתאונו #רמתגן #פחדנית #פחד #מרבמיכאלי #העבודה #שאלות #ישראלים #ציבור #מושחתים #בחירות #אולפןשישי #ערוץ12 Epic Music(863502) - Draganov89

איפה את ממוקמת על המפה?

"אני לא מאמינה בימין ושמאל, זה שטיפת מוח של האליטה השלטונית. ימין ושמאל יש רק בדת, על מדינה ושטחים ועליהם נקיים משאל עם".

- איפה את רואה את עצמך בעוד עשור?

"מקדמת דמורקטיה ישירה בטורקיה".

תגובות