סודי וזול: הקבוצה שמוצאת את הדילים הכי טובים ברשת!. ADOBESTOCK

סודי וזול: הקבוצה שמוצאת את הדילים הכי טובים ברשת!

בעוד שיוקר המחייה מכה גלים בארץ ובעולם, מסתובבים בנינו אנשים שלא מוכנים לתת לזה יד ומגלים איך עדיין אפשר לקנות בזול • ראיון מיוחד עם ליאור, מנהל קבוצת הטלגרם "דילים סודיים ברשת vip", על ההחלטה להקים את הקבוצה, הדרך בה הוא מוצא דילים, המתחרים ברשת והאם לדעתו אפשר להשפיע על המחיר לצרכן?

בשנים האחרונות יוקר המחיה עלה והמחירים מתייקרים מרגע לרגע. אי אפשר להתעלם מהעובדה שכניסתה של הקורונה לעולמנו, נתנה יד בדבר ואף הגבירה את מחיר ההוצאות השונות, אלא שמאחורי המחירים המוגזמים, קיימות הנחות מוגזמות לא פחות, שלא כולם מכירים: קודי קופון, שוברי מתנה, הנחות סוף עונה ואיך אפשר בלי - מחירי עודפים, שם מסתתרות ההנחות השוות ביותר ומלמדות אותנו, הצרכנים - אפשר ואפילו בקלות - לקנות בזול. ליאור, מנהל קבוצת הטלגרם המצליחה "דילים סודיים ברשת vip", עלה על השיטה והחליט להנגיש אותה לקהל הרחב עם קבוצת טלגרם, שהיום היא בין המובילות בארץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© באדיבות "דילים סודיים ברשת vip"

- איך עלה הרעיון להקים את הקבוצה?

"יוקר המחיה. בישראל מאוד קשה להתקיים בכבוד במיוחד לבני נוער שרוצים לבלות במחיר הוגן. ישנם מספר קבוצות זוטרות אבל הן לא משמעותיות ופונות בעיקר לנישות מסוימות כמו רק לנשים, רק קופונים מאתרים בינלאומיים ועוד... לא מצאתי מקום שמרכז את הכל ובעיקר מספר על ההנחות הקיימות פה בישראל ומסתבר שישנם לא מעט. לכן החלטתי להקים את הפלטפורמה ביחד עם 3 שותפים נוספים. חיפשתי מקום נוח שהרבה אנשים יוכלו להגיע, להתייעץ ולהרגיש בנוח ובחרנו בסוף בטלגרם שמספקת את המענה לכך. הרעיון עצמו נולד אחרי שחיפשתי הנחה מסוימת למוצר חשמלי ורק לאחר הקנייה גיליתי שיכלתי לקנות אותו במקום אחר בהרבה יותר זול. כאשר שיתפתי את הסיפור עם חבריי ראיתי שמדובר בתופעה רחבה והרבה מאוד אנשים חווים אותה ואת תחושת התסכול של 'לצאת פראייר'. לכן הוחלט להקים את הפלטפורמה שתנסה למנוע זאת ככל האפשר".

- בוא נדבר על יוקר המחיה בישראל, עד כמה הנושא מפריע לך ברמה האישית? אתה חושב שעצם המחירים מגבילים חלק מהאנשים?

"כן, אני זוכר שהייתי קטן הרבה פעמים שמעתי את המשפט 'אין לנו כסף לקנות לך את הצעצוע שאתה רוצה'. לצערי המגמה הזאת רק החריפה בעשור האחרון ואפשר לראות בכל מקום שאנשים מחפשים דרכים לחסוך וזה כבר פחות בושה להיות "חסכן" לעומת מה שהיה בעבר. יצא לי לראות בסופר אנשים שמגבילים את עצמם ולא קונים את מה שהם באמת רצו לקנות וזה פשוט עצוב שזה המצב. לכן פתיחת הקבוצה היא גם המקום לשתף את הידע לחיסכון נבון".

 - איפה אפשר למצוא את הדילים הכי טובים ברשת?

"הדילים נמצאים בכל מקום, באתרי אונליין, בחוברות של רשתות, בעיתונים, במסרונים, באפליקציות ועוד מלא מקומות ופה זה בדיוק גם הבעיה כי זה אומר שצריך להירשם למלא מקומות בו זמנית דבר שיוצר עומס וספאם. לכן המטרה היה ליצור מקום שיעשה עבור הצרכן את העבודה ויספק רק מה שרלוונטי עבורו".

© באדיבות "דילים סודיים ברשת vip"

 - מאיפה אתה מביא את כל הפרסומים שלך?

"קודם כל אנחנו צוות של 20 מנהלים שעובדים על האופרציה הזאת. אנחנו סורקים בכל מקום אפשרי מה הדילים הקיימים באותו היום ומרכזים עבור הקהילה שלנו רק את הדילים המשתלמים באמת עבורם. כמו כן, יש לנו כלי שנקרא "דילומט" בו משתמש מהקהילה יכול לשלוח הצעה לדיל שהוא מצא ואנחנו בודקים האם זה רלוונטי לכל הקהילה ואף נותנים לו קרדיט על הפרסום".

- קיבלת תגובות מחברות גדולות שפרסמת אודותיהם? 

"כן יצא לנו לעשות לא מעט שיתופי פעולה עם חברות גדולות במשק והפידבקים היו ממש מעולים. חברות מסחריות פונות אלינו כדי לפרסם בקהילה מבצעים ייחודים עבורם והן עוברות סינון קפדני כי אנחנו בוחרים רק את הטוב ביותר. הקהילה שלנו היא כמו כל משפיען גדול ברשת שהוכיחה את עצמה".

- מה פער המחירים הכי משמעותי שגילית?

"זה יכול להגיע לפער של יותר 80% אחוז לעומת המחיר המקורי. יש גם הרבה חברות שמחלקות כסף במתנה ללא שום הגבלות למשל בתקופת הקורונה היה מבצע ש"קניוני עופר" חילקו 200 שקלים במתנה לקנייה בקניון למי שנרשם בחינם לאפליקציה שלהם, סינמה סיטי חילקה כרטיס חינם לסרט, רולדין נותן קפה חינם במתנה, בורגר ראנץ מחלק המבורגר במתנה ועוד. כמובן מי שעוקב אחרינו מגלה את זה ראשון ונהנה".

© באדיבות "דילים סודיים ברשת vip"

- היום, כמה אנשים יש בקבוצות שלך?

"הקהילה מורכבת מ-5 קבוצות מרכזיות המונות יותר מ-40,000 עוקבים וממשיכה לגדול בכל יום. לאחרונה אף פתחנו ערוץ ברשת ה-TIKTOK שמכיל סרטונים עם עשרות אלפי צפיות. בנוסף יש לנו גם הרבה עוקבים מפורסמים מהשורה הראשונה בקבוצות שלנו כי כולם אוהבים דילים ולקנות בזול!"

- יש המון קבוצות בטלגרם שמתעסקות במציאת דילים, במה שלך שונה מהם?

 "ההבדל העיקרי הוא שכל יתר הקבוצות בעיקר מחפשות להרוויח כסף על גב הקהל שלהם ובעיקר מפרסמות לינקים להנחות למוצרים ספציפיים, ואצלנו זה לא קורה. אנחנו שקופים עם הקהל שלנו ולא מפרסמים בשיטת "האפילייט" שאומרת שאנחנו מרוויחים פר עוקב ועל חשבונו. אנחנו מעדיפים שהקהל שלנו יקבל את מקסימום ההנחה שאפשר לתת לו ולכן מפרסמים הנחות כלליות ושוות יותר. כמו כן במקרה של מתן תשלום זה חוזר בחזרה לקהילה במתן פרסים ומתנות שאנחנו מחלקים לעוקבים בהגרלות שונות שאנחנו מקיימים מעת לעת. יותר מזה, קמו לא מעט חקיינים אחרי שהקהילה התפרסמה ולכן חשוב שכולם ייזהרו מחיקויים."

- מה המטרה שלכם?

"המטרה שלנו זה להוריד את יוקר המחיה ולהוביל לכך שכל אזרח בו בין אם הוא נער או בוגר יוכל לרכוש במוצרים במחיר הוגן. קופונים זה פשוט כסף שמונח על הרצפה ופשוט צריך להרים את זה ולחטוף".

- אתה באמת מאמין באמת ובתמים שאתה יכול לפתור את יוקר המחיה?

"מה עדיף לצרכן כיום, לקנות ביוקר? הרי אם לצרכן היה שקיפות שיש הנחה לאותו מוצר הוא היה בוודאות בוחר לקנות בהנחה ולא לשלם מחיר מלא. אני מאמין שככל שהקבוצה שלנו תהיה  גדולה יותר כך היא תהווה כוח צרכני גדול ותוכל להשפיע ולדרוש לקבל הטבות גדולות. אנחנו רואים למשל בציבור החרדי שכאשר יש התאגדות גדולה מאוד אז החברות נאלצות לתת יותר הנחות עבורם וזה המטרה שלשמה הקבוצה הוקמה. לכן אני מזמין את הקוראים להצטרף אלינו ולהוביל לשינוי. בהערת אגב אני יכול לומר שיש לא מעט אנשים מפורסמים בקבוצה שלנו שזה רק מעיד שכולם אוהבים לקנות בזול לא משנה מה המעמד שלך".

© באדיבות "דילים סודיים ברשת vip"