יום הנערה הבינלאומי: "הייתי מעניקה לעצמי ביטחון עצמי". Adobestock (אילוסטרציה)

יום הנערה הבינלאומי: "הייתי מעניקה לעצמי ביטחון עצמי"

יום שכולו מוקדש לנערות בעולם! במסגרת היום הבינלאומי, הוחלט להקים אקדמיה מיוחדת לביטחון עצמי • "היום, כשיש לי יותר ביטחון בעצמי אני יודעת שלא הייתי משנה בעצמי דבר" סיפרה לנו אמונה בת ה-12

גיל ההתבגרות נחשב לתקופה מאתגרת במיוחד, שבה נערים ונערות רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים של התפתחות מינית ושינויים במצבי הרוח, התמודדות עם חרמות ודחייה חברתית, מריבות בין אחים, קשרים בין בנים לבנות וכדומה. ואכן, מחקרים רבים שנערכו ברחבי העולם וגם סקר ישראלי משנת 2019 מעידים כי תקופת ההתבגרות בקרב נערות בגילאי 12-13 היא אכן תקופה קריטית, אשר עשויה להשפיע רבות על חייהן הבוגרים, זאת מאחר וכבר במהלך גיל ההתבגרות חוות הנערות ירידה בביטחון העצמי ובתחושת המסוגלות להצלחה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"עברתי חרם בכיתה ו'. לא דיברו איתי במשך כמה חודשים, ריכלו עלי מול הפנים והתייחסו אלי לא יפה. במשך כל אותם חודשים לא רציתי ללכת לבית הספר, בכיתי די הרבה והרגשתי רע. לא הבנתי למה מתנהגים ככה או מה אני יכולה לשנות בי כדי שאהיה בסדר", כך מספרת אמונה מוכתר בת ה-12 מחולון. "אם הייתי יכולה לתת לעצמי לפני שנה מתנה אחת, זה ביטחון עצמי. כי היום, כשיש לי יותר ביטחון בעצמי אני יודעת שלא הייתי משנה בעצמי דבר. היום אני יודעת איזו גיבורה הייתי שעברתי את זה. היום אני יודעת שלא אתן לדבר כזה לקרות. לא לי ולא לאחרים. כי אני מאמינה בעצמי – ואין שום מתנה גדולה יותר עבור כל נערה בגילי מהאמונה בעצמה. איתה נעוף ובלעדיה ניפול".

© צילום פרטי

הסקר הישראלי משנת 2019 העלה כי 91% מבנות 16-24 מסכימות שבגיל ההתבגרות נערות צעירות רבות חשות ירידה בביטחון העצמי וכ-53% מהן דיווחו כי החלומות והשאיפות שלהן נעשו מוגבלים יותר לאחר גיל ההתבגרות. כל זאת בזמן ש- 92% מהצעירות הסכימו כי ביטחון עצמי הוא גורם מפתח בהגשמת חלומותיהן.

בשל כך, עמותת שוות  והמותג always יצאו בפרויקט חינוכי שמטרתו לסייע לנערות לבנות את הביטחון העצמי שלהן בשנות התבגרותן ובמיוחד סביב קבלת המחזור החודשי. עמותת שוות, ביחד עם האלופה האולימפית לינוי אשרם, השיקו בתאריך 11.10.22 (יום הנערה הבינלאומי), את האקדמיה לביטחון עצמי לנערות צעירות ובמסגרתה יתקיימו פעילות חברתית למען הקהילה ומפגשים עם נשים מעוררות השראה, כל זאת מתוך מטרה לבנות קהילה של נערות אשר יוזמות שינוי חברתי ותומכות זו בזו.

"המטרה של האקדמיה לביטחון עצמי היא חיזוק הביטחון העצמי בקרב נערות בגילאי 12-13 ומתן השראה לחלומות גדולים והגשמתם", אומרת שי אלוק, סמנכ"לית חינוך בעמותת שוות. "חברנו למותג always שלקח על עצמו קידום ביטחון עצמי בקרב נערות ואל האלופה האולימפית לינוי אשרם ובנינו תכנית שאם תצליח – נרחיב לעוד עשרות בתי ספר ברחבי הארץ. לינוי אשרם תלווה את המפגשים של הבנות ותיקח חלק בפעילויות החברתיות שיעודדו מנהיגות וביטחון עצמי. "למעשה, הפעילות של האקדמיה תכלול ארבע ימי סמינרים מרוכזים, במהלכם יפגשו הנערות עם נשים מעוררות השראה ונשות מקצוע מתחומים ואסכולות שונות, יעברו תכנים חינוכיים מעשירים וירכשו כלים פרקטיים לחיזוק הביטחון ומימוש הפוטנציאל שלהן. המטרה היא בניית קהילת נערות יוזמות ותומכות, המאפשרות בניית קשרים ושיתוף רעיונות". 

"הסיבה שגרמה לי לרצות וללוות את התכנית של האקדמיה לביטחון עצמי היא העובדה כי היא מתמקדת בחיזוק ובניית הביטחון העצמי של נערות תוך תמיכה בחלומות שלהן, אומרת האלופה האולימפית לינוי אשרם. "כמי שלא תמיד האמינו בה, וכמי שלא פעם הרגישה שאין לה סיכוי, אני יודעת עד כמה חשוב ביטחון עצמי ועד כמה כן חשוב להקיף עצמך באנשים שכן מאמינים בך, גם אם אחרים אומרים שאין סיכוי. כי ביטחון עצמי זה הכל או כמעט הכל. איתו השמיים הם הגבול ובלעדיו קשה מאוד לפרוח. השקת האקדמיה לביטחון עצמי מאוד מרגשת עבורי וזו זכות גדולה מאוד לעבוד עם ילדות צעירות ונערות, ולעזור ולחזק את האמונה שלהן שהן יכולות להגיע לכל מקום ולהגשים כל חלום, אם הן רק יאמינו בעצמן".

© gettyimges.IL\ Laurence Griffiths

 

תגובות