מעשה טוב: כך תקבלו כלים לבניית הביטחון העצמי במתנה. ADOBESTOCK

מעשה טוב: כך תקבלו כלים לבניית הביטחון העצמי במתנה

בשנים האחרונות, תופעת החרמות בבתי הספר והתיכונים הפכה לנפוצה וכואבת ובני נוער חווים קשיים רבים למול המצב • לכבוד יום המעשים הטובים שחל היום (ג'), החלטנו לנצל את הבמה כדי לספר על המעשה הטוב של היזם ניר דובדבני, שפתח הרצאות בהתנדבות לילדים ונוער שעוברים חרמות, דרכן יקבלו כלים לבניית הביטחון שלהם - וגם אתם יכולים להשתתף!

בשנים האחרונות תופעת החרמות הפכה לנפוצה בקרב בני נוער ובאה לידי ביטוי בעיקר ברשתות החברתיות. עד כמה נפוץ? ביותר מ-60% מהכיתות בישראל התרחש חרם על אחד מהתלמידים. אותם נערים חווים חרמות בצורה קשה, שבא לידי ביטוי בהצקות, מכות, התעלמויות וקללות, שמשפיעים נפשית על המוחרמים עצמם. ברוב המקרים, גם אין מענה ראוי וטיפול באלו שפוגעים והפגיעה נמשכת תקופה ארוכה.

רק השבוע, אור אדרי מעקרון, שבתה לינוי שעוברת התעללות בכיתה שלה מדי יום, פרסמה פוסט בפייסבוק ובו תיארה מקרים קשים של פגיעה בחפציה האישיים של בתה, הרס הלוקר שלה וכן הקנטות פוגעניות ממדרגה ראשונה. גולשים רבים שיתפו והגיבו לפוסט, כשמבין המגיבים נמצא איש העסקים והיזם ניר דובדבני, שהוא מבעלי חברת ייעוץ העסקים המובילה בישראל. ניר יחד עם ארגון "ים של חברים" עורך אירוע בשם "עוצמה לחיים לילדים", בו יעניקו לילדים כלים אפקטיביים לתחושה של ערך עצמי והנגשת תסריטי שיחה, בדיוק כמו שעושים בעולם העסקי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© גאיה אולמן

בעקבות הפוסט שכתבה אמה של לינוי, דובדבני החליט לפתוח בהתנדבות אירוע נוסף כזה ללא עלות, עבור ילדים נוספים מגיל 8 שעוברים חרמות וגם להוריהם שעוברים בעצמם טלטלות רגשיות, כשרואים את ילדיהם נושאים את הכאב. 

את הכנס מעביר ניר יחד עם היזם אלון אולמן בו יועברו לילדים ולהורים הרצאות אורח של: ד"ר לחינוך מיכל סולומונוביץ', מאמנת בכירה ללימוד התפתחות אישית, מובילה ושותפה בקוד המנצח לצעירים- שיטה להצלחה בחיים שייסד אולמן בעצמו, קרן נתנזון ויץ, סמנכ''לית התוכן של החברה, שתרצה על רגעי משבר כהזדמנות להגשמה ומציאת הקול הפנימי והרצאה של אולמן, על מציאת הפוטנציאל אצל האדם. מהרגע שדובדבני הגיב על הפוסט של אור, התקבלו במסנג'ר שלו עשרות בקשות מהורים לפרטים נוספים כדי שיוכלו להירשם לקורס.

האירוע עצמו אינו מיוחצן, הילדים בו שומרים על פרטיות ואינם מצטלמים לרשתות החברתיות. מדובר באירוע חיובי שאינו מתייג את אותם הילדים כמוחרמים, אלא שמדובר באירוע שנועד לתת לילדים הללו כלים לבנות את הביטחון העצמי שלהם. 

המפגש עם ילדי עמותת "ים של חברים" יערך בתחילת אפריל, אחריו ייערך אירוע נוסף פתוח לקהל הרחב בהרשמה מראש ב-10.4, במהלך חופשת הפסח. המפגש יתקיים באופן פרונטלי עם כיבוד ואירוח מלא כשבנוסף לזה יתקיים גם בזום, מכיוון שמספר המקומות באולם מוגבל וגם בכדי להנגיש אותו לילדים והורים שגרים רחוק. 

© עננים צילום עסקי

איך מתבצעת ההרשמה למפגש הפתוח?

ילדים שרוצים להירשם, מתבקשים לעשות זאת בדרכים הבאים: 1. באמצעות הודעה בפייסבוק אך ורק דרך ההורים לאינבוקס הבא: https://www.facebook.com/NirDuvdevaniMentor?mibextid=ZbWKwL

2. דרך הודעת ווטצאפ למספר: 054-6071767. 

3. הפרטים שצריך למלא בהודעת הווטצאפ או הפייסבוק: 

-שם ההורה, שם הילד/ה, גיל הילד/ה, עיר מגורים, טלפון הורה, מייל ובמשפט, מדוע מעוניינים להירשם לאירוע.

מימין לשמאל: אלו אולמן וניר דובדבני
מימין לשמאל: אלון אולמן וניר דובדבני © גאיה אולמן

 

תגובות