"בפריפריה קיים פער גדול בגיוסים לתפקידים טכנולוגיים בצה"ל ובמקומות העבודה". יחצ עמותה

"בפריפריה קיים פער גדול בגיוסים לתפקידים טכנולוגיים בצה"ל ובמקומות העבודה"

לאור ההבנה כי בפריפריה ישנו פער גדול בגיוסים לתפקידים טכנולוגיים גם בצה"ל וגם במקומות העבודה בהייטק, תכנית 'ניצנים Junior' קידמה תוכנית, במסגרתה נפגשים תלמידות ותלמידי פריפריה עם מנטורים בכירים בתעשיית ההייטק • כל הפרטים על אירוע שיא והזוכים בהאקתון

לאחרונה, התקיים אירוע שיא שנתי של תכנית 'ניצנים Junior' של עמותת 'בנתיבי אודי' ובשת"פ עם רשת אורט. באירוע תלמידות ותלמידי הפריפריה נפגשו עם מנטורים מבכירי תעשיית ההייטק ביום האקתון - "מפצח המשחקים", שאירחה חברת אמדוקס במשכנה החדש ברעננה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

במהלך ההאקתון, הזניקו הצוותים את התלמידות והתלמידים שיצאו לאתגר בנושא פיצוח משחקים. זאת במטרה לחשוף את התלמידים, לתכנים טכנולוגיים שיכולים להוביל אותם לתפקידים טכנולוגיים נחשקים בצבא ולאחר מכן בתעשית ההייטק. זאת לאור ההבנה כי בפריפריה ישנו פער גדול בגיוסים לתפקידים טכנולוגיים גם בצה"ל וגם במקומות העבודה בהייטק הוחלט כי רוב התלמידים שנכחו באירוע הגיעו מבתי ספר שנמצאים בפריפריה כמו: בת - ים, רמלה, בית שאן, קריית גת ואשקלון.

© יחצ עמותה

בוגרת התוכנית גלית קדג'ן, בת 17 מאורט קרית גת שרק השנה סיימה את הלימודים, אמרה: "מאוד נהנתי בתוכנית, למדתי הרבה דברים חדשים וכיום אני יודעת לכתוב קוד ברמה גבוהה, זה עזר לי להבין מה אני רוצה לעשות בצבא, ובעקבות תוכנית ניצנים וההתמדה, שובצתי לתפקיד טכנולוגי מסווג בחיל תקשוב, עכשיו אני בלבטים אם להמשיך ללמוד ולבחור בעתודה, בקיץ של שנה שעברה עשיתי פסיכומטרי וכעת אני מתמיינת גם לעתודה."

במהלך ההאקתון נחשפו המשתתפים לטכנולוגית VR מתקדמת של חברת Amdocs אותה ניהל אורי רם שגם כיהן כמנטור לתלמידים במהלך ההאקתון. הסדנה חשפה את התלמידים והתלמידות לטכנולוגיה מתקדמת שתאפשר לאנשי מקצוע שונים ומגוונים לבצע פעולות מקצועיות מרחוק תוך העזרות במערכת VR מתקדמת שתחליף את הצורך להגיע פיזית לאתר עצמו. הוצגו פתרונות בעולם הרפואה, ניהול ארועי כיבוי אש ועוד.

לבסוף, לאחר יום מלא בעשייה, כיבוד וגם הנאה, הכריזו באירוע סיכום חגיגי על הצוותים המנצחים: במקום 1 - בי״ס רמת יוסף מבת ים, שמות התלמידים: נועם קרדי, יגור וודובוזוב, דניאל ניקולייב, ענת פוזין, קבוצה "NextGen Amdocs". במקום 2 - בי״ס אומנים, רמלה, תלמידים: אורי אייקורט, נעם לוי, תהילה זבולונוב, אדוה קסטון, קבוצה ״אומנים 3״. במקום 3 - בי״ס רמת יוסף, בת ים. תלמידים: חארי לוקרס בורה, ליאור בן שטרית, נועה אליהו, אלמוג נואמה, קבוצה ״TeamLior״.

© יחצ עמותה

גלית הוסיפה "אני חושבת שבית הספר והתוכנית הזו לימדו אותי המון ערכים כמו שיתוף פעולה, עבודת צוות, התמודדות עם לחץ וזה מעבר לידע הטכני, אני בכלל חשבתי שאסיים 6 שנות לימוד בתיכון ולא אעשה משהו יותר מידי מיוחד, לא פיזיקה, לא את התוכניות הטכנולוגיות כמו ניצנים, לא ייחסתי לזה מספיק חשיבות ולא דמיינתי את זה ככה. אני מאוד שמחה וגאה בעצמי על הדרך שעשיתי."

פנינה גלס מי שמנהלת את המחלקה לחינוך טכנולוגי ומצוינות מרשת אורט: "רשת אורט רואה חשיבות רבה בהשתלבות מיטבית של התלמידים בסיום לימודיהם בחברה תוך מיצוי יכולותיהם, הרשת דוגלת בערכים וטכנולוגיה ומקיימת תוכניות רבות בהתמקדות בצירים אלו. השנה התחלנו בשיתוף פעולה פורה עם עמותת "בנתיבי אודי", תכנית ניצנים, שמטרתה לחולל שינוי חברתי באמצעות חינוך טכנולוגי כמאיץ למובילויות חברתית. השנה השתתפו בתוכנית 9 בתי ספר בתוכניות ניצנים ג'וניור ובשנה הבאה עתידים להצטרף בתי ספר נוספים. אני מברכת על שתוף הפעולה וההזדמנות שניתנת לתלמידי אורט בפריפריה למממש את הפוטנציאל, להשתלב ביחידות מובחרות ובהמשך בעולם התעסוקה."

תת אלוף במילואים ארנון זו-ארף, יו"ר מרכז אודי מברך את התלמידים והתלמידות
תת אלוף במילואים ארנון זו-ארף, יו"ר מרכז אודי מברך את התלמידים והתלמידות © יחצ עמותה
תגובות