חופשה משמעותית: בואו להתנדב למען הסביבה!. ADOBESTOCK

חופשה משמעותית: בואו להתנדב למען הסביבה!

חופש גדול הוא זמן מצויין לנוח, לבלות עם חברים ומשפחה, לעבוד, אבל לא רק - זו גם הזדמנות לנצל את התקופה להתנדבות משמעותית, כזו שתגרום לכם לחיזוק תחושת הנתינה, סיפוק, שליחות וגאווה • ריכזנו עבורכם רשימת מקומות שתוכלו להתנדב בהם כבר עכשיו!

בואו נודה על האמת, כולנו מחכים לחופש הגדול כדי להשלים את כל מה שלא הספקנו במהלך השנה. לצאת לנופש עם המשפחה, לבלות עם חברים, לראות סרטים וכמובן לנוח. אנחנו כאן כדי לשדרג לכם את החופש בפעילות שגם תגרום לכם להנות וגם תעשה לכם טוב על הלב - בואו להתנדב למען הסביבה!

בתור בני נוער, אנחנו כבר מרגישים את ההשלכות של הנזק הסביבתי, מההתחממות גלובלית, מזג אוויר לא שגרתי (הפכנו למדינה אקזוטית) ועד לזיהום אוויר. הפעם יש לנו הזדמנות להשפיע על הסביבה שלנו ולמען הדורות הבאים. איך? באמצעות התנדבות בארגונים ששמים דגש על איכות הסביבה, עוזרים לשמור על הטבע ועל החיות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© ADOBESTOCK

אז למה להתנדב? כשאנחנו נותנים, אנחנו מרגישים הרבה יותר טוב עם עצמנו והרבה יותר שמחים! כשאנחנו מחליטים במודע לפנות את הזמן שלנו למען האחר, אנחנו מחזקים בעצמנו ערכים כמו נתינה, שליחות, סיפוק, העצמה, שייכות וסולידריות חברתית. אבל לא רק, אנחנו אפילו משפרים את המיומנות הבינאישית שלנו, מחזקים מיומנויות של תקשורת וצוברים ניסיון בארגון וניהול פרויקטים ובינינו, כל מה שצריך זה רק כמה שעות בשבוע!

איך עושים את זה? ריכזנו עבורכם מקומות התנדבות שרק מחכים למתנדבים:

סיוע בימי אימוץ בעלי חיים בעמותת "ראשון אוהבת חיות"

"ראשון אוהבת חיות" הוא ארגון שפועל למען בעלי חיים בודדים הזקוקים לחום, אהבה ותשומת לב. לעמותה הזו, דרושים מתנדבים בגילאי 14+ לסיוע בימי אימוץ כלבים וחתולים וכוללת: סיוע בשטח עם הכלבים, כמו לקשור אותם, לדאוג לניקיון וגם לטייל איתם. ההתנדבות מתקיימת בימי שבת, בין השעות: 11:00-14:00 למשך שעתיים לפחות, ניתן להגיע באופן חד פעמי או לטווח ארוך ולפני שאתם יוצאים מהבית, חובה לבדוק בדף הפייסבוק של  העמותה אם מתקיים אירוע אימוץ כסדרו. העמותה פועלת בגן החיות "חי כיף" שבראשון לציון. 

איך מתנדבים?

כדי להתנדב בעמותה, עליכם להיכנס ללינק ולמלא פרטים אישיים: שם פרטי, שם משפחה, מין, טלפון, אימייל ופרטים נוספים שחשוב לכם שהעמותה תדע. 

© ADOBESTOCK

סיוע בעבודה חקלאית במרכז "בוסתן תם"

"בוסתן תם" הוא מרכז לימודי חוויתי, שמקנה ידע וערכים לשימור הסביבה ולדו-קיום בין האדם לבין הטבע. הבוסתן נמצא במושב כרם מהר''ל, שנמצא בין זכרון יעקב לעתלית ודרושים אליו מתנדבים, בסיוע עבודה חקלאית, תחזוק וגינון. ההתנדבות כוללת הגעה לבוסתן ועבודה במספר משימות כמו שתילה וגיזום. ההתנדבות היא לגילאי 12 ומעלה, ניתן להתאים אותי גם לאנשים בעלי צרכים מיוחדים והיא מתקיימת בכל ימות השבוע ובשעות גמישות, למשך שעתיים לפחות. חוץ מהכרם, הבוסתן פועל גם בחיפה, חדרה ופרדס חנה-כרכור. נציין, כי אין התחייבות לפרויקט. 

איך מתנדבים?

כדי להתנדב במרכז הלימודי, עליכם להיכנס ללינק ולמלא פרטים אישיים: שם פרטי, שם משפחה, מין, טלפון, אימייל ופרטים נוספים שחשוב לכם שהמרכז הלימודי ידע. 

© ADOBESTOCK

סיוע בניקיון חוף פלמ''חים 

במסגרת "רשות הטבע והגנים", אחת ממשימות ההתנדבות האפשריות היא הירתמות לניקיון חוף פלמ''חים, כאשר הניקיון מתבצע בכמה מקומות כמו חורשת הצנחנים, מקטע חוף הדייגים ומקטע חוף תל יבנה- ים. המתנדבים,יוצאים לבצע איסוף אשפה ופסולת, שמפוזרות בים ובחופים ובנוסף, עוקרים מינים פולשים, כדי למנוע את הכחדתם של הצמחים ובעלי החיים המקומיים שמותאמים לחולות נודדים. ההתנדבות מתאימה לכל גיל, לקבוצות של 10 משתתפים ומעלה וכל המתנדבים, מקבלים ציוד מותאם. המרכז נמצא בגן לאומי חוף פלמ''חים. 

איך מתנדבים?

כדי להתנדב במרכז ההתנדבות בחוף פלמ''חים, עליכם להיכנס ללינק, לבחור את התאריך הרצוי ביומן ואז תקבלו את רשימת הגנים והשמורות הפנויים לביקור. לאחר מכן, אתם צריכים להקליק על האתר הפנוי המועדף ולהרשם מראש לביקור, כדי להבטיח את מקומכם. 

© ADOBESTOCK

סיוע בגינון וטיפוח גינות קהילתיות ברחבי תל אביב 

יחידת ההתנדבות העירונית תל אביב יפו, מציעה לתושבים מגיל 12 ומעלה אפשרויות להתנדבות, ביניהן סיוע בגינון וטיפוח גינות קהילתיות ברחבי העיר. במסגרת ההתנדבות, המתנדבים מגיעים לאחת מהגינות הקהילתיות בעיר ומסייעים בניקוש, סידור, שתילה וגינון. ההתנדבות מתקיימת בימים ראשון-חמישי בשעות הבוקר ואחר הצהריים, או בימי שישי בשעות הבוקר. ההתנדבות יכולה להיות חד פעמית או קבועה, כמובן בהתאם לנוחות של המתנדבים. 

איך מתנדבים?

כדי להתנדב ביחידת ההתנדבות, עליכם להיכנס ללינק ולמלא פרטים אישיים: שם פרטי, שם משפחה, מין, טלפון, אימייל ופרטים שחשוב לכם שיחידת ההתנדבות תדע. 

© ADOBESTOCK

 ניקוי כלובים ומתן אוכל לכלבים וחתולים

עמותת "גג לחיות" מפעילה בית מחסה לבעלי חיים נטושים בחולון. לעמותה דרושים מתנדבים מגיל 15+ לניקוי כלובים ומתן אוכל לכלבים וחתולים. ההתנדבות כוללת: הגעה לבית המחסה, סיוע בעבודה פיזית של ניקיון הכלובים, דאגה שלכל הכלבים והחתולים יש מים ואוכל בכלובים. ההתנדבות מתקיימת בימים א'-ש' בין השעות 11:00-16:30. עדיפות למתנדבים שיכולים להתחייב למשך כחודשיים לפחות אחת לשבוע.

איך מתנדבים?

כדי להתנדב ביחידת ההתנדבות, עליכם להיכנס ללינק ולמלא פרטים אישיים: שם פרטי, שם משפחה, מין, טלפון, אימייל ופרטים שחשוב לכם שיחידת ההתנדבות תדע. 

© ADOBESTOCK

 סיוע בפרסום ושיווק עמותת "גלבוע אוהבת חיות"

עמותת "גלבוע אוהבת חיות" פועלת למען כלבים נטושים, ועוזרת בטיפול בהם. לעמותה דרושים מתנדבים מגיל 15+ לפרסום ושיווק העמותה. ההתנדבות כוללת הפצה ושיווק הפעילות של העמותה באינטרנט וברשתות חברתיות. ההתנדבות מתקיימת באופן עצמאי מבית המתנדב בימים ושעות גמישים. אין צורך בהתחייבות.

איך מתנדבים?

כדי להתנדב ביחידת ההתנדבות, עליכם להיכנס ללינק ולמלא פרטים אישיים: שם פרטי, שם משפחה, מין, טלפון, אימייל ופרטים שחשוב לכם שיחידת ההתנדבות תדע.

© ADOBESTOCK

אם לא מצאתם התנדבות שמתאימה לכם או באזור המגורים, אתם מוזמנים להיכנס ללינק ולגלות עוד מקומות נוספים להתנדבות!

תגובות