יום הכלב הבינלאומי: איך לשכנע את ההורים לאמץ כלב?. ADOBESTOCK

יום הכלב הבינלאומי: איך לשכנע את ההורים לאמץ כלב?

רוצים לאמץ כלב אבל ההורים לא מסכימים? ניסיתם כל תירוץ אפשרי והתשובה עדיין לא? מירב גמליאל בושן, מאלפת ומטפלת התנהגותית לכלבים, עם 7 סיבות איך לשכנע את ההורים שכלבים זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לכם • יום הכלב הבינלאומי!

כמה פעמים ביקשתם מההורים שלכם לאמץ כלב? אנחנו בטוחים שהרבה. כמה פעמים ההורים שלכם אמרו לכם לא? כנראה שבדיוק אותה כמות. כל פעם הסיבה אומנם הייתה אחרת, אבל התשובה הסופית היא תמיד "לא!" ואתם נשארים עם החשק והציפייה לכלב חמוד שיהיה חברכם הטוב ביותר.

אז לכבוד יום הכלב הבינלאומי שחל אתמול (ש'), מירב גמליאל בושן, מאלפת ומטפלת התנהגותית לכלבים מטעם חברת ביופט, תעזור לכם לשכנע את ההורים ותספר לכם על כמה דרכים שהכלבים עוזרים לכם:

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© adobestock (אילוסטרציה)

ויסות  רגשי

לבני אדם יש שתי מערכות של רגולציה רגשית: רגולציה התלויה בגורם חיצוני (Co-regulation) וויסות עצמי (Self-Regulation). כשילדים נולדים, הם מותאמים ביולוגית לחפש את הרגולציה התלויה מהמטפלים שלהם. זו הסיבה שתינוקות נרגעים כאשר מחזיקים אותם. אבל עם הזמן, הם לומדים דרכים לוויסות עצמי או להרגעה. אחד היתרונות העיקריים של גידול עם כלבים, הוא שהם נותנים לכם (הילדים) תרגול בלימוד שתי המיומנויות הללו, שכן חיות מחמד יכולות גם לנחם אתכם ואתם יכולים לנחם אותם.

כלבים ובריאות הנפש

חיות מחמד מספקות לבני אדם מכל הגילאים חיבור, שמספר מחקרים בעולם הראו שיכול לשפר מאוד את בריאותנו הנפשית, אך במיוחד בילדים. תקשורת עם כלבים עוזרת לילדים להתמודד עם מתחים שכן המשחק איתם משחרר מתח. מחקרים בעולם מראים כי כלבים עוזרים להפחית תחושות של דיכאון וחרדה ואף עוזרים בטיפול במצבים של פוסט-טראומה, לכן אנשי מקצוע משתמשים בהם לעיתים קרובות כחלק מטיפולים.  

כלבים יכולים ללמד כישורים חברתיים

כלבי תמיכה יכולים להיות לספק תמיכה רגשית לילדים, אבל גם הם זקוקים לאהבה וטיפול בתמורה. זו הסיבה שהם יכולים לעזור לילד ללמוד איך לתקשר עם הסביבה ועם ייצורים חיים אחרים. כלבים מלמדים שיעורים חשובים על גבולות, חיבור, כבוד ואמפתיה. יחד עם זאת הם צריכים טיפול וחיבור, מה שמפעיל את היכולת, אצל ילדים, לפעול בדרכים אמפתיות, מלאות חמלה וליצור קשרים חזקים. או במילים אחרות, כלבים מלמדים את הילדים על אמון ועל קשרים בריאים.

© adobestock (אילוסטרציה)

כלבים מעניקים תמיכה

מספר חוקרים גילו שילדים מונים את הכלבים שלהם כגורם שהם פונים אליו עם בעיות. כלבים יכולים לגרום לאנשים להרגיש שמקבלים אותם ללא תנאי, בעוד שבני אדם אחרים פעמים רבות יכולים לשפוט ואף למתוח ביקורת.

כלבים מלמדים אחריות

להחזיק כלב זו אחריות עצומה, ושילוב הילדים בטיפול בחיית המחמד יכין אותו לאחריות בהמשך החיים. אתם יכולים לעזור להורים עם הטיפול בכלב, בין  אם זה בלהוציא אותו לטיול, להאכיל אותו, לשחק איתו ולדאוג לצרכים שלו. בנוסף, אתם יכולים לבקש מההורים שירשמו אתכם לקורסי אילוף מיוחדים הקיימים לילדים אשר יאפשר לכם ללמוד שפה בה תוכלו לתקשר עם הכלב בצורה מיטבית.

כלבים מעודדים פעילות גופנית ובריאות כללית טובה יותר

כלבים, דורשים טיולים קבועים וזמן בחוץ. מה שיכול לעודד את אתכם להיות פעילים יותר בחוץ, מה שמועיל לבריאותכם. מעבר לפעילות גופנית, מחקרים רבים הראו כי לילדים שיש להם כלבים יש סיכוי נמוך יותר לפתח אלרגיות.

כלבים יכולים להשפיע על התנהגות הילדים

כלבים יכולים לעזור ללמד ילדים סובלנות וקבלה. לכל כלב יש את הצרכים שלו והאישיות שלו, כמו בני אדם גם הם מפחדים, עושים טעויות, מתרגשים, שמחים ואפילו יש להם חולשות מסוימות, מה שמלמד את הילדים שהם לא יכולים לשלוט באחרים. לכן ילדים ילמדו לא רק להיות אדיבים, אלא גם ללמוד על קבלת האחר, סובלנות, הבנה, מחילה וכו'.

© adobestock
תגובות