עוזרים לחולי הסרטן: בנות רבות תרמו שיער. צילום: רון רוזנבוים

עוזרים לחולי הסרטן: בנות רבות תרמו שיער

למרבית הבנות "השיער" נחשב לאחד מהחלקים בגוף הכי קדושים, ובכל זאת בנות רבות החליטו השבוע לתרום את שערן להכנת פאות לחולות סרטן. איך הן מתרגלות למראה החדש?

תורמים שיער. ארגון זיכרון מנחם בשיתוף עם קומונת ההתחדשות היהודית בקהילה מכרמיאל קיים אירוע התרמה ענקי של "שאריות" שיער, עבור חולות סרטן שאיבדו את שערן במסגרת הטיפולים. האירוע שהתקיים בקניון "חוצות כרמיאל" היה מלווה במוזיקה, צילומים והפתעות רבות לתורמות.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 
• סגנית מלכת היופי הודחה מתוארה
• ביטול הלימודים בימי שישי? פגיעה בנו
• גיבור היום: ילד בן תשע הציל את משפחתו משריפה 

כל תורמת הכינה צמה באורך של 30 סנטימטר במינימום, מה שהוביל את הקהל לחזק ולפרגן. כמובן שכל תורמת קיבלה תספורת מתנה, ושובר לקפה לאחד מרשתות בתי הקפה בארץ. כדי להבין את גודל התרומה, מחיר של כל פאה מגיע עד ל-5,000 שקלים, מה שמהווה חיסכון עצום לחולות הסרטן. במסגרת האירוע נתרמו כ-44 צמות, שיקלעו פאות וימסרו בחינם לחולי הסרטן.

צילום: רון רוזנבוים
צילום: רון רוזנבוים

עבור הבנים, הדבר נראה כאולי דבר פשוט ומינורי, אולם לתרום שיער זה אומר לתרום ממש חלק ממך, לא רק להשקיע זמן ואנרגיות. כדי להבין מה גורם לבנות לתרום את שערן, אולי החלק האהוב ביותר בגוף האישה, פגשנו את ליאור בת ה-16 שסיפרה לנו שמדובר ב"הרגשה מדהימה שפשוט אי אפשר לתאר! נכון שקצת קשה להתרגל למראה החדש אבל בסופו של דבר ההרגשה הזאת שמישהי אחרת תהיה מאושרת בזכותך שווה הכל".

גם הצעירה פרנקה מצטרפת לתחושות. "זאת הרגשה מדהימה לתרום שיער לחולי סרטן, הרגשה שאי שאפשר להסביר .. לתת לבנות אחרות להרגיש כמו כולנו ולא להרגיש שונות".

בין היתר, פגשנו גם את שרון בת ה-16 מכרמיאל, שסיפרה לנו כיצד היא הולכת להתמודד למראה החדש. "אני בגיל ההתבגרות ואני אוהבת את השיער הארוך שלי כי זה נותן לי ביטחון, ביטחון שאין לאנשים אחרי, ואני ראיתי חולי סרטן בוכים בגלל השיער הנושר שלהם ונשבר לי הלב. השיער שלי יגדל והם יישארו ככה לזמן מסוים, אין להם שיער ארוך שיביא להם ביטחון ולי יש. אני יכולה להעניק להם חיוך בגודל של 30 סנטימטרים. המראה שלי לא מפריע לי לעזור, אני רוצה שאנשים יהיו שמחים. במיוחד כי אולי אלה השנים האחרונות שלהם". 

תגובות