טור דעה: "מי אתם שתגידו לו לצאת מהארון?". צילום: טמבלר

טור דעה: "מי אתם שתגידו לו לצאת מהארון?"

לצד המולת הבחירות קמים גם קולות אחרים לאחרונה, ואלו הם קולות ה-"צא מהארון" לאחד מחברי הכנסת שמכהנים כיום ואני שואל "מי אתם שתגידו לו לצאת מהארון?"

בימים כמו כאלו שהכנסת שלנו נמצאת בדרך לבחירות נוספות קמים גם קולות אחרים, כאלו שאומרים "אין מקום לח"כ הומו בארון בכנסת שלנו". ואני שואל את עצמי ואתכם, אלו שקוראים כך בקול - וואלה? מי אתם שתגידו למישהו לצאת מהארון?

עוד במדור החדשות של פרוגי:

"מדובר בדרך ארוכה שצריכים לעשות רק כשמוכנים"

יציאה מהארון היא תהליך אישי וארוך שכל אחד יקח על עצמו רק ברגע שהוא מוכן. מה זה אומר? גם אם אדם בוחר לחיות את חייו הפרטיים כאחרון ההומואים ולעשות מה שבא לו לעשות ביום יום בין אם זה לצאת למסיבות או סתם לדייט עם מישהו, ברגע שהוא מגיע למקום העבודה שלו, הכנסת, הוא יחליט על פי אילו חוקים ונורמות הוא יחיה את החיים שלו בכל הקשור למקצוע בו הוא עוסק, בין אם הוא חבר כנסת, עורך דין במשרד עורכי דין או עיתונאי בגוף תקשורת.

בחירה של אדם במדינה דמוקרטית צריכה להשאר בחירה שלו, לא משנה מה מישהו אחר חושב ומה מישהו אחר מנסה לגרום לו לקרות. הדבר המקומם ביותר בדרישה הזאת להוציא מישהו מהארון היא כאשר היא מגיעה מאנשים בקהילה הלהט"בית עצמה וכאן אני שואל את עצמי ואתכם (אלו שחלק מאותה קהילה ודורשים ככה) שאלה נוספת - מי אתם, שעברתם בעצמכם את התהליך הארוך הזה, שתגידו למישהו אחר לצאת מהארון בכפייה כזאת?

לצד כל הקבלה: איפה הסובלנות כלפי מי שבארון?
לצד כל הקבלה: איפה הסובלנות כלפי מי שבארון? © טמבלר

זה נדמה כאילו אנשים שוכחים לרגע איך נראית הדבשת שלהם, או מה המסע שהם עברו. נכון, יש כאלו שלקח להם פחות זמן או שהיה פחות קשה להם לצאת מהארון כי המשפחה שלהם הייתה אוהבת ומחבקת ומקבלת, אבל יש גם כאלו שלוקח להם יותר זמן, שמפחדים מהחשיפה ומפחדים מהמודעות הציבורית. אחרי הכל, אנחנו אמנם ב-2014, אבל הערות הומופוביות עדיין קיימות ותמיד גם יהיו קיימות, אז אם מישהו בוחר לצמצם אותן כלפיו כשהוא עובד למען אותו ציבור שבחר בו, איך אפשר לדרוש ממנו לצאת?

בפועל - אתה יורה לעצמך ברגל

לאותם אנשים שהצביעו גם למפלגה שאליה משתייך הפוליטיקאי ומדברים בעיקר על כמה שהם חושבים שהמפלגה צבועה ומלוכלכת מבפנים, ואומרים שהם לא יצביעו לה. תגידו לי אתם מה זה יועיל לכם? נניח עכשיו שמישהו תומך באג'נדה של הליכוד, אבל כועס על זה שיש שם מישהו שהוא פחות אוהב, ולא הולך להצביע למפלגה שהוא אוהב, אלא לא להצביע בכלל בבחירות. מה קורה בפועל? הקול שלך, ההשפעה שלך והכוח הקטן שלך כאזרח שבוחר כולם נעלמים ואתה פוגע נטו בעצמך.

עוד בנושא דעות
דעה: במקום להשקיע במאבק חסר סיכוי - תייצגו אותנו
מיכל קדוש
בהודעה מוזרה שהוציאה השבוע מועצת התלמידים והנוער הארצית לתקשורת, היא מאיימת להפגין מול שר התחבורה, ישראל כץ, במידה ולא ייפגש איתם, לאחר חמש שנים של סירוב

כי אם לא תבחר במפלגה שאתה מאמין במצע שלה, שאתה מאמין בכוח שלה ובשירות שלה לדעה שלך, מה עשית בזה? ירית לעצמך ברגליים. לא הצבעת למי שבעתיד אמור ואתה רוצה שיעזור לך, וסתם עשית שירות רע לאותה אג'נדה, כי בגלל מניע אישי וילדותי, לא נתת השפעה למי שאתה מחפש שיעזרו לך.

בשורה תחתונה - בואו נשים שנייה בצד פוליטיקה וחיים אישיים. אנחנו כאזרחים צריכים לדאוג לדבר אחד: להצביע למי שחשוב לנו ולתמוך במפלגה אליה אנחנו משתייכים ובה אנחנו מאמינים. רוצים לעשות יותר מזה? רוצו לכנסת. תתפקדו איפשהו. תשפיעו מבפנים או שלא תדברו ולא תעשו ספינים ורעשים מיותרים וסתם תהרסו לבנאדם את הקריירה. 

 
תגובות