דעה: נמאס - סילבסטר? כריסמס? נוצרים? ממש לא. צילום: tumblr

דעה: נמאס - סילבסטר? כריסמס? נוצרים? ממש לא

השנה האזרחית הסתיימה, ויחד איתה הגיעו גם הכינויים החביבים. "נוצרים", "כופרים", "רוסים אוכלי חזיר" – תבינו אחת ולתמיד שאין שום קשר בין חגיגות סוף השנה לאנטישמיות ונצרות

בתור בחורה יהודייה ממוצא רוסי, אני חוגגת במהלך השנה הרבה מאוד חגים. חנוכה, פסח, שבועות, וכן – גם ראש השנה. אך בנוסף לחגים היהודיים, אני חוגגת גם את המנהג הרוסי, ה"נוביי גוד", כלומר, בתרגום ישיר לעברית – השנה החדשה. כן, שמעתם נכון, לא סילבסטר, לא כריסמס, לא שום כינוי אחר ששמעתם – בסך הכל שנה אזרחית חדשה.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

לפני כמה ימים התחלתי לראות בפייסבוק, כמו בכל שנה, איוונטים רבים שבהם נכתב: "אנחנו לא נחגוג את החג האנטישמי של הנוצרים ב31.12, בואו לחגוג בדרך משלנו". חברים יקרים, אתם מתכננים לחגוג את השנה האזרחית החדשה, וכך גם אנחנו, אז מה בעצם ההבדל בינינו?

© tumblr


כשגרנו ברוסיה, משפחתי ואני חגגנו את היום הזה כחג חילוני לחלוטין, שכולל בתוכו עץ אשוח צבעוני וזוהר, מתנות מאיש נחמד ומסתורי בשם סנטה קלאוס, שולחן עמוס באוכל טעים ויוקרתי, שמפנייה, מוזיקה וחברים. מאז שהייתי ילדה, נוכחתי לגלות שהרבה מאוד אנשים בארץ חושבים שהחגיגות הללו הן חגיגות של נוצרים. הרשו לי להפתיע אתכם, גם אני וגם רוב חבריי הרוסים שחוגגים את החג הזה, יהודים. לא, אנחנו לא יוצאים לחגוג שום חג שנקרא על שמו של אדם אנטישמי בשם סילבסטר, טעיתם. ולא, אנחנו לא חוגגים את הכריסמס, שחל בכלל כמעט שבוע לפני תחילת השנה האזרחית החדשה. לפני שאתם יוצאים בהצהרות מיותרות – תבררו אם הן אמיתיות או לא.

© tumblr


כמו בכל שנה, מתחילת חודש דצמבר, מתחילים לשמוע את כל המילים והכינויים החביבים: "גויים", "אתם חיים במדינה יהודית", "כופרים", "איכס, נוצרים", "אוכלי חזיר" והרשימה עוד ארוכה. תנו לי לנפץ לכם את האשליה, אנחנו לא אוכלים חזיר כדי לחגוג את השנה האזרחית החדשה, אנחנו בסך הכל חוגגים עם המשפחה והחברים שלנו.

אז צאו מהמסגרת, עזבו את כל הסטיגמות, תבינו אחת ולתמיד שצריך לחגוג את סיומה של השנה, ולפתוח אותה בצורה ראויה, כמו שאנחנו עושים – כל הארץ ותל אביב בפרט מלאה במסיבות, חגיגות, ואירועים שווים שיסגרו לכם את השנה בצורה המהנה ביותר, אתם לא תתחרטו. תהנו!

 
תגובות